Gå til innhold

Jeg hater den norske innvandringspolitikken!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
jjkoggan skrev (14 minutter siden):

Høres ut som et bra tema i et annet tråd om amerikansk innvandringspolitikk istedenfor norsk innvandringspolitikk 

Ehm.. Nei. Vi tar mot deres problemer. 

Dere gikk til krig (gjentatte ganger), vi tar konsekvensene. Gang, på gang, på gang (også Afrika, som finner smutthull i amerikanske kriger, for å snylte på Europa). 

Så ja... Dere forbanna amerikanere bør holde godt kjeft, og være mer enn flaue, når det gjelder den nyere europeiske innavandingskrisen. 

Dette påvirker også Norge. Mens dere i USA får universitetsutdannede somaliere, får Europa folk klare for Jihad. 

Endret av HeHauken
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
HeHauken skrev (2 minutter siden):

Ehm.. Nei. Vi tar mot deres problemer. 

Dere gikk til krig (gjentatte ganger), vi tar konsekvensene. Gang, på gang, på gang (også Afrika, som finner smutthull i amerikanske kriger, for å snylte på Europa). 

Så ja... Dere forbanna amerikanere bør holde godt kjeft, og være mer enn flaue, når det gjelder den nyere europeiske innavndingskrisen. 

.. 

Så du vil diskutere hvor ond USA er med alle sine kriger og flyktnings krisen det skaper, ikke hvordan Norge tar inn innvandrere eller ikke og behandler dem. 
Jeg er ikke ansvarlig, forresten for amerikansk utenrikspolitikk, jeg har vært imot nesten alle konfliktene i de siste 40 år.  

• Liker 3
Skrevet (endret)
jjkoggan skrev (11 minutter siden):

Så du vil diskutere hvor ond USA er med alle sine kriger og flyktnings krisen det skaper, ikke hvordan Norge tar inn innvandrere eller ikke og behandler dem. 
Jeg er ikke ansvarlig, forresten for amerikansk utenrikspolitikk, jeg har vært imot nesten alle konfliktene i de siste 40 år.  

Og likevel forsvarer du flagget - fotball-VM og annet, som en jævla Maga-patriot? 

Uansett har selvsagt handlinger konsekvenser. Du leser Norge som en amerikaner. Punktum. 

Dessverre for din del, er det lettere å gi kritikk andre vegen. Vi har vokst opp med Marshall-hjelpen, amerikansk kultur, TV, matvarer og musikk. Vi har også vokst opp med deres politikk. 

Amerikanere kjenner ikke Norsk kultur på samme måte (foruten at det blir komisk søtt med en løkrull i bunad som sier et ord, eller en tufs som ror i VM)...

Endret av HeHauken
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet
HeHauken skrev (3 minutter siden):

Og likevel forsvarer du flagget - fotball-VM og annet, som en jævla Maga-patriot? 

Uansett har selvsagt handlinger konsekvenser. Du leser Norge som en amerikaner. Punktum. 

Dessverre for din del, er det lettere å gi kritikk andre vegen. Vi har vokst opp med Marshall-hjelpen, amerikansk kultur, TV, matvarer og musikk. Vi har også vokst opp med deres politikk. 

Amerinanere kjenner ikke Norsk kultur på samme måte (foruten at det blir komisk søtt med en løkrull i bunad som sier et ord, enn en tufs som ror i VM)...

Har du det bra?

Somaliere i USA er en eneste stor svindler klan, de svindler og stjeler i demokrat styrte byer og stater.
Samme som de gjør i Europa.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
halnes1 skrev (4 minutter siden):

Har du det bra?

Somaliere i USA er en eneste stor svindler klan, de svindler og stjeler i demokrat styrte byer og stater.
Samme som de gjør i Europa.

Tror du må fortelle dette til jkoggan 🤭

Amerikaneren som "er her for å lære om norsk kultur", men ikke fått med seg at Norge er et av verdens minst rasistiske land - mens hans eget land har mer enn nok problemer blant annet det du nevner.

Denne læringen består foreløpig av å preke til oss om hvor mye fæl rasisme vi har her da.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
DukeNukem3d skrev (15 minutter siden):

Amerikaneren som "er her for å lære om norsk kultur", men ikke fått med seg at Norge er et av verdens minst rasistiske land - mens hans eget land har mer enn nok problemer blant annet det du nevner.

Denne læringen består foreløpig av å preke til oss om hvor mye fæl rasisme vi har her da.

Takk! 

Godt mulig de spiser hunder, svindler og faenskap i USA. Trodde de var god til å kjøre taxi  jeg da (som pakistanerne var i Norge, før de ble uføretrygdet).

Poenget er uansett at de som kommer til Norge søker velferd - de som reiser til USA søker muligheter (også kriminalitet). 

Mulighetenes land er noe annet nå enn på 40-tallet...

Endret av HeHauken
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet
23 minutes ago, HeHauken said:

Det er da helt fullstendig normalt å forsvare flagget til landet sitt uavhengig av hvem som sitter med makta pt

• Liker 1
Skrevet

Uavhengig av USA er de jo ganske flinke til å skape sine egne konflikter, og den nasjonale politikken har enormt mye å si for ankomstene. Hadde de visst at de ikke kunne bli permanent, og at de måtte reise hjem så snart forholdene lå til rette for det, ville dette vært uproblematisk, og langt færre hadde kommet. I tillegg er det et faktum at myndighetene knapt har kontroll på hvem de innvilger asyl, da søkerne sletter telefondata og kaster de ID-papirene de eventuelt har.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
DukeNukem3d skrev (1 time siden):

Jeg vet at Norge er blant de minst rasistiske landene i verden, noe annet har jeg aldri sagt og nei, jeg har ikke sagt at Norge har strukturelle rasisme, jeg har sagt at det finnes noe forskning som peker på det men det er ikke bekreftet, selv om noe forskerne blant annet mener det er sant.  Det er ingen preking som foregår, bare forsøk på å få noe folk til å forstå begrepet 

Etter min mening er det alltid verdt å lære noe fra de som har stridd i lang tid med et problem, selv om de ikke har løst problemet og selv om de har gjort ingen fremgang.  Jeg mener det er verdt for amerikanerne å lære fra nord koreanere som mener usa beveger seg mot et autokratisk regime, for eksempel 

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
ZiggyStar skrev (1 time siden):

Det er da helt fullstendig normalt å forsvare flagget til landet sitt uavhengig av hvem som sitter med makta pt

Hadde det bare vært flagget, men det er symbolikken i alt som skrives - og det var også min metaforiske mening. 

For å snakke om enkeltundersøkelser i en slik tråd som denne, og samtidig skrike høyt om USA ellers i forumet - er usmakelig.

Da kommer fort sammenligningene. Og vi i Norge har en helvetes lang veg - over mange år - før vi når rasismen i USA til knehøyde. 

Norge er, som jeg og mange har sagt, ett av verdens likeste land

Har vi våre problemer? Åpenbart, senest debattert i går fra våre partiledere. Men vegen til rasismen i USA er veldig lang... 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
HeHauken skrev (16 minutter siden):

Hadde det bare vært flagget, men det er symbolikken i alt som skrives - og det var også min metaforiske mening. 

For å snakke om enkeltundersøkelser i en slik tråd som denne, og samtidig skrike høyt om USA ellers i forumet - er usmakelig.

Da kommer fort sammenligningene. Og vi i Norge har en helvetes lang veg - over mange år - før vi når rasismen i USA til knehøyde. 

Norge er, som jeg og mange har sagt, ett av verdens likeste land

Har vi våre problemer? Åpenbart, senest debattert i går fra våre partiledere. Men vegen til rasismen i USA er veldig lang... 

Tror du debatten er om personen eller saken?  Hvis saken så er det argumenter som teller mest. Du har snudd debatten til personen.  

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
HeHauken skrev (45 minutter siden):

I 2026 - hvilken rasisme?

• Liker 2
Skrevet
Mannen med ljåen skrev (3 timer siden):

Norge er faktisk rasistisk mot nordmenn. Vi godtar oppførsel fra mangfoldet som nordmenn aldri hadde sluppet unna med.

Det er nok dessverre korrekt i en del sammenhenger.

• Liker 1
Skrevet
jjkoggan skrev (6 timer siden):

Tror du debatten er om personen eller saken?  Hvis saken så er det argumenter som teller mest. Du har snudd debatten til personen.  

Haha, der gikk vi tom for argumenter ja. Du har flagget din tilhørighet ganske åpenlyst på forumet her. Da er det naturlig at det påvirker din forståelse for det norske samfunnet - også i denne tråden. 

Neptun1 skrev (5 timer siden):

I 2026 - hvilken rasisme?

Nei, det amerikanske samfunnet er jo ikke gjennomsyret strukturelt rasistisk... Der en absolutt ikke har like muligheter (som vi i Norge). 

Videre bidrar ikke klovnen som styrer landet med sin retorikk positivt. Så har du Dice da, som virkelig har blitt Gestapo under den samme presidenten. 

• Liker 3
Skrevet
obygda skrev (4 timer siden):

Det er nok dessverre korrekt i en del sammenhenger.

Du må ta med UK hvor AP der borte ødelegger hele landet.
Toryene har sin skyld.

• Liker 3
Skrevet
HeHauken skrev (3 timer siden):

Haha, der gikk vi tom for argumenter ja. Du har flagget din tilhørighet ganske åpenlyst på forumet her. Da er det naturlig at det påvirker din forståelse for det norske samfunnet - også i denne tråden. 

Nei, det amerikanske samfunnet er jo ikke gjennomsyret strukturelt rasistisk... Der en absolutt ikke har like muligheter (som vi i Norge). 

Videre bidrar ikke klovnen som styrer landet med sin retorikk positivt. Så har du Dice da, som virkelig har blitt Gestapo under den samme presidenten. 

De er valgt for å stenge grensen.
Også har de en enorm oppgave å få stengt ned NGOene som stjeler hundrevis av milliarder.

En ting er jo egentlig ikke rart og det er at etter at USAID vart stengt ned så måtte demokratene sette hovedkvarteret deres som sikkerhet i lån.
Plutselig rullet ikke pengene inn lenger gjennom NGOene som før.

Også har vi den interne krigen i partiet mellom Demokrater og DSA(kommunistene)

• Liker 4
Skrevet
Mannen med ljåen skrev (8 timer siden):

Norge er faktisk rasistisk mot nordmenn. Vi godtar oppførsel fra mangfoldet som nordmenn aldri hadde sluppet unna med.

Jeg kom til å tenke på SU lederen som nylig sa "jo men det er god forskjellsbehandling". Til stor latter fra salen. 😁

• Liker 3
Skrevet (endret)

Selbekk setter Gaute kraftig på plass og lærer han et og annet om norsk demokrati og ytringsfrihet.

"Vi lever heldigvis ikke i et land der politikerne skal ha noen som helst form for innflytelse over hvem som er verdige medlemmer av medienes organisasjoner. Hos oss er mediene frie og uavhengige og bestemmer det på egen hånd. 

Sånt skal faktisk ikke politikere legge seg borti i det hele tatt. For da rører de ved selve pressefriheten. 

Vi trenger ingen politisk overredaktør.

Her tramper altså Gaute Skjervø over en grense som verken han eller andre norske politikere i det hele tatt bør komme i nærheten av. At en politikere krever sanksjoner mot et medium han ikke er enig med, er noe man bedriver i land vi vanligvis ikke liker å sammenligne oss med."

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/norske-medier-trenger-ikke-gaute-skjervo-som-overredaktor/o/5-95-3198609?fbclid=IwY2xjawTtIfBwZG9mAWV4dG4DYWVtAjEwAGJyaWQRMGV2RVNtVmZOeVFvSndXamZzcnRjBmFwcF9pZBAyMjIwMzkxNzg4MjAwODkyAAEeL285rtg1XkRgqWt204Rt8tbd_CCYp6YNoOmfcsX4iTDXG2Urq6Als2nPr1I_aem_zcfz-Wc6fzC6Fb333drYiw

❤️

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...