Gå til innhold

Jeg hater den norske innvandringspolitikken!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet
herzeleid skrev (29 minutter siden):

Jo, det norske flagget er for hele den norske befolkningen, uavhengig av legning, tro eller etnisitet. Du mener sikkert godt, men når du forteller minoriteter (og majoritet) at «flagget er ikke for deg» skaper du splittelse og fraksjonering, og motarbeider fellesskap og inkludering.

Det stemmer jo ikke, om det var uavhengig av tro så hadde det åpenbart ikke vært et symbol for religion fra midtøsten på det

herzeleid skrev (32 minutter siden):

Nei. Alle i tråden kan se at det er et direkte sitat jeg har linket til.

Men du vrir jo på meningen til den er ugjenkjennelig, selvfølgelig er det en stråmann sånn jeg ser det, men la oss spørre @Filmvenn mener du at det norske flagget er synonymt med hat? Hadde vært fint om du kunne klart opp dette for meg. 👇

herzeleid skrev (3 timer siden):

samtidig som flere av gjengangerne i en parallell tråd om Pride beskriver det norske iflagget som «synonymt med hat» og avfeier en hver ide om at nordmenn av alle legninger og etnisiteter bør samle seg bak det norske flagget om sin felles norske identitet.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Just now, skaftetryne32 said:

Det stemmer jo ikke, om det var uavhengig av tro så hadde det åpenbart ikke vært et symbol for religion fra midtøsten på det

En symbol, som en flagga är, kan faktiskt bytta betydning. Korset på våra nordiska flagger kom sikkert ditt på grund av kristendomen men bara för att det var så för några hundra år sen så behöver ikke flaggen som symbol ha noe med kristendommen at göra längre.

• Liker 3
Skrevet
fredrik2 skrev (1 minutt siden):

En symbol, som en flagga är, kan faktiskt bytta betydning. Korset på våra nordiska flagger kom sikkert ditt på grund av kristendomen men bara för att det var så för några hundra år sen så behöver ikke flaggen som symbol ha noe med kristendommen at göra längre.

Men så gjør det jo det likevel da selv om det ikke trenger å bety det så gjør det jo akkurat det, og da er det jo ikke for alle, akkurat som pride flagget ikke er for alle, det er vi jo enige om, ikke sant? Da kan vi vel være enige om at det norske flagget neppe representerer alle, når det er et temmelig iøynefallende kristent kors på det, hvis du mener at ett flagg på død og liv må representere alle, men et annet med lignende symbolikk ikke kan gjøre det da da lurer jeg på hvor du finner dette skillet, for jeg ser det ikke. 

• Liker 1
Skrevet
fredrik2 skrev (Akkurat nå):

Tycker ikke det är så konstigt at många norrmän faktiskt vill kunna använda infrastrukturen som Norge har skapat själva istället för at sälja den till högsbjudande på en marknad når det också innebär at det blir dyrare och sämre för de själva. Få vill ha en stygg dam, torr elv eller en vindpark i närområdet om strömmen ska säljas till Tyskland och din egen fördel er högre priser. 

Ta det med høyre og stjerna erna, det var de som solgte oss ut, skjønner ikke hvorfor, de ble klart og tydelig advart. 

https://www.nrk.no/norge/rykende-uenig-om-okt-krafteksport-1.10866084

• Liker 1
Skrevet
4 minutes ago, skaftetryne32 said:

Men så gjør det jo det likevel da selv om det ikke trenger å bety det så gjør det jo akkurat det, og da er det jo ikke for alle, akkurat som pride flagget ikke er for alle, det er vi jo enige om, ikke sant? Da kan vi vel være enige om at det norske flagget neppe representerer alle, når det er et temmelig iøynefallende kristent kors på det, hvis du mener at ett flagg på død og liv må representere alle, men et annet med lignende symbolikk ikke kan gjøre det da da lurer jeg på hvor du finner dette skillet, for jeg ser det ikke. 

Jag er ikke enig i noe av det du skriver. 

Den norska flagget representerar idag i det närmaste alla norrmän. Bare du och noen till bryr dere om korset. 

Pride flagget representerat idag ikke i det närmaste alla an norrmän beroende på at det ligger en aktiv ideologi bakom den som ikke alla er eniga i. Ibland på grund av mindre bra orsaker och ibland på grund av rationella orsaker. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
fredrik2 skrev (6 minutter siden):

Der var du rask, tog ikke många sekunder innan jag förstod at det var fel tråd och jag slettede inlägget.

Hehe, ser den.

fredrik2 skrev (10 minutter siden):

ag er ikke enig i noe av det du skriver. 

Den norska flagget representerar idag i det närmaste alla norrmän. Bare du och noen till bryr dere om korset. 

Ja akkurat det er jo det jeg sier, det er jo bare du og noen få andre som virkelig bryr seg om prideflagget også, ikke sant? Det er jeg prøver å illustrere at dere gjør akkurat det samme, dere legger meninger betydninger i flagget som folk flest egentlig ikke ser er der. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
1 minute ago, skaftetryne32 said:

Ja akkurat det er jo det jeg sier, det er jo bare du og noen få andre som virkelig bryr seg om prideflagget også, ikke sant? Det er jeg prøver å illustrere at dere gjør akkurat det samme, dere legger meninger betydninger i flagget som folk flest egentlig ikke ser er der. 

Med den förskjellen at det i den verklige världen ikke er speciellt mye snakk om korset i den norska flagget medans pride faktiskt diskuteras flitigt i både media och sociala medier. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
skaftetryne32 skrev (27 minutter siden):

Da kan vi vel være enige om at det norske flagget neppe representerer alle, når det er et temmelig iøynefallende kristent kors på det

Om du ikke liker våre verdier som det norske flagget symboliserer så er det bare å flytte til et annet som er mer i tråd med de. Pakistan f.eks?

Det norske flagget er fantastisk vakkert 🥰 Og våre verdier flotte, derfor synd om de skal ødelegges av venstreorientert ideologi og MENA-innvandring.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 4
Skrevet
fredrik2 skrev (Akkurat nå):

Med den förskjellen at det i den verklige världen ikke er speciellt mye snakk om korset i den norska flagget medans pride faktiskt diskuteras flitigt i både media och sociala medier. 

Nå har heller ikke russiske eller amerikanske myndigheter lagd trollfabrikker for skape diskusjoner om det norske flagget, det er en annen forskjell som skiller pride flagget og det norske flagget. 

• Liker 2
Skrevet
DukeNukem3d skrev (1 minutt siden):

Om du ikke liker våre verdier som det norske flagget symboliserer så er det bare å flytte til et annet som er mer i tråd med de. Pakistan f.eks?

Jeg tror du hadde trivdes utrolig godt der.

• Liker 2
Skrevet
skaftetryne32 skrev (6 minutter siden):

Hvorfor tror du han hadde trivdes utrolig godt der?

Nysgjerrig

• Liker 4
Skrevet (endret)
18 minutes ago, skaftetryne32 said:

Nå har heller ikke russiske eller amerikanske myndigheter lagd trollfabrikker for skape diskusjoner om det norske flagget, det er en annen forskjell som skiller pride flagget og det norske flagget. 

Ok, så er Kristin Klements som skrev om detta igår et russisk eller amerikanskt troll? 

Tycker vi kan hålla hos sån noenlunda til verkligheten och inte dra in alltför mye konspiratonssteorier i diskussion. 

Det er många som har skrivet på positivit och negativt om pride i norsk media och SoMe som definitivt ikke er ryska eller amerikanska troll eller skulle vara påverkade av dem.  

Endret av fredrik2
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
skaftetryne32 skrev (14 minutter siden):

Kan ikke tenke meg et verre sted å bo faktisk. Verdiene til denne møkkastaten vil jeg ikke ha i Norge, i motsetning til andre.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet
59 minutes ago, skaftetryne32 said:

Men du vrir jo på meningen til den er ugjenkjennelig, selvfølgelig er det en stråmann sånn jeg ser det, men la oss spørre @Filmvenn mener du at det norske flagget er synonymt med hat? Hadde vært fint om du kunne klart opp dette for meg. 👇

Nei, ikke synonymt.

Men det er verdt å merke seg at mange som sier de bryr seg om flagget skal brukes på 17. mai (gammel hundefløyte fra FRP mot samiske flagget, som har utvidet seg de siste 20 årene), er de samme som er helt stille når nazister bruker flagget. De samme som er stille når flagget brukes til angripe minoriteter og de som er skeive, eller i tilfeller også de som holder til venstresiden.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)
Filmvenn skrev (8 minutter siden):

Men det er verdt å merke seg at mange som sier de bryr seg om flagget skal brukes på 17. mai (gammel hundefløyte fra FRP mot samiske flagget, som har utvidet seg de siste 20 årene), er de samme som er helt stille når nazister bruker flagget.

Hva i alle dager prater du om

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 3
Skrevet (endret)

At det var FRP som startet denne debatten om at "bare norske flagg" skal brukes på 17. mai i en eller annen lokalavis først som et stikk mot samer.

Samtidig er de som gjentar dette i dag, de som bryr seg null at nazister skitner til flagget med å bruke dette til vold og trusler både fysisk og i sosiale medier. Det er "ingen" som bruker andre flagg norske på 17. mai. 

Endret av Filmvenn
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Filmvenn skrev (4 minutter siden):

At det var FRP som startet denne debatten om at "bare norske flagg" skal brukes på 17. mai i en eller annen lokalavis først som et stikk mot samer.

Samtidig er de som gjentar dette i dag, de som bryr seg null at nazister skitner til flagget med å bruke dette til vold og trusler både fysisk og i sosiale medier. Det er "ingen" som bruker andre flagg norske på 17. mai. 

Hvilken nazimarsj er det du etterlyser vår reaksjon på?

Det var for noen få år siden en faktisk nazimarsj et eller annet sted i Norge der 10-15 personer møtte opp (eller noe slikt). Jeg sa den gang at jeg synes det så ut som en stakkarslig gjeng med tapere. Ikke bra nok? 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...