Tussi Skrevet 12. mai Skrevet 12. mai (endret) Imaginacíon skrev (1 time siden): Det er en del å kritisere Kina for, men Kina er i rivende utvikling til det positive. På hvilke måter? Har uighurene blitt satt fri fra konsentrasjonsleire? Har de sluttet med transplantasjoner fra felun gong-fanger? Er det religionsfrihet? Har de sluttet med å drepe unger i fødselskanalen? Det siste slutta de kanskje med da kvinner fikk lov å få flere barn idk Endret 12. mai av Tussi 2
Samms Skrevet 12. mai Skrevet 12. mai 25 minutes ago, Socketlicker said: 😄🤡 For noe tøv. USA er verdens sterkeste økonomiske og militære makt og klarer seg godt under president Trump som gjennomfører politikken folket ønsker og setter amerikanske interesser først. USA kan klare seg greit under fire år med Trump som president. Kutt i bevilgning til universitet biter ikkje skikkeleg før etter fire år når akademia i USA ikkje lenger produserer grunnlaget for nye produkt og folk til å utvikle dei. Hvis ikkje eit par orkaner dei var dårleg forberedt på blåser USA over ende før det. 1
linux-fan Skrevet 12. mai Skrevet 12. mai https://www.dr.dk/nyheder/udland/suckers-trump-harcelerer-over-ozempic-priser-og-nu-reagerer-novo 'Suckers': Trump harcelerer over Ozempic-priser, og nu reagerer Novo Nu reagerer danske Novo på Donald Trumps planer om at deres medicin skal være billigere for amerikanerne. ... - Dem, der køber farmaprodukterne fra virksomhederne og sælger dem videre til hospitaler, kliniker, apoteker med videre - det er i høj grad dem, der er årsag til det høje prisniveau i USA. ... 3
Imaginacíon Skrevet 12. mai Skrevet 12. mai 30 minutes ago, Tussi said: På hvilke måter? Har uighurene blitt satt fri fra konsentrasjonsleire? Har de sluttet med transplantasjoner fra felun gong-fanger? Er det religionsfrihet? Har de sluttet med å drepe unger i fødselskanalen? Det siste slutta de kanskje med da kvinner fikk lov å få flere barn idk Det er utvilsomt mye grusomt som skjer og har skjedd i Kina. Alt jeg ville få frem er at landet er i en positiv utvikling.
Tussi Skrevet 12. mai Skrevet 12. mai Imaginacíon skrev (Akkurat nå): Det er utvilsomt mye grusomt som skjer og har skjedd i Kina. Alt jeg ville få frem er at landet er i en positiv utvikling. Hvordan? Eneste positive jeg kan tenke er at kvinner ikke blir tvangssterilisert lengre... Hva er bra led Kina og utviklingen idag? Jeg spør seriøst 2
Imaginacíon Skrevet 12. mai Skrevet 12. mai 4 minutes ago, Tussi said: Hvordan? Eneste positive jeg kan tenke er at kvinner ikke blir tvangssterilisert lengre... Hva er bra led Kina og utviklingen idag? Jeg spør seriøst De har billig høy kvalitets universitetsutdanning med billig og god mat, billig innlosjering. Høy grad av dekning med høyhastighets tog. Et samfunn i rivende utvikling. Men jeg er enig i at det er en del de trenger å gjøre noe med. 5
AtterEnBruker Skrevet 12. mai Skrevet 12. mai JK22 skrev (På 11.5.2025 den 21.28): Og republikanerne nektet å innse at folkestemningen har begynte å vende seg mot dem. For nå er de i ferd med å bli avslørt som det egentlige problemet som har hjemsøkte USA i tretti år... ... Jeg vil nå si minst førtifem år. Ronald Reagan var desverre ikke bare "glasnost" og "tear down the wall". Ellers likte jeg innlegget, og håper du har rett ang. motstanden mot det republikanske partiet. Men jeg er forsiktig optimistisk. Republikanerne har vært flittige i å konstruere en alternativ virkelighet med en mer trøstende og blidgjørende "sannhet" for den demografiske delen som innehar et fundamentalistisk, konservativt og eksepsjonalistisk livssyn. Å bryte seg ut av denne alternative virkeligheten etter å ha tilbragt og ofret så mange år av sine liv inne i den, kan bli for belastende for sinnet. Og dypt i underbevisstheten vet de det. Målet blir da å unngå denne realiseringen og dette traumet for enhver pris. Noen vil kanskje bryte seg vellykket ut, og føle seg tilfreds med det. Men den betydelig andel andre vil nok sannsynligvis grave seg dypere og dypere inn i denne alternative virkeligheten. 2 1
Smule8o Skrevet 12. mai Skrevet 12. mai 3 hours ago, Imaginacíon said: De har billig høy kvalitets universitetsutdanning med billig og god mat, billig innlosjering. Høy grad av dekning med høyhastighets tog. Et samfunn i rivende utvikling. Men jeg er enig i at det er en del de trenger å gjøre noe med. God mat? Neppe. Billig innlosjering? Neppe. En stor andel av høyhastighetstogene er rene svada prosjekter med tog som går ingensteds. Men for all del, utviklingen i levestandard har vel vært betydelig de siste tiårene.
Lallabaika Skrevet 12. mai Skrevet 12. mai Trump mener hvite sør-afrikanere utsettes for folkemord (??) https://www.vg.no/nyheter/i/dR1AQz/trump-tar-imot-hvite-soerafrikanere-hevder-de-utsettes-for-folkemord 1 1
Socketlicker Skrevet 13. mai Skrevet 13. mai (endret) Lallabaika skrev (30 minutter siden): Trump mener hvite sør-afrikanere utsettes for folkemord (??) https://www.vg.no/nyheter/i/dR1AQz/trump-tar-imot-hvite-soerafrikanere-hevder-de-utsettes-for-folkemord Ifølge globalistene og venstresiden er det bare folkemord om ikke-hvite utsettes for det. Endret 13. mai av Socketlicker
Imaginacíon Skrevet 13. mai Skrevet 13. mai 46 minutes ago, Smule8o said: God mat? Neppe. Billig innlosjering? Neppe. En stor andel av høyhastighetstogene er rene svada prosjekter med tog som går ingensteds. Men for all del, utviklingen i levestandard har vel vært betydelig de siste tiårene. Hva vet du om matkvaliteten på kinesiske universitetskantiner? At en stor andel av høyhastighetstogene er rene svadaprosjekter skulle jeg gjerne sett dokumentert. 2
JK22 Skrevet 13. mai Forfatter Skrevet 13. mai AtterEnBruker skrev (1 time siden): ... Jeg vil nå si minst førtifem år. Ronald Reagan var desverre ikke bare "glasnost" og "tear down the wall". Ellers likte jeg innlegget, og håper du har rett ang. motstanden mot det republikanske partiet. Men jeg er forsiktig optimistisk. Republikanerne har vært flittige i å konstruere en alternativ virkelighet med en mer trøstende og blidgjørende "sannhet" for den demografiske delen som innehar et fundamentalistisk, konservativt og eksepsjonalistisk livssyn. Å bryte seg ut av denne alternative virkeligheten etter å ha tilbragt og ofret så mange år av sine liv inne i den, kan bli for belastende for sinnet. Og dypt i underbevisstheten vet de det. Målet blir da å unngå denne realiseringen og dette traumet for enhver pris. Noen vil kanskje bryte seg vellykket ut, og føle seg tilfreds med det. Men den betydelig andel andre vil nok sannsynligvis grave seg dypere og dypere inn i denne alternative virkeligheten. Du har dessverre rett, det vil være en stor minoritet som aldri kommer til å akseptere faktumet om at de lever i en alternativ virkelighet, ikke minst ettersom republikanerne hadde pleiet underliggende fordommer, identitetssaker og konservative holdninger som måtte utfordres og brytes ned for å fremme et progressivt samfunn. De hadde valgt å forbli i fortiden og gjort motstand mot "den andre rekonstruksjonen" og den progressivdemokratiske utviklingen i USA - uten å fatte at det vil få destruktive virkninger. For et samfunn er under stadig endring fra generasjon til generasjon, fra tiår til tiår. En liknende ideologiske gruppe tenkte også likedan, man idealiserte fortiden inntil punktet at man helt ignorere den "egentlige" fortiden til fordel for vrangforestillinger. Denne gruppen er islamistene. Det er voksende motstand, ja - men det er bare fordi topartisystemet gjør det umulig å gjøre annet enn å bryte med det ene partiet, det veldige samme som ført dem inn i dagens situasjon hvor det har blitt for svart/hvitt. I det minst blir andelen selvstendige bare større, nå er det mindre enn en tredjedel for hver parti - 25 % er ikke lenge utenkelig. Det politiske systemet har blitt så sterkt utdatert at det er uholdbart. Amerikanerne hadde ignorerte situasjonen omkring systemets prinsipp basert på kompromiss og samarbeid som republikanerne hadde helt brutt med, men nå er de i ferd med å få en anelse om dette. Jo flere som forstår de må gå sammen, jo mer svekket vil republikanerne bli, selv om demokratene ikke er mer populært. Den republikanske splitt-og-hersk metoden er nå avslørt. 2 2
Lallabaika Skrevet 13. mai Skrevet 13. mai Socketlicker skrev (5 timer siden): Ifølge globalistene og venstresiden er det bare folkemord om ikke-hvite utsettes for det. Men nå var det snakk om hva Trump mener, ikke hva du fantaserer om at globalistene og venstresiden mener. 4 1
Smule8o Skrevet 13. mai Skrevet 13. mai (endret) 6 hours ago, Imaginacíon said: Hva vet du om matkvaliteten på kinesiske universitetskantiner? At en stor andel av høyhastighetstogene er rene svadaprosjekter skulle jeg gjerne sett dokumentert. Ah, du tenkte på universitetetskantinene. Det skal jeg innrømme at jeg ikke vet så mye om. Men i det kinesiske samfunnet som helhet er kvaliteten på maten så som så. Veldig mye juks. Og ja, de har en god satsing på utdanningssystemet, og å faktisk utdanne det de har bruk for. Med god fokus på STEM. https://www.wsj.com/world/china/xi-high-speed-trains-china-3ef4d7f0?st=xAccvd&reflink=desktopwebshare_permalink Endret 13. mai av Smule8o
Imaginacíon Skrevet 13. mai Skrevet 13. mai 50 minutes ago, Smule8o said: Ah, du tenkte på universitetetskantinene. Det skal jeg innrømme at jeg ikke vet så mye om. Men i det kinesiske samfunnet som helhet er kvaliteten på maten så som så. Veldig mye juks. Og ja, de har en god satsing på utdanningssystemet, og å faktisk utdanne det de har bruk for. Med god fokus på STEM. https://www.wsj.com/world/china/xi-high-speed-trains-china-3ef4d7f0?st=xAccvd&reflink=desktopwebshare_permalink Det er bak en betalingsmur. That it might not need. Skulle vel bety at de kan komme til å trenge det, i hvert fall deler av det. 1
Hugo_Hardnuts Skrevet 13. mai Skrevet 13. mai (endret) Socketlicker skrev (7 timer siden): Ifølge globalistene og venstresiden er det bare folkemord om ikke-hvite utsettes for det. Hørt om Balkan? (Eller de er kanskje ikke hvite nok for deg?) Endret 13. mai av Hugo_Hardnuts 5 4
Smule8o Skrevet 13. mai Skrevet 13. mai 1 hour ago, Imaginacíon said: Det er bak en betalingsmur. That it might not need. Skulle vel bety at de kan komme til å trenge det, i hvert fall deler av det. https://www.msn.com/en-us/urban-infrastructure/transportation-infrastructure/china-is-building-30-000-miles-of-high-speed-rail-that-it-might-not-need/ar-AA1ut4Pf Enorm gjeld har blitt tatt opp i forbindelse med byggingen. Demografisk sett er Kina også ikke særlig godt stilt, og synkende befolkningsantall er ikke en god kombinasjon med den gjelden. 1
paatur Skrevet 13. mai Skrevet 13. mai 13 hours ago, Tussi said: På hvilke måter? Har uighurene blitt satt fri fra konsentrasjonsleire? Har de sluttet med transplantasjoner fra felun gong-fanger? Er det religionsfrihet? Har de sluttet med å drepe unger i fødselskanalen? Det siste slutta de kanskje med da kvinner fikk lov å få flere barn idk Bare en liten rettelse. 1 barn polisien gjaldt bare i byene og for Han Kinesere . Bodde man på landsbygda, var minoritet så kunne man få flere barn 1 1
Tussi Skrevet 13. mai Skrevet 13. mai Socketlicker skrev (9 timer siden): Ifølge globalistene og venstresiden er det bare folkemord om ikke-hvite utsettes for det. Folkemord kan alle grupper utsettes for. Men at hvite sør-afrikanere utsettes for det er so simpelthen bare latterlig 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå