Woff Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars Må bare fortelle om denne her: https://www.temu.com/goods.html?_bg_fs=1&goods_id=601099766016920&sku_id=17593202290985&_x_sessn_id=2msjymdo49&refer_page_name=bgt_order_detail&refer_page_id=10045_1741873973914_plriaqkjyj&refer_page_sn=10045 Som det framgår av annonsen så er dette altså en tynn plastpose som du kan krympe på fjernkontrollen sånn at den er relativt mye bedre sikret mot alskens skader som fort kan skje med ymse drikker som søles på den.. Tok den rå-sjansen å kjøpe en sånn 10-pakning, den koster jo svindyre 11 kroner.. 😃 Nå holdt dette til 2/3 deler av de fjernkontrollene jeg har, og jeg benyttet sjansen til å sjekke batteriene samtidig da dette jo ikke kan gjøres uten å skifte 'dekselet'. Fikk 10 poser og gikk løs med hårføner som beskrevet i annonsen. Resultatet ble altså 10 fjernkontroller med et flott plast-deksel. Eneste lille minus er at enden gir deg en åpning da, men det er ikke mye som kommer inn der av ymse flytende varer! ☺️ Så nå er det adskillig tryggere å ha barnebarn på besøk i hula her! Jeg anbefaler denne løsningen som garantert vil spare mye problemer! (Rart ingen har kommet med dette før?) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars Foreldrene mine var ganske harde på flaska da jeg var liten. Husker de hadde fjernkontrollen i en brødpose som var knyttet i enden. 2 2 Lenke til kommentar
Woff Skrevet 13. mars Forfatter Del Skrevet 13. mars sedsberg skrev (Akkurat nå): fjernkontrollen i en brødpose som var knyttet i enden Greit å lese om forgjengeren til den her ja! 🙂 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars Har aldri problemer med søling av drikke her i huset selvom vi har barn. Men jeg har derimot pusset fjernkontroller for støv idag, spesielt cd spiller remote og 4k Blu-ray spiller trengte en rens. Så etter trykkluft boksene, men husker ikke hvor de lå etter flytt. Jeg brukte fuktig q tip og en microfiber klut. Funket. Lenke til kommentar
Woff Skrevet 13. mars Forfatter Del Skrevet 13. mars Gouldfan skrev (Akkurat nå): Jeg brukte fuktig q tip og en microfiber klut. Noe du bør gjøre før du evt bruker denne plastposen selvsagt, siste gang du må pusse vekk støv... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars I stedet for trykkluft på boks man man kjøpe disse elektriske blåserne. Kjøpte en selv som går på 230V. Mye billigere i bruk og trykket dabber ikke av etter man har blåst litt. Får de både på batteri og med ledning. 2 Lenke til kommentar
Woff Skrevet 13. mars Forfatter Del Skrevet 13. mars sedsberg skrev (Akkurat nå): disse elektriske blåserne Ta gjerne med en link? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars 1 minute ago, Woff said: Ta gjerne med en link? Eksempel: https://www.kjell.com/no/produkter/data/tilbehor-til-baerbar-pc/rengjoring/it-dusters-compucleaner-xpert-kraftig-stovblaser-p65289 Biltema har en batteridreven (må ha batteri+lader i tillegg hvis man ikke har det): https://www.biltema.no/verktoy/multix/multix-18v/volumpumpe-vp-18-v-2000045447 Tror Ryobi og flere av de store også har. 1 Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars Jeg har denne https://www.aliexpress.com/item/1005002710542470.html Sikkert noe av det billigste du får tak i som ikke dauer on arrival. Batteriet varer ikke veeldig lenge, men gjør jobben greit når man husker å sette den på lading innimellom. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars Techmoan tester en opp mot kompressor og noe greier. Spoiler Lenke til kommentar
Woff Skrevet 13. mars Forfatter Del Skrevet 13. mars sedsberg skrev (Akkurat nå): tester en opp mot kompressor og noe greier Kompressor har jeg ja, men er litt voldsomt å hente den for å blåse bort litt støv.. Da er en liten håndholdt enhet mer aktuell! Lenke til kommentar
Woff Skrevet 13. mars Forfatter Del Skrevet 13. mars sedsberg skrev (4 minutter siden): Biltema har en batteridreven Må nesten ha en enhet som ikke koster all verden da.. Tipper at den hårføneren jeg har blåser like bra... 🙂 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars Woff skrev (7 minutter siden): Kompressor har jeg ja, men er litt voldsomt å hente den for å blåse bort litt støv.. Da er en liten håndholdt enhet mer aktuell! Bare pass på at du ikke kommer nær elektronikken, har jeg lært for å unngå risiko med statisk.... Om du holder littebitt avstand så er man vel safe. Lenke til kommentar
Woff Skrevet 13. mars Forfatter Del Skrevet 13. mars Woff skrev (36 minutter siden): Jeg anbefaler denne løsningen som garantert vil spare mye problemer! Jeg MÅ ta med en god grunn til, til å bruke en sånn løsning: På den fjernkontrollen jeg bruker mest så er symbolene på 4 av knappene slitt bort og er nesten borte på ytterligere 3.. (Dette er en Logitech Harmony Companion fjernkontroll.) Med denne plasten er jo ikke slitasje lenger noe problem.. Absolutt et pluss, selv om jeg selvsagt VET hva som er slitt bort etter flere års bruk.. 🙂 Lenke til kommentar
Novice99 Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars sedsberg skrev (49 minutter siden): Foreldrene mine var ganske harde på flaska da jeg var liten. Husker de hadde fjernkontrollen i en brødpose som var knyttet i enden. Her er det også fjernkontroll i brødpose ….greit og praktisk. Enklere skifte pose i blant, enn puss og « vask « av fjernkontrollen. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars 53 minutes ago, Woff said: Må nesten ha en enhet som ikke koster all verden da.. Tipper at den hårføneren jeg har blåser like bra... 🙂 Den jeg kjøpte blåser tastene av tastaturet hvis jeg ikke er forsiktig. Det klarer ikke hårføneren. 😛 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. mars Del Skrevet 13. mars sedsberg skrev (41 minutter siden): Den jeg kjøpte blåser tastene av tastaturet hvis jeg ikke er forsiktig. Det klarer ikke hårføneren. 😛 Best å passe seg så ikke fjernkontrollen blåser bort... Lenke til kommentar
Kjell Sande Skrevet 14. mars Del Skrevet 14. mars Høres ut som en perfekt løsning for fjernkontroll med USB ladning 😊 Lenke til kommentar
Woff Skrevet 14. mars Forfatter Del Skrevet 14. mars (endret) Kjell Sande skrev (13 minutter siden): Høres ut som en perfekt løsning for fjernkontroll med USB ladning Den funker der også, jeg har en Logitech Harmony Elite som står på lading akkurat nå og det fungerer bra med den. Dette er en type som har to kontaktsett i bunnen av fjernkontrollen riktignok, men den kan også lades med USB mellom disse to lade-kontaktene (tror jeg iallefall, aldri hatt behov for å bruke den). Jeg har nå brukt opp alle 'posene' og bestilt 20 til. Uansett, kr 11,- for ti stykker er en liten kostnad for noe som fint redder en fjernkontroll fra å dø drukningsdøden! Og så lett den er å rengjøre med denne løsningen på! ☺️ Endret 14. mars av Woff 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 14. mars Del Skrevet 14. mars (endret) Woff skrev (55 minutter siden): Den funker der også, jeg har en Logitech Harmony Elite som står på lading akkurat nå og det fungerer bra med den. Dette er en type som har to kontaktsett i bunnen av fjernkontrollen riktignok, men den kan også lades med USB mellom disse to lade-kontaktene (tror jeg iallefall, aldri hatt behov for å bruke den). Jeg har nå brukt opp alle 'posene' og bestilt 20 til. Uansett, kr 11,- for ti stykker er en liten kostnad for noe som fint redder en fjernkontroll fra å dø drukningsdøden! Og så lett den er å rengjøre med denne løsningen på! ☺️ Gav bort Logitech Harmony one til en venninne som måtte flytte fra hjem og tv etter et fælt arveoppgjør. Hun fikk ny brukt Samsung tv uten fjernkontroll. Og da ble jeg en ridder i nød. Min Logitech ble ubrukelig med nye Yamaha RX-A4A som har Scene funksjon på fjernkontrollen. Men hennes gamle tv fra Samsung kjente Logitech og fikk hele fjernkontroll nedlastet til henne. Hun fikk med et flunka nytt batteri og en reserve også som jeg ikke fikk bruk for. Endret 14. mars av Gouldfan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå