herzeleid Skrevet 8. mars Skrevet 8. mars DukeRichelieu skrev (4 timer siden): Korrekt. Det som provoserer meg enda mer er de som fortsatt er tilhenger av en veldig liberal innvandringspolitikk, men som ikke er villige til å ta konsekvensene av den eller bidra til integreringen. Et vennepar flyttet ut av byen nettopp fordi de ikke ønsket at barna skulle gå på skole hvor de ville blitt minoriteter i klassen som etnisk norske. Mannen i forholdet er nok på linje med meg, men kvinnen i forholdet er for en veldig liberal innvandringspolitikk og kom med ganske harde beskyldninger mot meg i en tidligere diskusjon. I praksis tror jeg mange er som denne kvinnen. Så lenge det ikke skjer i deres bakgård og de slipper å ta konsekvensene av det er det greit å ha slike meninger. Dessverre kommer det nok til å bite disse også i halen til slutt. Dette er nok veldig vanlig, svært få av de som har stemt for og ønsket en liberal innvandringspolitikk velger tross alt å bo i de mest multikulturelle/berikede områdene, og generelt ser vi jo en tendens der etnisk norske flytter ut når området de bor i blir for multikulturelt. Som påpekt mange ganger før er dette i stor grad et problem vi selv har skapt. Nordmenn segregerer seg selv minst like mye som innvandrere gjør, men av en eller annen grunn forestilte en seg at innvandrere ikke skulle gjøre det og i tillegg integrere seg godt selv om de norske naboene flyttet ut. Det er så mange huller i den planen (eller mangel på sådan). 5 1
DukeNukem3d Skrevet 9. mars Skrevet 9. mars (endret) Hmm. Det var ikke fullt så dramatisk å ta T-banen i min tid i området 😯 Endret 9. mars av DukeNukem3d 4 2 1
DukeNukem3d Skrevet 9. mars Skrevet 9. mars Mannen med ljåen skrev (6 minutter siden): Hvor mye styrke hadde dere i din tid? Jeg var ubevæpnet og kjente ikke altfor mange. Men jeg var flink til å holde meg unna bråk. Fetterne møtte ikke opp for å ta meg. Så ikke rare styrken jeg kunne skryte av. Innvandrergjengene, eller pakistanere som det også heter, pleide å si "må jeg dra kniven?" ved diskusjon. Eventuelt "vi kan hente fetterne våre". Noen av de samme som spilte i UNO var fetterne 😂Så sånn ut ihvertfall. 4 2
freedomseeker Skrevet 12. mars Forfatter Skrevet 12. mars https://www.vg.no/nyheter/i/bOm8vB/fem-doemt-til-lange-straffer-for-narkotika-og-hvitvaskingskriminalitet Myndighetene utviser raskt kinesiske turister for ulovlig dronebruk, men lar hardbarka kriminelle bli værende i landet. Forstå det den som kan. Forklaringen er vel gjerne at de kriminelle påberoper seg status som flyktninger, EØS borgere eller at de har fått barn i Norge. en ting er uansett sikkert. I Danmark og andre siviliserte land, ville disse umiddelbart fått et utvisningsvedtak. 6 2 1
DukeNukem3d Skrevet 12. mars Skrevet 12. mars Litt usikker på hvilken tråd dette hører hjemme i, men Sofia Rana har hatt en "norskhetskonkurranse" der Mahmoud Farahmand vant... Er det riktig å anta at det å vinne en slik konkurranse er et negativt stempel fra Sofia Rana? 😂 Facebook 6 1
Vokteren Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars Et dansk eksempel til norsk etterfølgelse ?: https://www.berlingske.dk/politik/et-flertal-blandt-danskerne-vil-have-flere-muslimske-indvandrere-ud-end-ind-det-er-blaa-bloks-bedste-chance 6 3
Hugo_Hardnuts Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars DukeNukem3d skrev (På 9.3.2026 den 20.33): Hmm. Det var ikke fullt så dramatisk å ta T-banen i min tid i området 😯 Her var det mye å bite seg merke i. Det ene er forklaringen om at man ikke er "en del av konflikten", samtidig som man tydeligvis bærer med seg en softgun i det daglige. Troverdighet = 0 der altså. Så er det påstanden om at ingen utenforstående ble satt i fare. Vel, hva om noen i den andre gruppen - som faktisk bar en ordentlig, ladd pistol - hadde skutt tilbake? Jeg tipper at disse folkene ikke akkurat er godt trent i pistolskyting, slik at de vil treffe sikkert i en situasjon preget av høyt stress... Også stusser jeg veldig på hvordan folk bare fortsetter som ingenting og går om bord på toget på tross av at en av passasjerene har trukket frem en pistol(liknende gjenstand) og flere andre personer der bærer slagvåpen. Eier ikke folk overlevelsesinstinkt? Jeg hadde en liknende opplevelse for noen år tilbake, hvor det lå an til bråk mellom to ungdomsgjenger i ca. samme området, og jeg forlot T-banestasjonen umiddelbart og ringte politiet. Vet noen utfallet av disse sakene? Har ikke tilgang til AO. 2
Populært innlegg DukeNukem3d Skrevet 13. mars Populært innlegg Skrevet 13. mars (endret) Innvandring, Danmark | Flertall av dansker ønsker flere muslimer ut enn inn Æresdrap, æreskultur, islamistisk terror, ydmykelsesran, dominansekultur mm får til slutt konsekvenser. Endret 13. mars av DukeNukem3d 4 2 4
Populært innlegg Vokteren Skrevet 14. mars Populært innlegg Skrevet 14. mars DukeNukem3d skrev (20 timer siden): Innvandring, Danmark | Flertall av dansker ønsker flere muslimer ut enn inn Æresdrap, æreskultur, islamistisk terror, ydmykelsesran, dominansekultur mm får til slutt konsekvenser. Tiden er overmoden for en drastisk omlegging av norsk politikk også på dette området. 8 2 1
Populært innlegg freedomseeker Skrevet 14. mars Forfatter Populært innlegg Skrevet 14. mars På grunn av verdens mest radikale masseinnvandringspolitikk, hvor vi deler ut flere statsborgerskap på en måned enn Danmark gjør på et helt år, destabiliseres samfunnet. Nå har alle verdens konflikter blitt norske innenriksproblemer. https://www.nrk.no/stor-oslo/oslo-politidistrikt-slar-alarm-om-ressursbruken-pa-hovedstadsoppgaver-1.17807768 Men dette handler om mer enn bare uro, terrorangrep og demonstrasjoner. De sosioøkonomiske konsekvensene er et minst like stort problem. Det Norge vi kjente på 90-tallet, er en svunnen tid. 11 3
freedomseeker Skrevet 15. mars Forfatter Skrevet 15. mars Åtte utenlandske menn utga seg for å være banken: Rundlurte eldre kvinner og kjøpte Rolex-klokker: "En gjeng på åtte unge menn med bakgrunn fra Somalia, Midtøsten og Sri Lanka er tiltalt for grovt bedrageri ved Oslo tingrett. I løpet av tre måneder i fjor gjennomførte de minst tolv systematiske svindeloperasjoner mot eldre kvinner i Oslo og Lillestrøm." "Beløpene som ble stjålet er til dels svært store. I det mest alvorlige tilfellet ble en eldre kvinne lurt til å overføre 448 000 kroner til en bankkonto tilhørende en av de tiltalte. Pengene ble umiddelbart brukt til gullkjøp, elektronikk og klær. En annen kvinne ble lurt til å overføre 500 000 kroner til sin egen brukskonto, slik at de tiltalte kunne gjøre kontantuttak med hennes bankkort. Over 50 000 kroner ble tatt ut. Fra en tredje kvinnes konto ble det gjort uttak for 339 000 kroner i løpet av kort tid — fordelt på valutaveksling, gullhandel og kontantuttak i butikk. Utbyttet ble systematisk hvitvasket gjennom valutakjøp hos Forex, Ria Money Transfer og Western Union, varekjøp hos Power og Eplehuset, gullkjøp og kontantuttak på Kiwi-butikker." "Påtalemyndigheten påberoper gjentakelsesfare for samtlige tiltalte. For en av de tiltalte, en 22-åring med tamilsk bakgrunn, gjelder det i tillegg at han har en tidligere prøvetidsdom som nå aktiveres." https://www.document.no/2026/03/15/atte-utenlandske-menn-utga-seg-for-a-vaere-banken-rundlurte-eldre-kvinner-og-kjopte-rolex-klokker/ Og hva er sannsynligheten for at disse kriminelle utlendingene som har invadert landet, får et utvisningsvedtak med verdens mest radikale masseinnvandringspolitikk? 0,00001% eller 0%? 4 4
freedomseeker Skrevet 16. mars Forfatter Skrevet 16. mars (endret) Støre slår på stortromma i medien. Nå skal utlendinger som man frykter vil begå kriminalitet kunne utvises, selv om de ikke er straffet. Høres det handlekraftig ut? Kanskje. Men i praksis er dette et rent retorisk luftslott. Forslaget gjelder riktignok EØS-borgere på papiret, men terskelen er satt så ekstremt høyt at regelen knapt har praktisk betydning. Den vil for eksempel ikke gjelde for svenske gjengkriminelle! I tillegg er asylsøkere og arbeidsinnvandrere unntatt. Hvem står vi igjen med da? Turister fra land utenfor EØS. Og akkurat disse landene har Norge uansett ikke noe etterretningssamarbeid med. Selv departementet innrømmer i sitt eget høringsnotat at våre naboland (Danmark, Sverige og Finland) allerede har regler som går mye lenger enn dette. Forslaget til regjeringen er med andre ord bare et retorisk røykteppe. Endret 17. mars av freedomseeker 4 1 1
freedomseeker Skrevet 17. mars Forfatter Skrevet 17. mars (endret) VG sprer ukritisk løgnene til Støre og folk biter på https://vm.tiktok.com/ZNR9AdHYR/ Endret 17. mars av freedomseeker 3
HasuUser Skrevet 21. mars Skrevet 21. mars Anslag: 12.000 hit på familiegjenforening i år leser jeg på nrk.no. 12000??? Skal man aldri stramme inn på dette? 5 1
Red Frostraven Skrevet 22. mars Skrevet 22. mars (endret) HasuUser skrev (14 timer siden): Anslag: 12.000 hit på familiegjenforening i år leser jeg på nrk.no. 12000??? Skal man aldri stramme inn på dette? Hvilke bakgrunn har disse..? Vi så på det i en tråd for litt siden, og asylmotstandere sine kilder forsøker å innbille folk at det er flyktninger som står bak disse gjenforeningene. På samme måte som at "innvandring" og "asyl" obfuskeres for å skremme med høye tall -- som trådens tittel er et eksempel på -- gjøres det samme med familiegjenforening. Du skal få lov til å forsøke å finne tall selv, og presentere dem objektivt, på hvor mange som kommer til landet gjennom flyktninger. Endret 22. mars av Red Frostraven 2
SuperKrokodille Skrevet 22. mars Skrevet 22. mars Red Frostraven skrev (40 minutter siden): Hvilke bakgrunn har disse..? Vi så på det i en tråd for litt siden, og asylmotstandere sine kilder forsøker å innbille folk at det er flyktninger som står bak disse gjenforeningene. På samme måte som at "innvandring" og "asyl" obfuskeres for å skremme med høye tall -- som trådens tittel er et eksempel på -- gjøres det samme med familiegjenforening. Du skal få lov til å forsøke å finne tall selv, og presentere dem objektivt, på hvor mange som kommer til landet gjennom flyktninger. Hva tror du egentlig at du vil oppnå med denne nedlatende tonen? 5
Mr.Duklain Skrevet 22. mars Skrevet 22. mars Red Frostraven skrev (2 timer siden): Hvilke bakgrunn har disse..? Tall fra 2024. Topp tre grupper. Syria:860 Gjenforening med flyktninger Polen: 720 Gjenforening med arbeidsinnvandrere3I India: 710 Gjenforening med faglærte (IT/ingeniører) Tallene som overasker meg mest er nok India og Polen. Polen er jo i Schengen, så for meg virker det unødvendig å søke familliegjenforening med denne gruppen. At India er så høyt overrasket meg. Syrerer overrasker meg ikke, og er det en gruppe som skulle ha fått midlertidig asyl, så er det denne gruppen med 0 mulighet for famillieinnvandring. 1
Red Frostraven Skrevet 22. mars Skrevet 22. mars (endret) SuperKrokodille skrev (På 22.3.2026 den 11:50 AM): Hva tror du egentlig at du vil oppnå med denne nedlatende tonen? Det er ikke en nedlatende tone, det er en høyst passende tone -- gitt at det jeg ønsker å oppnå er at brukere her på forumet bygget seg opp et snev av selvrespekt og faktisk innsikt i temaene de diskuterer, all den tid de fleste postene i denne tråden er verdiløst søppel som forumet ville vært bedre foruten. Et av stegene i å faktisk ha forståelse for innvandringspolitikken som faktisk er her er å forstå at majoriteten av innvandrere er arbeidsinnvandrere -- eller, fremmedarbeidere som FrP pleide å kalle dem da de tidligere advarte mot arbeidsinnvandring og kalte dét "svenske tilstander": Innvandrere som gruppe har lavere andel uføre enn nordmenn, når vi inkluderer både arbeidsinnvandrere og asylsøkere, for eksempel. https://www.nettavisen.no/okonomi/eksplosjon-av-ufore-innvandrere-tjener-pa-a-ikke-jobbe/s/5-95-2897537 --- Nå for tiden forsøker høyrepopulister å obfuskere innvandring og asylsøkere -- som denne tråden er et prima eksempel på at de har lykkes godt med. Mr.Duklain skrev (På 22.3.2026 den 1:17 PM): Tall fra 2024. Topp tre grupper. Syria:860 Gjenforening med flyktninger Polen: 720 Gjenforening med arbeidsinnvandrere3I India: 710 Gjenforening med faglærte (IT/ingeniører) Tallene som overasker meg mest er nok India og Polen. Polen er jo i Schengen, så for meg virker det unødvendig å søke familliegjenforening med denne gruppen. At India er så høyt overrasket meg. Syrerer overrasker meg ikke, og er det en gruppe som skulle ha fått midlertidig asyl, så er det denne gruppen med 0 mulighet for famillieinnvandring. Da var 2024 et nytt lavår for polsk familiegjenforening, som har sett over 30 000 individer innvandre i familiegjenforening mellom 2004 og 2022 -- eller 1600 årlig i snitt den perioden. https://www.ssb.no/befolkning/innvandrere/artikler/familieinnvandring-og-ekteskapsmonster-1990-2022/_/attachment/inline/36aca4d1-db01-4972-8d92-a04ada959476:39249324c4ef352f3abb9c732f613abbf9f7eb66/RAPP2024-37.pdf Det er synd den offisielle statistikken som legges til grunn, som er kilden til tallet 14 000, ikke inkluderer familiegjenforening for EU-land. I denne statistikken ser vi kun land utenfor EU/Schengen/EØS, som gir et grovt misvisende bilde av situasjonen nettopp fordi de ikke viser innvandring fra Tyskland, Frankrike, Polen, Belgia et cetera; Statistikk fra UDI for 2025: Legg merke til at Polen, Litauen og Tyskland ikke er representert, fordi disse landene har en forenklet prosess for familiegjenforening: https://www.udi.no/statistikk-og-analyse/statistikk/innvilgede-familietillatelser-for-tredjelandborgere-etter-maned-og-statsborgerskap-2025/ ... Det er i det store og hele vanskelig for folk å vite fakta om familiegjenforening, som at statistikken generelt ikke viser den støste gruppen vestlige -- og ei heller at de fleste er familie av arbeidsinnvandrere eller nye ektefeller av nordmenn. Endret 24. mars av Red Frostraven 2
Mr.Duklain Skrevet 22. mars Skrevet 22. mars Red Frostraven skrev (35 minutter siden): Det er i det store og hele vanskelig for folk å vite fakta om familiegjenforening, som at statistikken generelt ikke viser den støste gruppen vestlige -- og ei heller at de fleste er familie av arbeidsinnvandrere eller nye ektefeller av nordmenn. Ei heller er det lite kritikk av det i denne tråden, fordi det primært ikke er de som er for overepresert i kriminalitet, lavinntekt eller sosialstønader. 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå