Gå til innhold

Tesla-Skam, reelt eller blåst ut av alle proporsjoner?

Anbefalte innlegg

Skrevet
minim skrev (2 timer siden):

Haha nå gripes det etter strå. Også helt uten skam :)

Så markedsandeler kunne man se på i mars-april. Da var det tesla skam som var årsaken. Når det snur så til de grader så er det også tesla skam :)

Jeg bare begrunner logikken, fremfor å finne på halmstrå - slik du gjør ;)

• Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
knopflerbruce skrev (11 minutter siden):

Jeg bare begrunner logikken, fremfor å finne på halmstrå - slik du gjør ;)

Så hvor er logikken i at det i mars-april var tesla skam som var årsaken til nedgang i salg og nå som det leveres i bøtter og spann så er det tesla skam det også? At det er 5000 høyreekstreme familiefolk som kjøper Tesla I juni kjøper ikke jeg ihvertfall :p

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, obygda said:

Fordi folk har ulike meninger om hva som er best for dem...vanskelig?

Å utbasunere hva som er best bil vitner om navlebeskuelse..altså at man bare er opptatt av seg selv.

Men *jeg* har ikke ulike meninger om hvilken bil som er best for meg. Hvorfor skal jeg da velge annerledes?

• Liker 3
Skrevet
minim skrev (1 time siden):

Så hvor er logikken i at det i mars-april var tesla skam som var årsaken til nedgang i salg og nå som det leveres i bøtter og spann så er det tesla skam det også? At det er 5000 høyreekstreme familiefolk som kjøper Tesla I juni kjøper ikke jeg ihvertfall :p

Ingen har påstått disse feberfantasiene dine. Du flytter bare målstolpen uti fjorden så du skal late som du har et argument.

• Liker 5
Skrevet
knopflerbruce skrev (11 minutter siden):

Ingen har påstått disse feberfantasiene dine. Du flytter bare målstolpen uti fjorden så du skal late som du har et argument.

På forrige side sa du "kontrær-høyre" sto for oppgangen.. Tror du på dette selv egentlig? 

Det er nå vitterlig ikke jeg som løper rundt med mål stolper her. For et par måneder siden så var det pga nedgang at man hadde tesla skam og nå er oppgangen også pga tesla skam sier du.

• Liker 3
Skrevet
Espen Hugaas Andersen skrev (2 timer siden):

Men *jeg* har ikke ulike meninger om hvilken bil som er best for meg. Hvorfor skal jeg da velge annerledes?

Det er stor forskjell å si :

A) Tesla er den beste bilen, og

B) Jeg synes Tesla er den beste bilen.

Dersom man sier den første setningen er man ekstremt selvsentrert og klarer ikke se at det finnes andre meninger der ute.  Det er jo kanskje problemet for en del Tesla eiere? Muskegutten har jo definitivt slike utfordringer  Men folk skal selvfølgelig få velge selv - enten den er Kina bil, Europa bil eller Made in US bil. Litt snodig at EU folket er mer fokusert på å IKKE velge Tesla enn hva nordmenn er. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
obygda skrev (1 time siden):

Dersom man sier den første setningen er man ekstremt selvsentrert og klarer ikke se at det finnes andre meninger der ute.  Det er jo kanskje problemet for en del Tesla eiere? Muskegutten har jo definitivt slike utfordringer  Men folk skal selvfølgelig få velge selv - enten den er Kina bil, Europa bil eller Made in US bil. Litt snodig at EU folket er mer fokusert på å IKKE velge Tesla enn hva nordmenn er. 

Jeg tipper de fleste tesla eiere kjøper bilen for seg selv og ikke andre :)

• Liker 4
Skrevet
Salvesen. skrev (1 time siden):

Jeg tipper de fleste tesla eiere kjøper bilen for seg selv og ikke andre :)

Selvfølgelig..noe annet ville vært snodig..men det er også veldig barneskole mentalitet å hevde at f.eks Tesla er den beste bilen for alle. Sånn er det jo ikke..Og det var den ordlyden jeg reagerte på. Det var slik vi kanskje sa på barneskolen da vi gikk der og på en måte konkurrerte på alle mulige områder mhp hva som var best..Som voksen har de fleste av oss lagt dette bort og forstår at mennesker har ulike  behov og preferanser for hva vi selv mener er best. Dvs..personer som Trump og Musk ser ikke verden slik og kommer med bastante meninger om alt som ikke er matematikk. 

Jeg tror uansett at kina biler vil ligge langt fremme i årene som kommer. Selv Tesla vil slite med å holde seg relevante. Og selv om vi i Norge ikke er så ekstreme som f.eks Tyskere og  Franskmenn mhp å handle politisk korrekt...så er verden blitt ekstremt mye mer polarisert hvilket vil resultere at mange velger produkter med moralske parametere også..ikke bare lommeboka.

• Liker 1
Skrevet
minim skrev (7 timer siden):

På forrige side sa du "kontrær-høyre" sto for oppgangen.. Tror du på dette selv egentlig? 

Det er nå vitterlig ikke jeg som løper rundt med mål stolper her. For et par måneder siden så var det pga nedgang at man hadde tesla skam og nå er oppgangen også pga tesla skam sier du.

Jeg har ikke sagt noe om at "kontrær-høyre står for oppgangen". Det må være noe du mener, hvis du opplever at noen har ytret det i denne tråden. Det er tross alt fullt mulig at du har en klump i midten som ikke bryr seg så veldig om politikk bidrar til oppgangen.

Det er DEFINITIVT store negative holdninger til Tesla. Men det er ikke nok til å få det mest populære bilmerket til å havne langt ned på listen. De to tingene kan fint sameksistere. Litt som at folk fint kan ha anti-Nvidia-holdninger om tre uker uten at Nvidia-grafikkort vil være i nærheten av å bli vippet av grafikkort-tronen av den grunn. Litt som at folk i gamle dager kjøpte Intel-prosessorer uten at de egentlig likte firmaet, fordi konkurrentenes alternativer ikke holdt mål. Det er ikke mange jeg har regelrett boikottet selv, men jeg har gjort det med Apple. Men jeg ville nok hatt en iPhone om det var den eneste leverandøren, likevel.

• Liker 2
Skrevet
knopflerbruce skrev (16 timer siden):

Nja, det er vel heller motsatt. Logisk, siden vi litt karikert kan si at det politiske venstre gjerne er mer ivrige på elbiler generelt - og derfor har vært mer interessert i f.eks. Tesla som kjøretøy, enn dem som heller skal opponere mot den "fæle klimakampen" fordi kontrær og bla bla - og dermed heller ville valgt fossil over en elbil på trass. Men, så har jo ytringene til Musk havnet i stikk motsatt leir av dem elbiler tradisjonelt har fridd til, nemlig kontrær-høyre. Som da plutselig har begynt å like Tesla litt mer, men poenget er da uansett at det politiske venstre, som altså er begeistret for elbiler, vil velge bort Musk sine biler fordi de ikke vil støtte noen med den type holdninger.

Markedsandelene kan vi egentlig ikke se på, siden Tesla før var så populær her hjemme at de ikke klarte møte etterspørselen. Det er kun hvis det er tilfelle at vi kunne regnet med å se et utslag der for vår del - men som andre statistikker har vist, merkes det jo i andre deler av verden.

knopflerbruce skrev (1 time siden):

Jeg har ikke sagt noe om at "kontrær-høyre står for oppgangen". Det må være noe du mener, hvis du opplever at noen har ytret det i denne tråden. Det er tross alt fullt mulig at du har en klump i midten som ikke bryr seg så veldig om politikk bidrar til oppgangen.

Det er DEFINITIVT store negative holdninger til Tesla. Men det er ikke nok til å få det mest populære bilmerket til å havne langt ned på listen. De to tingene kan fint sameksistere. Litt som at folk fint kan ha anti-Nvidia-holdninger om tre uker uten at Nvidia-grafikkort vil være i nærheten av å bli vippet av grafikkort-tronen av den grunn. Litt som at folk i gamle dager kjøpte Intel-prosessorer uten at de egentlig likte firmaet, fordi konkurrentenes alternativer ikke holdt mål. Det er ikke mange jeg har regelrett boikottet selv, men jeg har gjort det med Apple. Men jeg ville nok hatt en iPhone om det var den eneste leverandøren, likevel.

Du sier jo det i innlegget jeg siterer over? Du kan spare deg for personangrepene som kommer i de siste innleggene når du merker at det blir vanskelig å ro. 

Litt som at folk ikke bryr seg nevneverdig om at det har bikka for 1 av 125,665 ansatte i TSLA? Det er stort sett woke gjengen som bryr seg om Musk når de vurderer bil og de er en liten høylitt minoritet. Resten kjøper den sikre trauste bilen de ville kjøpt uansett. At de kan få seg noen billige politsik korrekt poeng ved å hate litt på Musk utad er bare ren bonus. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
8 hours ago, obygda said:

Jeg sa aldri A. Det jeg sa var:

"Hvorfor skal folk velge en dårligere bil bare fordi den beste bilen er veldig populær?

Folk kommer nok til å velge den beste bilen for sine behov, selv om naboen også har en."

Så jeg vet ikke helt hvem eller hva du argumenterer mot.

• Liker 2
Skrevet
minim skrev (På 27.6.2025 den 21.02):

Du sier jo det i innlegget jeg siterer over? Du kan spare deg for personangrepene som kommer i de siste innleggene når du merker at det blir vanskelig å ro. 

Litt som at folk ikke bryr seg nevneverdig om at det har bikka for 1 av 125,665 ansatte i TSLA? Det er stort sett woke gjengen som bryr seg om Musk når de vurderer bil og de er en liten høylitt minoritet. Resten kjøper den sikre trauste bilen de ville kjøpt uansett. At de kan få seg noen billige politsik korrekt poeng ved å hate litt på Musk utad er bare ren bonus. 

Hvis du skal påkalle "personangrep" får du gi deg med dem selv. Fei for egen dør.

Hvilken woke? Musk selv er jo en del av den gjengen.

• Liker 2
Skrevet
knopflerbruce skrev (17 minutter siden):

Hvis du skal påkalle "personangrep" får du gi deg med dem selv. Fei for egen dør.

Hvilken woke? Musk selv er jo en del av den gjengen.

Igjen så spores det av fra tema når du står fast. Dette tilfører ingenting til debatten. Jeg har ikke kommet med noen personangrep. 

De trenger ingen videre presentasjon. Vedkommende det ble linket til i over som ikke gjorde noe ut av det når Pk poengene ikke var gratis lenger er et godt eksempel. 

• Liker 1
Skrevet
minim skrev (6 timer siden):

Igjen så spores det av fra tema når du står fast. Dette tilfører ingenting til debatten. Jeg har ikke kommet med noen personangrep. 

De trenger ingen videre presentasjon. Vedkommende det ble linket til i over som ikke gjorde noe ut av det når Pk poengene ikke var gratis lenger er et godt eksempel. 

Leser du egne poster?

"Var dette med gratis Politisk korrekt poeng da. Når det kostet noe så var det ikke verdt det tydeligvis 😛 Han får slenge på et ukrainsk flagg på facebook profilbilde i stede nå. "

Kjempeverdi. Bravo! Du kjefter på din egen debatteknikk mer enn noen annens.

• Liker 2
Skrevet (endret)
knopflerbruce skrev (34 minutter siden):

Leser du egne poster?

"Var dette med gratis Politisk korrekt poeng da. Når det kostet noe så var det ikke verdt det tydeligvis 😛 Han får slenge på et ukrainsk flagg på facebook profilbilde i stede nå. "

Kjempeverdi. Bravo! Du kjefter på din egen debatteknikk mer enn noen annens.

Ja? Det understreker poenget med at disse kun er ute å jakter PK poeng på sosiale medier. Det tilfører mer enn å si at motdebatanter har feberfantasier når man innser at man bommet litt med egne poster. Det er heller intet personangrep på med debattanter. 

Endret av minim
Skrevet
Duriello skrev (Akkurat nå):

Pek gjerne ut personangrepene du føler deg utsatt for, jeg ser dem ikke...

Et av eksemplene er at å si at jeg har feberfantasier i stede for å diskutere sak. Det så man i fra der vedkommende begynte å snuble i egen argumentasjon. Om det er tomt for argumenter er det bedre å innse bommerten og la være i stede for å gå på person. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...