Gå til innhold

Jeg hater den norske innvandringspolitikken!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet
a_aa skrev (3 minutter siden):

Vel. Det boksen sier er at "Prosentdel endra vedtak 2025" er 7% og spesifiserer at "Endra vedtak tyder at UNE har teke klagesaka eller førespurnaden om omgjering heilt eller delvis til følgje".

Boksen viser også at "Prosentdel endra vedtak 2024" var 14%.

Artiklene ble oppdatert nå på onsdag 7/1-25 iht oppdateringsinformasjonen. Jeg tipper 14% i overskrifter har blitt erstattet med 7% før utgangen av neste onsdag. De henger igjen fra fjorårets tall, og stemmer ikke lenger med teksten i artiklene - det bør de greie å harmonisere ila en uke.

Bildet mitt viser svart på hvitt at 14% av asylsakene ble omgjort i 2025. De 7% du tviholder på, er kun saksbehandlingsfeil fra UDI (som er ned fra 11% i 2024). Den totale omgjøringen for asyl er 14%.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi får se ut i neste uke. Jeg er ikke tvil om at grafikk og % i overskrifter da blir endret, og blir i tråd med tekst og tabeller.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Neptun1 skrev (1 time siden):

Ja, det er helt absurd å ikke diskutere dette samt det ekstremt høye antallet velferdsmigranter som blir premiert med norsk statsborgerskap for å "holde ut norsk velferd" i noen år. 
Et antall på størrelse med en større norsk by hvert år. Så kommer deres gjenforeninger som renters rente på toppen.
a_aa og hans medsammensvorne kan bare juble over regjeringens innsats for den villede utskiftingen.

Ja. Det føles litt som at noen debatterer som om vi fortsatt lever i 2010 og ikke fått med seg alt som har skjedd eller det generelle ordskiftet etter det. Alle nesten begynner, i noe ulik grad riktignok, å forstå alle de negative ringvirkningene av MENA-innvandring nå. Jeg personlig mener også at Islam spiller en rolle.

Jeg er ikke generelt imot innvandring, på ingen måte, jeg er bare imot den innvandringen som ikke fungerer. 

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet
DukeNukem3d skrev (52 minutter siden):

Ja. Det føles litt som at noen debatterer som om vi fortsatt lever i 2010 og ikke fått med seg alt som har skjedd eller det generelle ordskiftet etter det. Alle nesten begynner, i noe ulik grad riktignok, å forstå alle de negative ringvirkningene av MENA-innvandring nå. Jeg personlig mener også at Islam spiller en rolle.

Jeg er ikke generelt imot innvandring, på ingen måte, jeg er bare imot den innvandringen som ikke fungerer. 

Det blir ofte en avsporing å redusere debatten til religion og bakgrunn alene. Høy og i praksis uregulert innvandring påvirker alle deler av samfunnet, uavhengig av opprinnelse. Når innvandringen ikke tilpasses samfunnets faktiske behov, skaper det et lønnspress som rammer de svakeste i arbeidsmarkedet hardest. Samtidig bidrar det til økte boligpriser, høyere sosiale utgifter og sprengt kapasitet i offentlige tjenester.

Et felles europeisk arbeidsmarked kombinert med svært liberale norske velferdsordninger har også bidratt til å presse norsk levestandard nedover. Når arbeidsgivere har tilgang på tilsynelatende ubegrenset billig arbeidskraft, svekkes insentivene til effektivisering, kompetanseheving og modernisering av arbeidslivet.

Jeg er enig i at enkelte land skiller seg negativt ut på kriminalitetsstatistikk, og jeg er heller ikke positiv til islamisering. Likevel er det det overordnede bildet som bekymrer meg mest. Hele innvandringspolitikken fremstår som preget av manglende kontroll og fravær av helhetlig styring.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet

Er det Dubai vi vil ha? Et samfunn bygget på uregulert innvandring og lave lønninger? Forskjellen er at i Dubai tilhører rikdommen de innfødte, mens i Norge dras alle ned i dragsuget. Når oljekranene strammes til og børsene faller, kommer vi til å angre bittert på at vi ikke fulgte Danmarks eksempel. Allerede nå har danskene høyere velferd, og det er nettopp på grunn av innvandringspolitikken deres.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
3 hours ago, Boing_80 said:

Og moderatorene er tydeligvis opptatte med helt andre ting enn moderering av tråder som denne.

Eller så har de efter 9 månader och 123 sidor en annan åsikt än dig om hur tråden ska modereras.

• Liker 8
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
a_aa skrev (På 10.1.2026 den 23.28):

Vi får se ut i neste uke. Jeg er ikke tvil om at grafikk og % i overskrifter da blir endret, og blir i tråd med tekst og tabeller.

Oppdatering fra UNE:
image.png.79e9eb004bbfeb9881b5e103a8ed1dd3.png
... og som før:
image.png.f65d948b7ffce9f3119419352fa2a59c.png

---------------------------------

Det står fortsatt 14% ett sted:
image.png.2cf4edadc6a59002ce4744c761490b2b.png

Dette er 922 asylsaker dividert på 6 508 saker totalt * 100 = 14%. Dette er altså sakstypens andel av hele saksmengden for 2025. 

-----------------------------------------

Konklusjonen min på @freedomseeker sitt regnestykke for å sannsynliggjøre at reelt antall ordinære asyl skulle være 1 950 når utgangspunktet fra UDI var 510 ordinære asyl er som før:

a_aa skrev (På 10.1.2026 den 22.15):

Regnestykket ditt er ikke verdt bytene det beslaglegger, det er for det meste rent vås.

Endret av a_aa
  • Liker 2
Skrevet (endret)
Neptun1 skrev (6 timer siden):

For å holde oss til saken - ca. 30% oppgang i familegjenforeninger i 2025 sammenlignet med året før:

Sjokkert over nye innvandringstall: – Regjeringen har lurt oss

Familieinnvandringen til Norge økte kraftig i 2025, til tross for at regjeringen har varslet innstramninger i innvandringspolitikken. Det viser nye tall fra Utlendingsdirektoratet (UDI).

I alt 11.695 personer utenfor EU/EØS fikk innvilget familiegjenforening i Norge i fjor.

– Regjeringen snakker høyt om innstramminger, men tallene fra UDI viser det stikk motsatte. Familieinnvandringen er på sitt høyeste nivå siden migrantkrisen, og det skjer mens regjeringen sier de har kontroll. Det er å aktivt lure befolkningen, sier Frps Erlend Wiborg til Nettavisen.
https://www.nettavisen.no/nyheter/sjokkert-over-nye-innvandringstall-regjeringen-har-lurt-oss/s/5-95-2819251

Støre er som med russere - man vet at hver gang han åpner kjeften så kommer en ny løgn.

Tidligere ble ikke sosiale ytelser regnet som en del av inntektsgrunnlaget ved søknad om familieinnvandring. Dette ble endret av regjeringen, og det forklarer økningen.

Edit: Det er også flere, da man også må regne med dem som behandles i UNE.

Totalt, med flyktninger og familieinnvandring, ligger antallet rundt 25 000–30 000. I tillegg kommer den uregulerte "arbeids"innvandringen, som kommer på toppen av dette.

Endret av freedomseeker
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg HATER ikke den norske innvandringspolitikken. Vi er tross alt ikke Sverige/UK/Tyskland/Frankrike. Mye av innvandringen går fint og er faktisk berikende også.

Men vi har vært for naive ovenfor MENA-innvandring og fått noen av de samme konsekvensene som nevnte land pga det. Jeg synes dog at det virker som at partiene fra AP til FRP erkjenner det og gir riktige signal.

• Innsiktsfullt 3
Skrevet

Det er vesentlig for en nasjon å vite hva man står for og hvor man skal. Norge ser ut til å stå for alt og ingen ting. Man kan ikke være med på alt, man må satse snevert og fokusert.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Portugal følger Nederland og en rekke andre land ved å stå utenfor EUs omfordelingsprogram for migranter. De velger heller å betale en bot på 100 millioner kroner fremfor å ta imot 420 asylsøkere. Dette er en ekstremt god deal, da vi vet at en migrant i Norge koster rundt 25 millioner kroner over livsløpet, og det er kun de statlige utgiftene, uten at kriminalitet, lønnspress og økte boligpriser er medregnet.

Danmark har et unntak og står helt utenfor EUs migrasjonspolitikk, de slipper dermed både å ta imot migranter og å betale bøter. Venstreradikale som ødelegger landet, kan glede seg over massemigrasjonen til Norge som ingen ende tar.

https://www.document.no/2026/01/15/portugal-avviser-420-asylsokere-betaler-heller-bot-pa-84-millioner-euro-til-eu/

Endret av freedomseeker
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Forrige justisminister opplyste følgende i Stortingets spørretime 18 mars 2024 om Norges forhold til EUs asyl- og migrasjonspakt: 

Sitat

Norge bindes ikke av den obligatoriske solidaritetsmekanismen, men det legges opp til at vi kan delta frivillig. Vi har tidligere bidratt solidarisk ved å relokalisere, og vi kan komme til å vurdere å bidra frivillig i en solidaritetsmekanisme på et senere tidspunkt. Dette må vi komme tilbake til dersom det blir aktuelt.

Ettersom Norge ikke er bundet av mekanismen, kan vi selvsagt heller ikke "bøtelegges" for å ikke ta i mot migranter gjennom mekanismen. Slike bøter er for EU-medlemmer. Ellers tviler jeg sterkt på at Norge har deltatt frivillig i denne mekanismen i 2024 eller i 2025, og tror at det skal mye til for at det skjer i 2026.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
a_aa skrev (På 15.1.2026 den 17.07):

Forrige justisminister opplyste følgende i Stortingets spørretime 18 mars 2024 om Norges forhold til EUs asyl- og migrasjonspakt: 

Ettersom Norge ikke er bundet av mekanismen, kan vi selvsagt heller ikke "bøtelegges" for å ikke ta i mot migranter gjennom mekanismen. Slike bøter er for EU-medlemmer. Ellers tviler jeg sterkt på at Norge har deltatt frivillig i denne mekanismen i 2024 eller i 2025, og tror at det skal mye til for at det skjer i 2026.

Dette er en helt ny ordning og er ennå ikke blitt vurdert som EØS-relevant. Regjeringen har imidlertid tidligere uttalt at de er positivt innstilt til å delta i ordningen.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...