Mag ne Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni (endret) Nye long range 4wd 3/y 440k/550k. Utgående y billigere. Rwd billigere. Fra 350k Billig. Endret 7. juni av Mag ne
Bing123 Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni 4 hours ago, agvg said: Nei, men utførelsen er noe annet, Stalin sitt terrorregime var fult på høyde med Nazistene, eneste forskjellen var at Stalin var på den gode siden og slapp unna med drap på millioner. Og nettopp derfor jeg sa i en annen kommentar, at hadde vedkommende sagt "Stalinisme", så hadde sammenligningen hengt på greip.
agvg Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni Bing123 skrev (10 minutter siden): Og nettopp derfor jeg sa i en annen kommentar, at hadde vedkommende sagt "Stalinisme", så hadde sammenligningen hengt på greip. Hva er forskjellen? Ingen har noensinne hatt ett kommunistisk samfunn, det er en form for politisk religion hvor nirvana loves bare man ofrer nok mennesker for og nå det store målet. Både nazismen og kommunismen krever uselviske overmennesker som utsletter seg selv for lederen og ideologi.
Neptun1 Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni (endret) Det som er skammelig er å kjøpe Kina-bil. De er våre konkurrenter og fiender. Dessuten Russlands nærmeste allierte. Kina holder folkemordet i Ukraina i gang med sin støtte. Endret 7. juni av Neptun1 2 1
Sjørøver Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni Neptun1 skrev (39 minutter siden): Det som er skammelig er å kjøpe Kina-bil. De er våre konkurrenter og fiender. Dessuten Russlands nærmeste allierte. Kina holder folkemordet i Ukraina i gang med sin støtte. Det er faktisk et legitimt poeng. Kommer ikke til å kjøpe bil bygd i Kina av prinsipp. Synes det er merkelig hvor mange som kjøper Kinabiler. 2
Bing123 Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni 2 hours ago, agvg said: Hva er forskjellen? Ingen har noensinne hatt ett kommunistisk samfunn, det er en form for politisk religion hvor nirvana loves bare man ofrer nok mennesker for og nå det store målet. Både nazismen og kommunismen krever uselviske overmennesker som utsletter seg selv for lederen og ideologi. Har argumentert om dette, leste du bare ett innlegg i diskusjonen du begynte å svare på? Mange beskrivelser der på forskjellen på nazisme med sin iboende rasisme og ondskap vs kommunisme av idealistiske tyske filosofer. 1
PosteMonopolet Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni Jeg synes Musk har gjort god jobb med Tesla og Space X, ellers er jeg ingen fan av Musks klønete politikk. Jeg har egentlig ingen problem med å respektere at folk kjøper Tesla fordi dem liker bilen. Jeg liker Tesla fordi dem revolusjonerte elbiler. Den største feilen Musk har gjort er å kjøpe opp Twitter og fokusere for mye på politikk. Musk bør heller holde seg til det han er god på som er teknologi. 1
obygda Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni Neptun1 skrev (1 time siden): Det som er skammelig er å kjøpe Kina-bil. De er våre konkurrenter og fiender. Dessuten Russlands nærmeste allierte. Kina holder folkemordet i Ukraina i gang med sin støtte. Kan så være..men made in us er jo faktisk ennå verre i skrivende stund. Trump vil jo oss alt ondt 6
HF- Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni obygda skrev (1 minutt siden): Kan så være..men made in us er jo faktisk ennå verre i skrivende stund. Trump vil jo oss alt ondt Mykje å velge i som verken er amerikansk eller kinesisk 5
Salvesen. Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni PosteMonopolet skrev (4 minutter siden): Jeg synes Musk har gjort god jobb med Tesla og Space X, ellers er jeg ingen fan av Musks klønete politikk. Jeg har egentlig ingen problem med å respektere at folk kjøper Tesla fordi dem liker bilen. Jeg liker Tesla fordi dem revolusjonerte elbiler. Den største feilen Musk har gjort er å kjøpe opp Twitter og fokusere for mye på politikk. Musk bør heller holde seg til det han er god på som er teknologi. Helt enig, jeg har egentlig aldri fulgt Elon noe særlig selv om jeg har vært tesla fan lenge. Det eneste jeg fikk med meg var Tesla/space x sendinger osv. Dessverre har hen tatt opp media i flere år nå, og ikke på en god måte. Men jeg har ikke tenkt å kjøre en bil jeg ser på som en nedgradering av den grunn. Det handler om mitt liv, ikke Elon sitt. Han kan egentlig gjøre hva han vill for min del. 1
Simen1 Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni obygda skrev (19 minutter siden): Kan så være..men made in us er jo faktisk ennå verre i skrivende stund. Trump vil jo oss alt ondt Noen har bare plass til en tanke i hodet av gangen. Da må nødvendigvis en tanke inn bety at en annen faller ut. Glad jeg har plass til minst to 1
Neptun1 Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni (endret) obygda skrev (25 minutter siden): Kan så være..men made in us er jo faktisk ennå verre i skrivende stund. Trump vil jo oss alt ondt Helt uenig. Trump er absolutt ustabil, men USA har vært vår nærmeste allierte i evigheter og et land vi har en lang og god forhistorie med. Det finnes dessuten flere norsk-amerikanere enn nordmenn, så vi er tett sammenvevd. Marshall-hjelpen og vår sikkerhet siden WW2 er ikke mye verdt i enkelt miljøer når mange er klare for å bryte med USA etter 4 måneder med Trump. Det kommer en tid etter Trump også, tror ikke Norge er ett av landene som står øverst på vennelisten deres når den tid kommer. Det fortjener vi ikke. For å være ærlig er det pinlig hvordan norske medier holder på med USA, samtidig som både Russland, Kina, Nord-Korea, arabiske - og afrikanske diktatur stort sett går under radaren deres. Uverdig. Endret 7. juni av Neptun1 1
obygda Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni Neptun1 skrev (12 minutter siden): Helt uenig. Trump er absolutt ustabil, men USA har vært vår nærmeste allierte i evigheter og et land vi har en lang og god forhistorie med. Det finnes dessuten flere norsk-amerikanere enn nordmenn, så vi er tett sammenvevd. Marshall-hjelpen og vår sikkerhet siden WW2 er ikke mye verdt i enkelt miljøer når mange er klare for å bryte med USA etter 4 måneder med Trump. Det kommer en tid etter Trump også, tror ikke Norge er ett av landene som står øverst på vennelisten deres når den tid kommer. Det fortjener vi ikke. For å være ærlig er det pinlig hvordan norske medier holder på med USA, samtidig som både Russland, Kina, Nord-Korea, arabiske - og afrikanske diktatur stort sett går under radaren deres. Uverdig. Trump har jo snudd alt på hodet. Han vil jo for svarte bestemme hvordan selskaper i Norge skal håndtere alt fra likestilling,likeverd,avgifter og ymse andre etiske kjøreregler. Får han ikke som han vil nekter han å handle med oss. Ja,kina er ille,men denne dusten i USA prøver jo å diktere hvordan vi skal leve livene våre og hvilke avgifter staten skal kunne kreve av selskaper. Han prøver å være keiser over alle USA skal drive handel med. Kina er på jakt etter Taiwan..USA vil jo ta hele verden og hjernevaske befolkningen i samme slengen. 4
Neptun1 Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni obygda skrev (1 minutt siden): Trump har jo snudd alt på hodet. Han vil jo for svarte bestemme hvordan selskaper i Norge skal håndtere alt fra likestilling,likeverd,avgifter og ymse andre etiske kjøreregler. Får han ikke som han vil nekter han å handle med oss. Ja,kina er ille,men denne dusten i USA prøver jo å diktere hvordan vi skal leve livene våre og hvilke avgifter staten skal kunne kreve av selskaper. Han prøver å være keiser over alle USA skal drive handel med. Kina er på jakt etter Taiwan..USA vil jo ta hele verden og hjernevaske befolkningen i samme slengen. Når invaderte USA land for å erverve landområder sist?
obygda Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni Simen1 skrev (23 minutter siden): Noen har bare plass til en tanke i hodet av gangen. Da må nødvendigvis en tanke inn bety at en annen faller ut. Glad jeg har plass til minst to Plass til mange tanker her. USA frykter jeg mye mer enn Kina. Dvs Trump sitt USA er jo Tyskland 1939 pluss DDR og Stalin i en og samme pakke. Mannen har sittet kun siden Januar.. Prøv å ekstrapoler kursen USA er på vei... 3
obygda Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni Neptun1 skrev (2 minutter siden): Når invaderte USA land for å erverve landområder sist? Det har de gjort flere ganger opp gjennom historien,men nå har du Trump som legger planer for å annektere både Panama,Grønland og uttrolig nok Canada. Og vi snakker om en person som kun har sittet med makten siden Januar. Hvor lang tid brukte Hitler? 8
PosteMonopolet Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni obygda skrev (1 time siden): Trump vil jo oss alt ondt Nei, så ille er det heldigvis ikke. Han er for eksempel veldig tydelig på at han ønsker å få slutt på krigene, og han vil det beste for USA. Dessverre er han ikke noe dyktig president. 1
obygda Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni PosteMonopolet skrev (5 minutter siden): Nei, så ille er det heldigvis ikke. Han er for eksempel veldig tydelig på at han ønsker å få slutt på krigene, og han vil det beste for USA. Dessverre er han ikke noe dyktig president. Vel - han sier kanskje at han ønsker å få slutt på krigene fordi han ønsker å smykke seg med nobels fredspris. Det er nok den eneste grunnen til at Støre og Stoltenberg fikk en enkel seanse i det hvite hus. Som den lystløgner han er - så kan man ikke stole på det han sier. 2 1
Markiii Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni Simen1 skrev (10 timer siden): I manges øyne leverer Tesla en god totalpakke med Y og 3, men husk at folks vurderiner er ulike. Legger man vekt på andre ting enn f.eks skjermbruk, touch, ren minimalisme og hypet rundt noen tekniske finesser så er det andre sider ved de samme bilene som trekker ned for andre som vurderer. Smaken er altså delt. Det må man ha respekt og forståelse for. Da mener jeg ikke bare Tesla som merke eller Elon Musk og andre politiske ting, men faktisk deler av bilene som er langt i fra best i klassen. Da kan jeg raskt nevne lakk og lakkskader, rustproblemer (spesielt bremserør), reparerbarhet på noen av delene og med reparerbarhet mener jeg ikke bare om det er teknisk mulig, men også økonomisk edruelig å gjøre. Samt risiko for kostbare feil eller rett og slett egenskaper bilene mangler, som konkurrenter har. Så selv om "menigheten" ser på Teslaer som verdens 8. vidunder og tilber de som om det ikke finnes noe kritikkverdig eller ugunstig med de, så kan man ikke ignorere at svært mange ikke er medlem i menigheten og har saklige grunner til å avstå fra det. Bil-relaterte grunner. Eller politiske. Eller begge deler. Men da får man argumentere rundt selve bilen da, og ikke blande Musk opp i det. Videre, så bør man ikke lyve om hva folk skriver om hvorfor de liker Tesla. 3 1
Duriello Skrevet 7. juni Skrevet 7. juni PosteMonopolet skrev (38 minutter siden): Han er for eksempel veldig tydelig på at han ønsker å få slutt på krigene, og han vil det beste for USA. Dessverre er han ikke noe dyktig president. Han vil det beste for seg og sine, ingenting annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå