Imaginacíon Skrevet 27. mars Skrevet 27. mars 13 minutes ago, Mbappe09 said: Vi kan ikke stole på disse forræderne Jeg skal ikke sverge på det, men dette ser ut til å være fake news. 2
Tussi Skrevet 27. mars Skrevet 27. mars Mbappe09 skrev (36 minutter siden): Vi kan ikke stole på disse forræderne I alle dager! Imaginacíon skrev (22 minutter siden): Jeg skal ikke sverge på det, men dette ser ut til å være fake news. Det håper jeg, dette er jo regelrett tyveri 1
Mbappe09 Skrevet 27. mars Skrevet 27. mars Imaginacíon skrev (28 minutter siden): Jeg skal ikke sverge på det, men dette ser ut til å være fake news. Ingenting med Trump overrasker. 1
Poor Old Gil Skrevet 27. mars Skrevet 27. mars Imaginacíon skrev (2 timer siden): Jeg skal ikke sverge på det, men dette ser ut til å være fake news. 1 2
N-4K0 Skrevet 27. mars Skrevet 27. mars sedsberg skrev (15 timer siden): Sikkert Frihetsgudinnen som skal byttes ut med en Trump-statue eller noe. Kanskje bytte navn på "State of Washington" til "State of Trump". Hva med Trump, D.C. som nytt navn på hovedstaden? Det klinger jo go- nei, fvck it, who am I kidding 😆 Hadde det ikke vært å synke ned mot Trumps nivå av polariserende oppførsel, ville jeg foreslått "SAVE AMERICA... FROM TRUMP" som demokratenes slagord i 2028... 2 1
aklla Skrevet 27. mars Skrevet 27. mars N-4K0 skrev (30 minutter siden): Hadde det ikke vært å synke ned mot Trumps nivå av polariserende oppførsel, ville jeg foreslått "SAVE AMERICA... FROM TRUMP" som demokratenes slagord i 2028... Men blir det noe valg i 2028? Kanskje viktigere, blir det ett reelt valg i 2028? 2
JK22 Skrevet 27. mars Forfatter Skrevet 27. mars Sovna skrev (4 timer siden): Jeg har enda til gode å se fanatiske Buddhister som sverger til vold og terrorisme. Kanskje denne burde bli den eneste tillatte religionen i verden? Peace and Love and Animals !! Buddhismen er ikke så fredelig som en skulle tro. Begrepet "krigermunk" er ikke fra europeisk kristendom, men japansk buddhisme hvor disse var en stor plage inntil samuraiene brente klostrene og massakrerte de siste gjenværende i 1500-tallet etter folkestemningen hadde vendt seg mot dem. I mange buddhistiske land kom det fram at religionen ofte var stridsemne - vet du det var krigermunkerdømmer i det som nå utgjør Tibet og Nepal? Eller at en bestemt retning innenfor buddhisme, Theravada buddhisme, er kontroversielt fordi det systematisk ignorere flere av de grunnleggende teser for en buddhist - spesielt det om nestekjærlighet og toleranse, med en sterk vri mot synkretisk trospraksis med sjamanisme og primitiv stammetro. Sri Lanka og Kambodsja er disse landene med theravadabuddhistisk praksis. Buddhismens største feil er ignoranse for lidelsen - slik at man helt ignorere universelle medfølelsesidealer som kristendom tross alt fremme. Det var buddhistiske selvmordsbombere i Sri Lankas historie, og selvmord var aldri fordømt i flere buddhistiske land, deriblant Japan hvis formålet var å ramme andre. Meget mange sliter veldig voldsomme med begrep omkring disse kristenfascistiske bevegelsene i USA fordi to beskrivende begrep er altfor nær hverandre; vi har evangelisk kristendom som i realitet betyr høykirkelig bibelbasert kristentro - den norske statsreligionen er evangelisk-luthersk med basis i luthersk lære - disse i USA er i virkelige lavkirkelige bibeltro kristne som best kan beskrives som individuelle vekkelseskristne med hovedvekt på individualisme fremfor på felleskap. Begrepet om disse er evangelikalisme, som betyr "individuell protestantisk troende på omvendelse og vekkelse" - som har liten utbredelse utenfor USA fordi tro før eller senere glir inn i felleskapsbånd og kollektiv identitet, men vant tilpass i store deler av Afrika hvor individualisme står sterk og samfunn med sterke isolasjonsfølelser som i Brasil omkring de velstående. Det vist seg kjapt at disse av lavkirkelig tro med hang på individuelle identitet er mer mottagelig for uønskede tendenser som vold, mobbvelde og tyranni som rettighetsran av andre. De tillate "sterke menn" fordi de ikke kunne forene seg, og er derfor meget lettpåvirkelig. Islam er veldig forskjellig fra alle kjente som utdødde religionsretninger uten at det trenges å utdypes, men det er klart at alle religioner har ekstreme klikker av alle slags sort i tusener av år, som ofte ikke hadde/har mesteparten av de troende med seg slik at de deretter tydde til vold og tvang for å fremme deres ambisjoner - det hendt hele religioner var kapret og endret inntil punktet at de troende oppriktig trodd på riktigheten av ugjerningene i troens navn, hvilken ikke var mening i starten. 3 2
skaftetryne32 Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars Sovna skrev (11 timer siden): Jeg har enda til gode å se fanatiske Buddhister som sverger til vold og terrorisme. Kanskje denne burde bli den eneste tillatte religionen i verden? Peace and Love and Animals !! Det er faktisk ganske mange eksempler, enkelte av dem relativt nylige og pågående. For eksempel i Myanmar der leder og fredsprisvinner aung san suu kyi forsvarer folkemordet på Rohingya folket, ett folk som lever under et de facto apartheid, og det er bare ett eksempel, det er mange flere. Så buddhisme er som alle andre religioner, har de ikke en begrunnelse så bare skriver de en, religion har bare en funksjon og det er kontroll. 2
paatur Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars 29 minutes ago, skaftetryne32 said: Det er faktisk ganske mange eksempler, enkelte av dem relativt nylige og pågående. For eksempel i Myanmar der leder og fredsprisvinner aung san suu kyi forsvarer folkemordet på Rohingya folket, ett folk som lever under et de facto apartheid, og det er bare ett eksempel, det er mange flere. Så buddhisme er som alle andre religioner, har de ikke en begrunnelse så bare skriver de en, religion har bare en funksjon og det er kontroll. borgerKrigen i Myanmar er ikke direkte mellom buddhister og muslimer, men heller mellom folkegrupper, som har et hat/mistilit mot hverandre som går mange, mange generasjoner tilbake. Samme er det i eks-Sudan nå. Div Folkegrupper- og stammer som har hatet hverandre i mange hundre år i disse områdene. Mye av konfliktene i central afrika går helt tilbake til Kanem–Bornu kongeriket som går tilbake til år 700. Jeg var nettopp 1 månede i Chad og i områdene hvor det har vært en del problemer på grensen til Sudan. I disse områdene ser man et ekstremt hat. Landsbyer er delt i 2, hvor folk fra forskjellige stammer bor på hver sin side av byen. Det er helt uaktuelt og stammer fra forskjellige grupper og har noe med hverandre å gjøre. dette har absolutt 0 og gjøre med religion. 1
Vokteren Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars Mbappe09 skrev (9 timer siden): Ingenting med Trump overrasker. Det samme gjelder disiplene hans. J.D.Vance er for eksempel besatt av ufoer og tror at dette egentlig er demoner: https://www.nettavisen.no/nyheter/usas-visepresident-jeg-er-besatt-av-dette/s/5-95-2955708 Vance ser streng ut, men har det tomme blikket til et hjernevasket sektmedlem…… 1 1
skaftetryne32 Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars paatur skrev (5 minutter siden): borgerKrigen i Myanmar er ikke direkte mellom buddhister og muslimer, men heller mellom folkegrupper, som har et hat/mistilit mot hverandre som går mange, mange generasjoner tilbake. Samme er det i eks-Sudan nå. Div Folkegrupper- og stammer som har hatet hverandre i mange hundre år i disse områdene. Mye av konfliktene i central afrika går helt tilbake til Kanem–Bornu kongeriket som går tilbake til år 700. Jeg var nettopp 1 månede i Chad og i områdene hvor det har vært en del problemer på grensen til Sudan. I disse områdene ser man et ekstremt hat. Landsbyer er delt i 2, hvor folk fra forskjellige stammer bor på hver sin side av byen. Det er helt uaktuelt og stammer fra forskjellige grupper og har noe med hverandre å gjøre. dette har absolutt 0 og gjøre med religion. Altså noe av det som skiller dem er jo faktisk religion, så å si at religion har null å gjøre med konflikten med den erfaring vi har med at religion skaper skiller mellom folk så tror jeg det er 100% feil å si at dette har ingenting med religion å gjøre. Det er også veldokumentert at det var betydelig religiøs spenning mellom gruppene så religion er definitivt involvert i denne krigen også. 1
Dragavon Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars Mbappe09 skrev (1 time siden): Trump fornærmer Bin Salman Å snakke slik om Bin Salman, det kommer til å koste i fremtiden. 3 1
Dragavon Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars (endret) Sitat New York Times: Erfarne offiserer strøket - anklager mot Hegseth Forsvarsminister Pete Hegseth skal ha blokkert forfremmelsen til to kvinnelige offiserer og to offiserer med etnisk minoritetsbakgrunn, ifølge storavisen. https://www.vg.no/nyheter/i/L44adJ/new-york-times-erfarne-offiserer-stroeket-anklager-mot-hegseth President Trump er i følge han sjølv den minst rasistiske presidenten noensinne. Jaddaaaa 🤡 Endret 28. mars av Dragavon 2 2
Imaginacíon Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars 6 minutes ago, Dragavon said: Å snakke slik om Bin Salman, det kommer til å koste i fremtiden. Om ikke annet kommer det til å fremskynde overgangen til Yuan og Euro. Regner med det blir lagt merke til utover Saudi Arabias grenser. 1
Sovna Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars skaftetryne32 skrev (5 timer siden): Det er faktisk ganske mange eksempler, enkelte av dem relativt nylige og pågående. For eksempel i Myanmar der leder og fredsprisvinner aung san suu kyi forsvarer folkemordet på Rohingya folket, ett folk som lever under et de facto apartheid, og det er bare ett eksempel, det er mange flere. Så buddhisme er som alle andre religioner, har de ikke en begrunnelse så bare skriver de en, religion har bare en funksjon og det er kontroll. Jeg trodde i mitt stille sinn at disse satt på en gresskledd ås og luktet på blomster sammen med oksen Ferdinand. Men nei... 1
skaftetryne32 Skrevet 28. mars Skrevet 28. mars Sovna skrev (6 minutter siden): Jeg trodde i mitt stille sinn at disse satt på en gresskledd ås og luktet på blomster sammen med oksen Ferdinand. Men nei... Om de hadde vært religiøse okser så hadde nok gjort akkurat det, men de er bare mennesker. 1
JK22 Skrevet 28. mars Forfatter Skrevet 28. mars Dragavon skrev (2 timer siden): Å snakke slik om Bin Salman, det kommer til å koste i fremtiden. Enig. Det kan bli for mye for den stolte araberen som har mye å slite med for tiden. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå