jjkoggan Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars Vokteren skrev (5 timer siden): Det samme gjelder disiplene hans. J.D.Vance er for eksempel besatt av ufoer og tror at dette egentlig er demoner: https://www.nettavisen.no/nyheter/usas-visepresident-jeg-er-besatt-av-dette/s/5-95-2955708 Vance ser streng ut, men har det tomme blikket til et hjernevasket sektmedlem…… En kristen fanatiker som gifter seg med en hedning? Dårlig hjernevasking ser det ut…
Atib Azzad Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars 44 minutes ago, Sovna said: Jeg trodde i mitt stille sinn at disse satt på en gresskledd ås og luktet på blomster sammen med oksen Ferdinand. Men nei... Generelt sett tror jeg du kan anta at mennesker reagerer nokså likt uavhengig av hvilken tro de har. Med det prøver jeg ikke å si at troen ikke spiller en rolle i folks liv, noen som har tatt til seg fredsbudskapet til Jesus kan ha flere hjelpemidler tilgjengelig i en utfordrende situasjon, eller et vilkårlig annet eksempel med noen som har lært selvbeherskelse av hvilken som helst annen religion, men det er en tankefeil at utpekte religiøse grupper ikke bærer med seg menneskelige reaksjonsmønstere som alle andre, enten om det er med positivt eller negativt fortegn er det en fantasi. Riktignok en fantasi som er blitt flittig brukt for å rettferdiggjøre umenneskeliggjøring av fienden i lang tid, de tenker ikke som oss, de tror ikke som oss, ergo er de ikke som oss -dermed behøver vi ikke spørre oss hvordan vi ville reagert på samme situasjon, det er hva de tror på som driver dem, ikke hva de er blitt utsatt for. Det er ikke min påstand at alle religioner er like, eller at det ikke har noen konsekvens hva man tror på, men at mennesker er like, og vil oppføre seg relativt likt i pressede situasjoner. 2
SilverShaded Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars jjkoggan skrev (21 minutter siden): En kristen fanatiker som gifter seg med en hedning? Dårlig hjernevasking ser det ut… Men så ser det jamen ut som han har spist noe surt hver gang han må vise seg offentlig sammen med henne, han gidder ikke en gang late som de hører sammen.
jjkoggan Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars SilverShaded skrev (15 minutter siden): Men så ser det jamen ut som han har spist noe surt hver gang han må vise seg offentlig sammen med henne, han gidder ikke en gang late som de hører sammen. Ikke hver gang. Faktumet at han giftet seg frivillig med en hedning viser manglende fanatisme. Les boken hans så får du bra innsikt til forholdet deres
Tussi Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars SilverShaded skrev (20 minutter siden): Men så ser det jamen ut som han har spist noe surt hver gang han må vise seg offentlig sammen med henne, han gidder ikke en gang late som de hører sammen. Er ikke hun gravid? Noe gjør de sammen ihvertfall https://www.bbc.com/news/articles/crkr7z7ky6po 1
Imaginacíon Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars 44 minutes ago, Mbappe09 said: Er ikke overrasket over dette, men vi må være klare. Like greit. Amerikanske baser gir en falsk trygghet i alle fall. 1
Fazam Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars Imaginacíon skrev (2 minutter siden): Like greit. Amerikanske baser gir en falsk trygghet i alle fall. Man kan jo lure på om de skal sprenge/brenne de ned før de drar med halen mellom beina.
skaftetryne32 Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars jjkoggan skrev (33 minutter siden): Faktumet at han giftet seg frivillig med en hedning viser manglende fanatisme. Les boken hans så får du bra innsikt til forholdet deres Igjen det er ingen automatikk i disse påstandene du kommer med, jeg tror ikke det er noen som blir så altfor overrasket om det viser seg at vance er en hykler av rang og akkurat den fanatikeren han så åpenbart er. 2
jjkoggan Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars skaftetryne32 skrev (35 minutter siden): Igjen det er ingen automatikk i disse påstandene du kommer med, jeg tror ikke det er noen som blir så altfor overrasket om det viser seg at vance er en hykler av rang og akkurat den fanatikeren han så åpenbart er. En fanatiker tåler ikke at barna sine påvirkes av en hedensk religion i sitt eget hus hver dag
skaftetryne32 Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars jjkoggan skrev (40 minutter siden): En fanatiker tåler ikke at barna sine påvirkes av en hedensk religion i sitt eget hus hver dag Hvem sier at han tåler det? vance? Du burde åpne øynene og se på hva han sier og gjør i stedet for å prøve å lage disse gotcha påstandene helt uten rot i virkeligheten. 1
jjkoggan Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars (endret) skaftetryne32 skrev (30 minutter siden): Hvem sier at han tåler det? vance? Du burde åpne øynene og se på hva han sier og gjør i stedet for å prøve å lage disse gotcha påstandene helt uten rot i virkeligheten. En fanatiker lar ikke sine barn «velge « hvis de blir kristne og ikke gir Hindu bøker til sine barn og feire hindu festivaler She said that their children know that she is not Catholic, and that they have "plenty of access to the Hindu tradition from books that we give them, to things that we show them, to the recent trip to India, and some of the religious elements of that visit". grandmother is a devout Hindu. 'She, you know, she prays every day, she does the temple regularly, she'll do her own pujas, and so they access it that way,' Vance said. However, she said that they don't always celebrate Hindu festivals at home, but the children call her family members, although she revealed about having a Holi party at home. 'We're actually hoping to have a Holi party and we're looking forward to that next year,' she said. https://www.ndtv.com/world-news/they-can-choose-usha-vance-on-raising-interfaith-kids-and-hindu-roots-8769590/amp/1 Endret 28. mars av jjkoggan 1
obygda Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars Noen små protester i USA: https://www.vg.no/nyheter/i/QJJEOR/protester-mot-trump-i-gang-i-usa-arrangoerene-haaper-ni-millioner-vil-delta Egentlig veldig skuffet over oppslutningen. Vi snakker kun 9 millioner..eller ca 50% av ungdommen som så BTS live på Netflix. Jeg får ikke akkurat noe håp om endringer i USA med slik lav oppslutning. 1 1
Imaginacíon Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars 5 minutes ago, obygda said: Noen små protester i USA: https://www.vg.no/nyheter/i/QJJEOR/protester-mot-trump-i-gang-i-usa-arrangoerene-haaper-ni-millioner-vil-delta Egentlig veldig skuffet over oppslutningen. Vi snakker kun 9 millioner..eller ca 50% av ungdommen som så BTS live på Netflix. Jeg får ikke akkurat noe håp om endringer i USA med slik lav oppslutning. 9 millioner er tross alt 2.65% av befolkningen. Det er mange. Trump vil ikke lytte, så hvor mye de oppnår er tvilsomt. Men på den annen side ville Trump ha fremstilt det som en seier hvis det hadde vært skarve 1 million. 1
Snikpellik Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars obygda skrev (14 minutter siden): Egentlig veldig skuffet over oppslutningen. Vi snakker kun 9 millioner.. Hvis 9 millioner protesterer vil det være massivt, og den nest største protesten i USAs historie, etter George Floyd/Black Lives Matter-protestene (opp mot 25 millioner). No Kings 2.0 i oktober samlet opp mot 7 millioner, den største enkeltdag-protesten i USAs historie. 4
obygda Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars Snikpellik skrev (16 minutter siden): Hvis 9 millioner protesterer vil det være massivt, og den nest største protesten i USAs historie, etter George Floyd/Black Lives Matter-protestene (opp mot 25 millioner). No Kings 2.0 i oktober samlet opp mot 7 millioner, den største enkeltdag-protesten i USAs historie. BTS samlet 18 millioner foran tv skjermen via en betalingstjeneste...det sier litt om hva dagens unge bryr seg om..Fred i verden?..nope...
AtterEnBruker Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars jjkoggan skrev (7 timer siden): En kristen fanatiker som gifter seg med en hedning? Dårlig hjernevasking ser det ut… Nja, er ikke så uvanlig at hyperkonservative menn i USA er besatte av damer med mer liberale verdier. Hvis de klarer å innlede et forhold til dem, vil de da se det som en slags seier for sin hyperkonservative ideologi. "Yes, jeg erobret denne liberale kua". 1
Fatninja Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars @jjkoggan Nå vet jeg at du er ihuga demokrat med et langt over snittet engasjement for demokratene. Siden du sier at 77 millioner amerikanere ikke er idioter, noe jeg ikke tror heller, "for the record", så antar jeg at du sikkert har formulert noen tanker om hvorfor det er fornuftig å stemme på Trump? Hvilke argumenter har du for å stemme Trump?
Folkflesk Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars (endret) jjkoggan skrev (4 timer siden): En fanatiker lar ikke sine barn «velge « hvis de blir kristne og ikke gir Hindu bøker til sine barn og feire hindu festivaler She said that their children know that she is not Catholic, and that they have "plenty of access to the Hindu tradition from books that we give them, to things that we show them, to the recent trip to India, and some of the religious elements of that visit". grandmother is a devout Hindu. 'She, you know, she prays every day, she does the temple regularly, she'll do her own pujas, and so they access it that way,' Vance said. However, she said that they don't always celebrate Hindu festivals at home, but the children call her family members, although she revealed about having a Holi party at home. 'We're actually hoping to have a Holi party and we're looking forward to that next year,' she said. https://www.ndtv.com/world-news/they-can-choose-usha-vance-on-raising-interfaith-kids-and-hindu-roots-8769590/amp/1 En stor del av MAGA-bevegelsen synes de er en gjeng svartinger som burde dra tilbake til sitt "shithole country". Å mene noe annet er jo "woke" i deres øyne. Endret 28. mars av Folkflesk 1 1
trikola Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars 2 hours ago, Imaginacíon said: 9 millioner er tross alt 2.65% av befolkningen. Det er mange. Trump vil ikke lytte, så hvor mye de oppnår er tvilsomt. Men på den annen side ville Trump ha fremstilt det som en seier hvis det hadde vært skarve 1 million. Trump kommer til å påstå at de demonstrerte mot Biden og demokratene. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå