MrL Skrevet 3. februar Skrevet 3. februar (endret) London er ødelagt av fullstendig hodeløs, naiv innvandringspolitikk . Ikke kan du gå med telefonen i hånda uten å bli rana, og gjenger raner nå butikker i ren dagslys uten å bry seg. England eier ingen skam. De importerte tredje verden og fikk tredje verden. Heldigvis for oss har selv AP nå skjønt at de må trekke i nødbremsen. Endret 3. februar av MrL 4 2
KarvaBlad Skrevet 5. februar Skrevet 5. februar Fortsatt er 75 prosent av dem som henter gratis mat født utenfor Norge. Jeg syns ikke dette er rettferdig. Hvorfor må vi fø på disse? De får jo selvfølgelig nok penger fra NAV i alskens stønader. Men de pengene sender de jo hjem til hjemlandet. Så får de gratis mat ovenikjøpet. Jeg kan ikke forstå at afrikanere er i Norge i det hele tatt. Vi er et iskaldt land helt i ytterkanten av Nord-europa. Det må da være 30-40 trygge land som er nærmere Somalia enn det Norge er? 6
kremt Skrevet 5. februar Skrevet 5. februar Norge betaler godt for å sitte her og være velferdsmigrant, kanskje 10x mer betalt for å gjøre ingenting enn å jobbe i sitt eget land. 2 2 2
freedomseeker Skrevet 15. februar Forfatter Skrevet 15. februar https://www.vg.no/nyheter/i/Gx3jKB/frp-vil-skjerpe-kravene-til-norsk-statsborgerskap "Vi foreslår kraftige innstramminger for å få norsk statsborgerskap. Jeg vil utfordre Høyre til å støtte våre forslag når de nå har landsmøte i helgen, sier Frp-leder Sylvi Listhaug: Det første hun gjør overfor nyvalgte Ine Eriksen Søreide, er å presse henne. Listhaug og partikollega Erlend Wiborg fremmer et såkalt representantforslag som skal opp til voteringvotering En prosess der medlemmer av en forsamling, som Stortinget, stemmer for eller mot et forslag. i Stortinget i løpet av våren. Listhaug punkter opp: -Vi øker kravene til å få statsborgerskap til at man må ha vært i Norge i minst 10 år, godt integrert og at en er selvforsørgende. Hovedregelen i dag er at man må ha oppholdt seg i Norge i til sammen åtte år i løpet av de siste 11 årene, med oppholdstillatelser av minst ett års varighet. -Vi foreslår også at personer som har begått grov kriminalitet aldri skal få mulighet til å bli norske statsborgere, sier hun. I dag er det slik at hvis du har begått kriminelle handlinger, får du en karantenetid på statsborgerskap avhengig av lengden på fengselsstraffen. – Vi ønsker en massiv innstramming her ved at hvis du begår kriminalitet tilsvarende 90 dagers ubetinget fengsel skal en miste retten til å kunne få norsk statsborgerskap, sier Listhaug. Hun ber oss ta en dansk en: – Norge delte i perioden 2021–2024 ut nesten syv ganger flere statsborgerskap enn Danmark. Det viser at det er noe fundamentalt galt med regelverket vårt. Dette kan ikke fortsette, sier hun og viser til følgende tall for innvilgede statsborgerskap fra 2021 til 2024: 145.261 i Norge. 21.242 i Danmark. Wiborg sier tiden for snillisme bør være over." 5 1 1
Vokteren Skrevet 16. februar Skrevet 16. februar Denne saken burde vel ha vært fremmet for typ 30-40 år siden: https://www.tv2.no/nyheter/vil-utvise-kriminelle-veldig-alvorlig/18573564/ Nå er det mange som rister på hodet og sier «velkommen etter». Når det er sagt så må selvfølgelig saken utredes. Dvs en årelang drakamp mellom idealistene og realistene. I tillegg er det svært usikkert om vi får lov av Brussel og våre «internasjonale forpliktelser» som norske politikere er så livredde for. I mellomtiden kommer det til å skje mye alvorlig kriminalitet mot uskyldige ofre, begått av personer med dobbelt statsborgerskap. 1 2
Mannen med ljåen Skrevet 16. februar Skrevet 16. februar Vi må befri oss fra de viktige, internasjonale avtalene (som alle nordmenn er kjempefornøyd med, og Norge er avhengig av), og styre nasjonal politikk og innvandring selv. Nå som vi kjenner den seksuelle legningen til den globale eliten, er det lettere å forstå hvorfor de mener voldtektskultur er vår styrke. 1
Neptun1 Skrevet 17. februar Skrevet 17. februar (endret) For dem som har undret seg over hva som er UDI's primære mål, så er det å sørge for at ingen velferdsmigranter blir sendt ut av Norge. Ei heller tunge kriminelle md langt rulleblad, alle skal få varig opphold i Norge med alle rettigheter. "160 utlendinger som har begått alvorlig kriminalitet i Norge, er vernet mot utvisning. Ifølge UDI ville det være brudd på deres menneskerettigheter å sende dem ut. I Åna fengsel i Rogaland sitter en norsksomalier (??) som håper at menneskerettigheter skal redde ham fra å bli utvist til Somaliland, der han er født. Til Norge kom han som 11-åring, sammen med sin mor fra Somaliland. Nå er han 49 år. – Det er i Norge jeg har vokst opp, Det er her jeg har alle jeg er glad, sier han, og nevner to voksne barn, søsken, og en mor. Han mener også at det ikke vil være trygt for ham i Somaliland. Men når han slipper ut fra soning til høsten, har han fått et varsel om at han skal utvises. Årsaken er en lang kriminell løpebane i Norge. Han er dømt for ran, voldtekt, og narkotika. Narkodommen han sitter for nå, er på tre og et halvt år. – Kan du forstå at norske myndigheter ønsker å utvise deg på grunn av måten du har oppført deg på i Norge? – Det kan jeg forstå. Men samtidig er jeg også en del av Norge. Jeg har bodd i Norge i nesten 40 år. Dette er like mye mitt land som alle andres. Noe av grunnen til at han kan utvises er at han ikke er norsk statsborger. (!!!)" https://www.nrk.no/norge/de-kriminelle-norge-ikke-far-sendt-ut-1.17748240 Kan det bli mer koko? - UDI er fiender av Norge. Endret 17. februar av Neptun1 4 2 1
Tussi Skrevet 17. februar Skrevet 17. februar Jeg har null problemer med å kaste ut kriminelle utlendinger. Men det går en grense når de er psykisk syke og psykotiske Da er de syke og trenger hjelp, de bør få bli
Neptun1 Skrevet 17. februar Skrevet 17. februar Tussi skrev (Akkurat nå): Jeg har null problemer med å kaste ut kriminelle utlendinger. Men det går en grense når de er psykisk syke og psykotiske Da er de syke og trenger hjelp, de bør få bli Nei, vi skal verken være helsepersonell eller forsøkskaniner for psykisk syke og psykotiske utlendinger. Strengt tatt følger de fleste bare sin egen religion og kultur. For oss kan dette forstås som sykt etter våre normer. Uansett skal de ut. 3 2 1
Mannen med ljåen Skrevet 17. februar Skrevet 17. februar De som av ulike grunner ikke kan sendes ut, og som heller ikke kan slutte å voldta, må være innelåst så lenge de er i Norge. 1 2 1
jjkoggan Skrevet 17. februar Skrevet 17. februar Neptun1 skrev (1 time siden): Nei, vi skal verken være helsepersonell eller forsøkskaniner for psykisk syke og psykotiske utlendinger. Strengt tatt følger de fleste bare sin egen religion og kultur. For oss kan dette forstås som sykt etter våre normer. Uansett skal de ut. Har «utlendinger « statsborgerskap? 2
freedomseeker Skrevet 17. februar Forfatter Skrevet 17. februar På bare tre år har vi delt ut like mange statsborgerskap som hele Stavangers befolkning. Selv om jeg har visst om tallene lenge, er omfanget sjokkerende og vanskelig å ta innover seg. Det er ekstremt, og rett og slett radikalt. 3 2
KarvaBlad Skrevet 18. februar Skrevet 18. februar Neptun1 skrev (10 timer siden): Dette er like mye mitt land som alle andres. Jeg også bet meg merke i denne uttalelsen. Tenk å være så inni hampen nedsnødd. Hvorfor har vi i det hele tatt grenser og nasjonalstater? "Dette er like mye mitt land som alle andres." Nei. Bare nei. 3 1
sofiemyr Skrevet 18. februar Skrevet 18. februar jjkoggan skrev (9 timer siden): Har «utlendinger « statsborgerskap? De kan få det... De fleste må ha hatt opphold i Norge i minst 8 av de siste 11 årene. I tillegg må du: Ha hatt gyldig oppholdstillatelse i hele perioden Ha permanent oppholdstillatelse (eller oppfylle kravene for det) Ha bestått norskprøve og samfunnskunnskapsprøve Ikke ha alvorlige straffbare forhold Unntak og særregler gjelder ved ektefelle/samboer med norsk statsborger Du kan få kortere krav hvis du er gift med eller registrert partner/samboer med en norsk statsborger. Da gjelder en såkalt “3+7-regel”: Samlet botid og ekteskapstid må være minst 7 år. Du må ha bodd i Norge minst 3 av de siste 10 årene 1
Neptun1 Skrevet 18. februar Skrevet 18. februar jjkoggan skrev (11 timer siden): Har «utlendinger « statsborgerskap? Statsborgerskap deles ut som godterier i Norge - i hovedsak til personer fra fremmedkulturelle land som tar avstand fra våre verdier, levesett og i noen tilfeller lover. Når dette er i boks reiser de tilbake til hjemlandet på lengre opphold. Omfanget er helt enormt, vi snakker om størrelsesorden en middels norsk by hvert år. Hvorfor spør du om noe som er alment tilgjengelig for alle - og mye omtalt? 2 1 1
rozon Skrevet 18. februar Skrevet 18. februar 13 hours ago, Tussi said: Jeg har null problemer med å kaste ut kriminelle utlendinger. Men det går en grense når de er psykisk syke og psykotiske Da er de syke og trenger hjelp, de bør få bli Vi er ikke verdens sykehus. Nok av norske vi ikke har råd/ressurser til å hjelpe. 3 2 2
jjkoggan Skrevet 18. februar Skrevet 18. februar Neptun1 skrev (5 timer siden): Hvorfor spør du om noe som er alment tilgjengelig for alle - og mye omtalt? Ikke alle statsborgere skal ha de samme rettighetene da. Etnisk norske blir privilegerte selv om de ikke deler det du kaller norske verdier. Ganske udemokratisk og et godt eksempel på systemisk rasisme 1
Neptun1 Skrevet 18. februar Skrevet 18. februar jjkoggan skrev (4 timer siden): Ikke alle statsborgere skal ha de samme rettighetene da. Etnisk norske blir privilegerte selv om de ikke deler det du kaller norske verdier. Ganske udemokratisk og et godt eksempel på systemisk rasisme Skrev ikke ett ord om rettigheter, så uforståelig hva du sikter til. Men du fikk i alle fall skrevet "rasisme", det var vel hele poenget. 2 1 1
jjkoggan Skrevet 18. februar Skrevet 18. februar Neptun1 skrev (7 minutter siden): Skrev ikke ett ord om rettigheter, så uforståelig hva du sikter til. Men du fikk i alle fall skrevet "rasisme", det var vel hele poenget. Når du forskjellsbehandler statsborgere basert på etnisitet heter det rasisme. Man har ikke de samme rettighetene hvis loven ikke straffes alle ganske like for de samme oppførsel 1
Tussi Skrevet 18. februar Skrevet 18. februar jjkoggan skrev (1 minutt siden): Når du forskjellsbehandler statsborgere basert på etnisitet heter det rasisme. Man har ikke de samme rettighetene hvis loven ikke straffes alle ganske like for de samme oppførsel Hvis de er norske statsborgere kan de ikke utvises, men å utvise utenlandske statsborgere basert på handlinger er ikke rasisme 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå