Gå til innhold

Dine topp 3 - partier du aldri vil stemme på.

Hvilke 3 partier ville du ikke stemt på  

107 stemmer

1. 1. Hvilke parti ville du ikke stemt på

• RØDT
      56
    • SV
      47
    • AP
      19
    • SP
      43
    • KrF
      52
    • MDG
      48
    • Venstre
      19
    • Høyre
      20
    • Frp
      44

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier. Hva er deres topp 3 partier som dere ikke vil stemme på, og hvorfor? Jeg tenker kun på de partiene som i dag er representert på Stortinget.

Mine er KRF (Fordi jeg ikke ønsker kristen eller egentlig noen form for religiøs innflytelse på samfunnet og hvordan folk skal leve livene sine).

Senterpartiet (Jeg ser dem kun som en interesseorganisasjon for norske bønder. Deres motstand mot EU syns jeg er lite gjennomtenkt,  men jeg forstår at de er imot, siden som sagt de er mer en interesseorganisasjon for norske bønder)

Rødt (Er det mulig å ha en mer uansvarlig og lite gjennomtenkt samfunnsøkonolisk politikk. ).

Så til dere FRP - ere på diskusjon.no som har bitt seg merke i mine innlegg i FRP - tråden. Se, FRP får ikke medalje i min kåring av de verste partiene engang 😅 (Men en god fjerdeplass skal de få 😘).

Endret av leticia
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Tussi skrev (1 minutt siden):

Senterpartiet, SV og FRP. Venstre, MDG,.Norgesdemokratene og AP er også nono

Det hadde vært fint om du også kunne komme med begrunnelse for dine 3 verstinger. 🙂

Jeg tenker at en slik begrunnelse vil gjøre oss enda bedre kjent med hver bruker på forumet, og kanskje gi oss bedre forståelse av hverandres synspunkter i andre tråder også 🥰

• Innsiktsfullt 1

Raudt, Frp, SV, KrF

Eg likar ikkje parti på ytterfløyane. Raudt er i tillegg uaktuelle på grunn av at partiet vil vende ryggen til våre allierte, og har vanskar med å støtte Ukraina.

(Krf har eg faktisk stemt på ein gong, men stemma til Bondevik var like mykje ei stemme til SP og ein protest mot Jagland sitt ultimatum om å gå av dersom ikkje AP fekk minst 36,9%).

Endret av torbjornen
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Salvesen. skrev (36 minutter siden):

Om en kun ser på de "store" partiene, FRP, FRP, FRP. Om en ser på alle blir det for mange å ta med. 

Såså, jeg tenkte at man skulle navngi 3 forskjellige 😅

Jeg ba ikke om alle mulige man ikke liker,  bare hvem som er de 3 verste 😘

Endret av leticia
trikola skrev (16 minutter siden):

De første 2 er lett: KRF, SP. Bronse deles mellom Rødt og FRP.

Rødt kunne vunnet over FRP fordi FRP har tross alt noen brukbare biter i programmet .... men de har så mange idioter som sentrale personer at det trekker ned.

Ganske likt som meg altså 🙂

• Hjerte 1
leticia skrev (52 minutter siden):

Mine er KRF (Fordi jeg ikke ønsker kristen eller egentlig noen form for religiøs innflytelse på samfunnet og hvordan folk skal leve livene sine).

James G skrev (30 minutter siden):

KRF: religion må trekke seg tilbake fra det politiske liv.

Kommer ikke til å skje, vår kristne kulturarv og folkekirke er grunnlovsfestede og har bred støtte i Stortinget.

• Liker 1

KrF, Sp og Rødt. Samme begrunnelse som @leticia.

PS. Sett gjerne opp en poll. Trykk rediger på første innlegg så finner du fram.

Tråden minner meg om en tråd jeg lagde for mange år siden. Da skulle man i forkant av et stortingsvalg gi en minus-stemme til et parti. Det interessante var at det også var en poll for vanlig stemme. Til slutt ble det lagt sammen og ikke overraskende kom noen partier ut med en kraftig netto minus. Partisammensetningen hadde blitt helt annerledes dersom valgsystemet åpnet for både pluss og minus-stemmer.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Socketlicker skrev (17 minutter siden):

Kommer ikke til å skje, vår kristne kulturarv og folkekirke er grunnlovsfestede og har bred støtte i Stortinget.

Stat og kirke er skilt. Det var sikkert noen som trodde at det aldri kom til å skje også.  Det finnes mange ting som er utenkelig i tiden man lever,  men verden er stadig i endring.

At religion ikke skal få innflytelse i samfunnet kan være så enkelt som at de ikke får politisk makt til å endre samfunnet i en mer kristen retning. Grunnloven ble endret slik at kristendommen fikk mindre tyngde, ikke mer.

• Liker 3
Simen1 skrev (22 minutter siden):

KrF, Sp og Rødt. Samme begrunnelse som @leticia.

PS. Sett gjerne opp en poll. Trykk rediger på første innlegg så finner du fram.

Tråden minner meg om en tråd jeg lagde for mange år siden. Da skulle man i forkant av et stortingsvalg gi en minus-stemme til et parti. Det interessante var at det også var en poll for vanlig stemme. Til slutt ble det lagt sammen og ikke overraskende kom noen partier ut med en kraftig netto minus. Partisammensetningen hadde blitt helt annerledes dersom valgsystemet åpnet for både pluss og minus-stemmer.

Føler meg for usikker på poll, ellers hadde jeg startet en. Du må gjerne starte en selv  hvis du gidder 😃

leticia skrev (5 minutter siden):

Stat og kirke er skilt. Det var sikkert noen som trodde at det aldri kom til å skje også.  Det finnes mange ting som er utenkelig i tiden man lever,  men verden er stadig i endring.

At religion ikke skal få innflytelse i samfunnet kan være så enkelt som at de ikke får politisk makt til å endre samfunnet i en mer kristen retning. Grunnloven ble endret slik at kristendommen fikk mindre tyngde, ikke mer.

Norge er fortsatt grunnlovsfestet kristent og med kristen folkekirke.

Det er udemokratisk om religiøse som eneste velgergruppe skal nektes å kunne påvirke samfunnsutviklingen og det vil bryte med grunnloven og menneskerettighetene, så det kommer uansett ikke til å skje. Også partier bygd på vår kristne kulturarv, som er de fleste partier på Stortinget har rett til å ytre seg og fremme sin politikk.

Det er merkelig hvor mange som drar frem KRF iforhold til dette, et parti som kun er kristent i navnet og har blitt et verdiliberalt, sentrumsparti uten noen klar retning. Senterpartiet var det eneste partier som stemte imot stat-kirke-forliket.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...