Nukleosid Skrevet 35 minutter siden Skrevet 35 minutter siden MrL skrev (2 timer siden): Jeg synes ikke utryddelse av kartellmedlemmer kan defineres som ondskap. I et normalt land, ville disse blitt arrestert og brakt for retten, slik at de fikk en rettferdig rettergang. Om de blir funnet skyldige, så er det ikke dødsstraff for narkotikasmugling. Så det Trump gjør, å beordre at de drepes, er bestillingsdrap. De får ikke engang mulighet til å overgi seg før de bombes i filler. Med tanke på antallet som har blitt drept, er faktisk Trump per definisjon en massemorder. Trump, som bestiller drapene, og de som utfører de, burde alle blitt brakt for retten. Straffen for massemord i USA er enten fengsel for livstid eller henrettelse. Det er for meg totalt uforståelig at ingen har tatt kraftigere tak i dette enn de har gjort... de er nok redde for represalier fra Trump. Men mon tro hva som kan skje etter Trump går av som president? 3 1
aklla Skrevet 25 minutter siden Skrevet 25 minutter siden Nukleosid skrev (5 minutter siden): Men mon tro hva som kan skje etter Trump går av som president? Det vil antagelig ta flere år før en slik dom er ferdig behandlet, Trump har ikke så mange år igjen etter han er ferdig som president Han er 82 år når han er ferdig som president, gitt at han lever så lenge. Han er pga alder strengt tatt delvis immun for konsekvensene av sine handlinger.. Så er han vel antagelig velkommen til sine venner i f.eks russland og nord-korea skulle noe slikt faktisk oppstå
MrL Skrevet 15 minutter siden Skrevet 15 minutter siden (endret) Nukleosid skrev (24 minutter siden): I et normalt land, ville disse blitt arrestert og brakt for retten, slik at de fikk en rettferdig rettergang. Om de blir funnet skyldige, så er det ikke dødsstraff for narkotikasmugling. Så det Trump gjør, å beordre at de drepes, er bestillingsdrap. De får ikke engang mulighet til å overgi seg før de bombes i filler. Med tanke på antallet som har blitt drept, er faktisk Trump per definisjon en massemorder. Trump, som bestiller drapene, og de som utfører de, burde alle blitt brakt for retten. Straffen for massemord i USA er enten fengsel for livstid eller henrettelse. Det er for meg totalt uforståelig at ingen har tatt kraftigere tak i dette enn de har gjort... de er nok redde for represalier fra Trump. Men mon tro hva som kan skje etter Trump går av som president? Jeg påstår ikke at det som skjer er riktig etter boka. Men når du sier "normalt land" så tror ikke jeg du forstår situasjonen med karteller. I Norge kan vi arrestere kriminelle, i Brasil tok en politaksjon i Brasil nå tok livet av 60 personer, ren krigssone. USA har tidligere erklært krig mot terrorister, det kan de og gjøre med karteller. USA har siden 2000 tallet bombet mål i mange land i kampen mot terrorister, der i tillegg man tar ut mål med sivile basert på det "greater good". Det Trump gjør med karteller er i mine øyne ikke noe som helst annerledes, karteller bør behandles akkurat som terrorister. Det betyr at jeg sier metoden er riktig, men vanlige metoder fungerer heller ikke - og dette er ikke noe verre i mine øyne enn det presidenter har gjort tidligere. Endret 10 minutter siden av MrL
Maabren Skrevet 5 minutter siden Skrevet 5 minutter siden 18 hours ago, Van Der Linde said: Slike norske MAGA fjols som deg kan ryke og reise til helvete. Gud så jeg hater dere. Har ikkje sansen for MAGA og helvete trur eg ikkje på, men du må gjerne hate meg.
Snikpellik Skrevet 4 minutter siden Skrevet 4 minutter siden (endret) Antatte narkosmuglere er potensielt kriminelle, ikke stridende. Snart er 80 personer drept, uten varselskudd, uten rettergang og uten at det er lagt frem noen bevis. Det finnes ingen måte å forsvare dette på. Endret 3 minutter siden av Snikpellik 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå