obygda Skrevet 16. februar Skrevet 16. februar Duriello skrev (5 minutter siden): "Voksen" i entall. 😃 Synes han mannen var god da.👍 USA sine innbyggere bryr seg dessverre ikke. Dvs minst 40% bryr seg ikke. De støtter jo Trump selv om det skulle dukke opp en video av Trump voldta en jente og drepe henne etterpå. Så ille er det der borte. Og noen velger fortsatt å se på USA som en alliert? USA må rydde opp i denne galskapen selv. 5 1
Reg2000 Skrevet 16. februar Skrevet 16. februar 2 hours ago, Duriello said: Litt usikker på om denne er delt tidligere, om den er det, så beklager jeg dobbelpost. Synes den fremhever nivået på Bondi ganske godt (og resten av Epstein sirkuset), flittig bruk av Trump's debatteknikker og/eller Kremlins handbook to gaslightning. Utrolig at det finnes folk som ikke ser hvor pinlig det må være at en Justisminister ikke klarer å formulere et eneste argument og bare tyr til barnslige fornærmelser. Hvem kan tro at denne dama skal kunne være leder for noen? Jeg ville ikke engang hatt tillit til at hun kan styre en sandkasse for barn. 4 1
SilverShaded Skrevet 16. februar Skrevet 16. februar Reg2000 skrev (8 minutter siden): Utrolig at det finnes folk som ikke ser hvor pinlig det må være at en Justisminister ikke klarer å formulere et eneste argument og bare tyr til barnslige fornærmelser. Hvem kan tro at denne dama skal kunne være leder for noen? Jeg ville ikke engang hatt tillit til at hun kan styre en sandkasse for barn. Ville ikke hatt den sprø dama i noen nærhet til en sandkasse med barn. Hele høringen var en nesten sammenhengende flom av fornærmelser og forsøk på å kjøre over dem som stilte "vanskelige" spørsmål. Det eneste hun gjorde bra var å skryte av sitt eget fantastiske departement og Trump. Hun burde vært fjernet fra jobben for lenge siden. 3 2
obygda Skrevet 16. februar Skrevet 16. februar SilverShaded skrev (26 minutter siden): Ville ikke hatt den sprø dama i noen nærhet til en sandkasse med barn. Hele høringen var en nesten sammenhengende flom av fornærmelser og forsøk på å kjøre over dem som stilte "vanskelige" spørsmål. Det eneste hun gjorde bra var å skryte av sitt eget fantastiske departement og Trump. Hun burde vært fjernet fra jobben for lenge siden. Hun støttes av en president med 40% oppslutning i USA...Det tror jeg ikke kan gjentas ofte nok. Ikke bare er hun syk i hodet,sjefen hennes er det og utrolig nok 40% av landets befolkning. Det siste her er så vildt sykt at jeg sliter med å ta det til meg. 1 3
Populært innlegg Red Frostraven Skrevet 17. februar Populært innlegg Skrevet 17. februar obygda skrev (9 timer siden): USA sine innbyggere bryr seg dessverre ikke. Dvs minst 40% bryr seg ikke. De støtter jo Trump selv om det skulle dukke opp en video av Trump voldta en jente og drepe henne etterpå. Så ille er det der borte. Og noen velger fortsatt å se på USA som en alliert? USA må rydde opp i denne galskapen selv. Du ser forløperen til det samme på dette forumet: Folk som hører på sosiale medier for nyheter, og etter hvert tror at NRK ikke er en av de mest objektive nyhetskildene i Europa, og tror at journalister, akademia, helsedirektoratet og WHO. De kaller Høyre sin politikk woke om du skriver hva Høyre som parti mener om saker. Mange i samme gruppe kunne tenkt seg å stemme på Trump om de kunne stemme ved valg -- fordi de genuint er misinformert om hva som foregår i USA fra kildene de lar seg påvirke av. Problemet er ikke at de ikke 'bryr seg', men at de genuint ikke har en god verdensforståelse -- deres forståelse av politikken og verden de lever i er totalt skakkjørt. Giften har spredt seg til Europa, og spres aktivt av både Russland og MAGA -- inkludert youtubere, og politiske influencere som Joe Rogan. Det går ikke an å ignorere trusselen: Det går ikke an å tolerere misinformasjon som ikke rammer deg selv, personlig, akkurat nå: Den rammer og skader andre, og skaper stadig nye ofre. Som inkluderer dem som tror på misinformasjonen: De er også ofre. Det er som russerene som støtter Putin; Om de ikke var indoktrinert av løgner og vonde følelser om politiske 'motstandere' -- så ville de fleste vært ålreite og til og med oppegående mennesker. Jeg tror fremdeles at de fleste kan 'reddes' -- og det er jo åpenbart at de bør hjelpes til fornuft, da alternativet er at MAGA vokser all den tid propagandaen får stadig nye ofre -- men spørsmålet er jo; hvordan? 10 6
jjkoggan Skrevet 17. februar Skrevet 17. februar obygda skrev (9 timer siden): Hun støttes av en president med 40% oppslutning i USA...Det tror jeg ikke kan gjentas ofte nok. Ikke bare er hun syk i hodet,sjefen hennes er det og utrolig nok 40% av landets befolkning. Det siste her er så vildt sykt at jeg sliter med å ta det til meg. Når du mangler tro på samfunnets institusjoner og at. de aller fleste motstandere er korrupte så tåler du når folk på din side angriper fiendene 1 1
obygda Skrevet 17. februar Skrevet 17. februar jjkoggan skrev (1 time siden): Når du mangler tro på samfunnets institusjoner og at. de aller fleste motstandere er korrupte så tåler du når folk på din side angriper fiendene Du definerer hva jeg vil kalle galskap. Når man ikke lenger tror på samfunnets institusjoner og tror alle er korrupte så tror man alle er gale 4 1
Orake1et Skrevet 17. februar Skrevet 17. februar Red Frostraven skrev (3 timer siden): Folk som hører på sosiale medier for nyheter, og etter hvert tror at NRK ikke er en av de mest objektive nyhetskildene i Europa, og tror at journalister, akademia, helsedirektoratet og WHO. De kaller Høyre sin politikk woke om du skriver hva Høyre som parti mener om saker. Og dette er feil mener du? Velment råd siden vi trolig har det samme målet for samfunnet: Ukritisk støtte til de du nevner er like dumt som ukritisk støtte til Trump. Og hvis du mener at det er heeelt annerledes når det gjelder din side, for dere har rett, er du en del av problemet. 2
jjkoggan Skrevet 17. februar Skrevet 17. februar obygda skrev (5 timer siden): Du definerer hva jeg vil kalle galskap. Når man ikke lenger tror på samfunnets institusjoner og tror alle er korrupte så tror man alle er gale Hvordan greier de fleste da å bli rasjonelle suksessfulle mennesker ellers hvis de er gale? Det er lett å miste tillit
obygda Skrevet 17. februar Skrevet 17. februar jjkoggan skrev (1 minutt siden): Hvordan greier de fleste da å bli rasjonelle suksessfulle mennesker ellers hvis de er gale? Det er lett å miste tillit Jeg vet ikke...mulig det er noe galt med psyken til mange amerikanere? Kanskje de spiser for mye søppelmat? Noe er det... 1 1
jjkoggan Skrevet 17. februar Skrevet 17. februar obygda skrev (5 minutter siden): Jeg vet ikke...mulig det er noe galt med psyken til mange amerikanere? Kanskje de spiser for mye søppelmat? Noe er det... Den gjennomsnittlige Trump stemmer tjener mer penger enn gjennomsnittet. Det er umulig å gjøre dersom du er gal Det har mest å gjøre med informasjon. Får man forskjellige informasjon får man forskjellige meninger. 1
obygda Skrevet 17. februar Skrevet 17. februar jjkoggan skrev (14 minutter siden): Den gjennomsnittlige Trump stemmer tjener mer penger enn gjennomsnittet. Det er umulig å gjøre dersom du er gal Det har mest å gjøre med informasjon. Får man forskjellige informasjon får man forskjellige meninger. Nei. Om folk i USA ikke evner å skille fakta fra løgn er det deres eget problem. Vil si mange av dem viser helt klart tegn på svekkede evner.. Man kan ikke skylde på fake news. Amerikanere er oversvømt av reklame i hverdagen og evner ikke å håndtere det. Jeg ser det jo til dels i Norge også på disse influenserene som jeg personlig bare rister på hodet av. At folk lar seg lure av dem er helt utrolig..Svake mennesker. 2 1
AtterEnBruker Skrevet 17. februar Skrevet 17. februar Red Frostraven skrev (8 timer siden): Om de ikke var indoktrinert av løgner og vonde følelser om politiske 'motstandere' -- så ville de fleste vært ålreite og til og med oppegående mennesker. Jeg tror fremdeles at de fleste kan 'reddes' -- og det er jo åpenbart at de bør hjelpes til fornuft, da alternativet er at MAGA vokser all den tid propagandaen får stadig nye ofre -- men spørsmålet er jo; hvordan? Noe som har blitt påpekt av andre, og som jeg kom på nå nettopp; hva hvis noen av de innerst inne vil bli reddet, men de frykter at det ikke vil være noen igjen villig til å ta dem tilbake, så de velger heller å bli i den etablerte tilhørigheten på ytre høyre? Uansett, disse ICE-aksjonene er ikke så bra for forretningene i en særdeles Trump-støttende by. Om noen av de som stemte på appelsinen velger å ta lærdom av dette eller velger fremdeles å tro på O' Store kan man vente med spenning (?) å se... https://newrepublic.com/post/206401/donald-trump-idaho-town-not-exempt-ice-raids 3 1
SilverShaded Skrevet 17. februar Skrevet 17. februar obygda skrev (40 minutter siden): Nei. Om folk i USA ikke evner å skille fakta fra løgn er det deres eget problem. Det er der problemet ligger. Hvis man får sine "fakta" fra Fox News, vil de nødvendigvis tro på andre fakta enn du gjør. 1 2
jjkoggan Skrevet 17. februar Skrevet 17. februar SilverShaded skrev (13 minutter siden): Det er der problemet ligger. Hvis man får sine "fakta" fra Fox News, vil de nødvendigvis tro på andre fakta enn du gjør. Demokratisering av informasjon er hovedproblemet. En tilfeldig kar på X kan ha like mye innflytelse som en profesjonell ansvarlig journalist som dekker en sak med objektive fakta
SilverShaded Skrevet 17. februar Skrevet 17. februar jjkoggan skrev (3 minutter siden): Demokratisering av informasjon er hovedproblemet. En tilfeldig kar på X kan ha like mye innflytelse som en profesjonell ansvarlig journalist som dekker en sak med objektive fakta Tja...er vel ikke alle som er på X eller andre SoMe, særlig ikke de som er opp i årene. Mange som bare får nyheter fra TV. Ellers tror jeg sensasjonelle og/eller beroligende/trøstende nyheter drar til seg mer interesse. 1
Tussi Skrevet 17. februar Skrevet 17. februar jjkoggan skrev (6 minutter siden): Demokratisering av informasjon er hovedproblemet. En tilfeldig kar på X kan ha like mye innflytelse som en profesjonell ansvarlig journalist som dekker en sak med objektive fakta Tror nok en del media støter folk fra seg ved måten de formidler sine falta på også. Fakta kan være objektivt riktig men likevel få folk til å avvise dem fordi de er formidlet med et bestemt politisk syn som får andre til å føle at deres syn misrepresenteres. 2
Red Frostraven Skrevet 17. februar Skrevet 17. februar (endret) Orake1et skrev (7 timer siden): Ukritisk støtte til de du nevner er like dumt som ukritisk støtte til Trump. Selvsagt bør man være varsom på hvem man stoler på, enten det er sjåføren når man tar taxi, piloten når man tar fly, eller hører på faglige utvalg og konsensus i vitenskapelige fagmiljøer, eller journalisme fra seriøse, anerkjente, nyhetsmedier. Å ukritisk stole på redaktørstyrte NRK er likevel i en helt annen liga enn å ukritisk stole på Trump; De kan generelt stoles på, og kan forventes å varsle om de gjør feil. Trump derimot er jo ukvalifisert til å passe på en utstoppet katt, og vanne en kunstig kaktus, mens du er på ferie -- da forestillinger om kompetanse er skapt utelukkende av reality-TV og propaganda fra hans egne munn, og fra dem som så anledningen til å utnytte hans posisjon blant dem som tror på reality-tv til å sikre seg et lettlurt nek de kan utnytte i presidentskapet. ... Finnes 1 objektiv kilde i verden som regner Trump som en oppegående moralsk ansvarlig voksen? Endret 17. februar av Red Frostraven 5 3
obygda Skrevet 17. februar Skrevet 17. februar SilverShaded skrev (55 minutter siden): Det er der problemet ligger. Hvis man får sine "fakta" fra Fox News, vil de nødvendigvis tro på andre fakta enn du gjør. Om folk ikke evner eller orker å lese seg opp og bruke sunt vett mhp nyheter er det deres problem. Og dersom man kun følger nyhetsstrømmer fra sosiale medier så er man jo regelrett dum. 1 2
obygda Skrevet 17. februar Skrevet 17. februar Tussi skrev (34 minutter siden): Tror nok en del media støter folk fra seg ved måten de formidler sine falta på også. Fakta kan være objektivt riktig men likevel få folk til å avvise dem fordi de er formidlet med et bestemt politisk syn som får andre til å føle at deres syn misrepresenteres. Fakta er fakta..om man går inn i en sak og allerede har preferanser på hva som er sant..så har man lurt seg selv allerede. Det er vel disse idiotiske SOME plattformene som har hjernevasket folket. 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå