Gå til innhold

Trump 2025 - 2026

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt ærlig, respekten for dette folkeslaget er i ferd med å forsvinne. Hvordan de snakker ned europeere burde faen meg fått de fleste oppegående mennesker til å begynne å gradvis boikotte drittnasjonen samt produktene deres.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
xRun skrev (2 minutter siden):

Litt spesielt:

Trump Sends Email About Sitting 'Alone' in the War Room, Needing Money: 'Just Me, One Dying Laptop'
https://people.com/trump-sends-email-about-needing-money-and-sitting-alone-in-the-war-room-11886700

Skjul innhold

G-gSY1xWkAAXtfH.jpg

Dette er verdt en psykologisk analyse. Jeg innbiller meg at Trump ofte har slike stunder. Det koster å hate, spre propaganda, innerst inne vite at uskyldige mennesker dør pga. egne avgjørelser -vel å merke om man har snev av empati. Det koster å stå i all kritikken som kommer.

Narsississten er jo egentlig veldig sårbar og emosjonelt et vrak. Så jeg tror at han i denne tweeten faktisk beskriver hvordan han har det. Kanskje får han indre bilder av ting som skjedde på øya til Epstein?

Eller at det bare er et lite øyeblikk med kjedsomhet han beskriver? For en impulsiv person må det jo være døden.

• Liker 1
Skrevet

Littegrann positive nyheter... mediepersonligheter som beveger seg bort fra den reaksjonære retningen. Men ta dette med en klype salt. Vi må se ann hva disse personlighetene gjør videre med denne angeren.

Noe klein "both sides"-retorikk i den første videoen.

Det med at Ana forteller at hun tok feil, kan være veldig betydningsfullt, på grunn av hennes store publikum. la også merke til at når TYT tok en mer "sentristisk" vending for en stund siden, ble kommentarene flommet at reaksjonære CHUDs som så TYT som sine nyttige idioter. Noe som viser hvor mye fascister elsker sentrister, fordi sentrisme i møte med fascisme er mest nyttig for fascismen til å bli normalisert. Dette kan man se nylig med TYT-videoene som dekker drapet på Renee Good. Alle kommentarene som spyr ut det mest støvelsleikende søpla man kan forestille seg.

Og ja, det er innmari frustrerende at det måtte gå  langt. At til tross for de utallige andre faresignalene flere år i forveien, så er det først nå de innser hvor farlig denne bevegelsen er.

Jeg skjønner at folk står mellom et veiskille med slike individer. At man på den ene veien bare vil avfeie dem, fordi unnskyldningen kom for sent til tross for utallige advarsler og skepsis til hvor genuin unnskyldningen er. Og at man på den andre veien ikke har lyst til å bli for strenge mot de, fordi man ikke vil skremme bort andre som vil innrømme at de tok feil. Så hvordan balanserer man dette?

Igjen, man må se an hva disse personene kommer til å gjøre i fremtiden. Men jeg synes iallefall dette er et positivt signal for hvordan støtten til, og normaliseringen av MAGA svekkes.

I mellomtiden finnes det flere andre motstandere av den reaksjonære bølgen man kan løfte frem.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
xRun skrev (13 minutter siden):

Litt spesielt:

Trump Sends Email About Sitting 'Alone' in the War Room, Needing Money: 'Just Me, One Dying Laptop'
https://people.com/trump-sends-email-about-needing-money-and-sitting-alone-in-the-war-room-11886700

Vis skjult innhold

G-gSY1xWkAAXtfH.jpg

'Stakkars lille ensomme fattig-gutt'. 🤣Han bruker trusler mot motstandere, og "stakkars meg" retorikk overfor sine tilhengere.

Men det er ganske interessant å se at han innerst inne forstår at MAGA kan gå i oppløsning, og at slutten kan være nær. Og så maner han fram et demokrati-spøkelse av ekstreme dimensjoner, løgnene blir så tydelige at selv tilhengere må se dem hvis de har mer en hjernecelle som går på trinse. her innrømmer han jo faktisk at situasjonen ikke er så roserød som han elsker å fremstille den.

• Liker 6
Skrevet
Boing_80 skrev (14 minutter siden):

Dette er verdt en psykologisk analyse. Jeg innbiller meg at Trump ofte har slike stunder. Det koster å hate, spre propaganda, innerst inne vite at uskyldige mennesker dør pga. egne avgjørelser -vel å merke om man har snev av empati. Det koster å stå i all kritikken som kommer.

Narsississten er jo egentlig veldig sårbar og emosjonelt et vrak. Så jeg tror at han i denne tweeten faktisk beskriver hvordan han har det. Kanskje får han indre bilder av ting som skjedde på øya til Epstein?

Eller at det bare er et lite øyeblikk med kjedsomhet han beskriver? For en impulsiv person må det jo være døden.

Det er jo ikke Trump selv som sender ut sånne nyhetsbrev. Men tenk deg å jobbe på teamet som faktisk har denne oppgaven, både skrive dette pisset og sende det ut. 

Jeg begriper ikke at noen klarer å stå inne for det.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Sitat

Derfor vil Trump ha Grønland: –⁠ Vil bli husket som en utvidelses-president
President Trumps argumenter for å ta Grønland avfeies som «det reneste vås» av eksperter. De peker på hans egne, egoistiske motiver som avgjørende.

– Det er svært sannsynlig at det som driver Trump til å kreve å overta Grønland, er at han vil skaffe seg et ettermæle som en president som gjorde USA større. Hans sikkerhetsargumenter er det reneste vås.

Det sier Civita-forsker Eirik Løkke til VG.

Han er en av flere USA-kjennere som mener at president Trumps argumenter i Grønland-saken er betydningsløse.

https://www.vg.no/nyheter/i/16namK/trump-og-groenland-hvorfor-oensker-han-aa-legge-oeya-under-usa

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

Trump som med andre diktator kan kun bekjempes med å vise styrke. EU må slutte å gå rundt grøten med UzA med den irriterende repetering: ''Vi er fortsatt allierte''. De er ikke noe alliert med oss. Trump er i lommen til Putin. Vi må sette UzA i samme bås som Iran, Nord Korea og Russland. Økonomiske sanksjoner og harde toll sånn at landet går i oppløsning. Er det et land jeg ønsker skal gå i oppløsning, så er det UzA. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
1 hour ago, Mbappe09 said:

Tror nok Norge også snart må inn i EU.

Enig.

Om jeg skal prøve å finne noe positivt i denne situasjonen så må det være at dette kanskje vil knytte Europa sterkere sammen. Vi trenger mer sammarbeid. Mer handel. Flyt av ressurser og tjenester over landegrenser vil gjøre hele kontinentet mer effektivt.

Historisk sett er det alltid mest fred i verden når det er mye handel mellom land. Når nasjoner begynner med isolasjonisme, så kommer kriger følgende. (Har jeg lest, er ingen historiker akuratt.)

• Liker 4
Skrevet (endret)

Og så kan vi endelig få stemmerett, og stemme nei til strømeksport og masseinnvandring. Den muligheten har ikke uavhengige land.

Nei. EU kan være handelspartner og samarbeide om sikkerhet. Vi skal være uavhengige.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Ice ice baby :D

Tydeligvis har kvinner mer mot og ****** en menn. Herlig!

Her har vi en mann som forteller ICE hva han synes om dem. Og nei, han liker tydeligvis ikke is. No service for gestapo!

Endret av Boing_80
  • Liker 4
Skrevet
Boing_80 skrev (20 minutter siden):

Ice ice baby :D

Tydeligvis har kvinner mer mot og ****** en menn. Herlig!

Her har vi en mann som forteller ICE hva han synes om dem. Og nei, han liker tydeligvis ikke is. No service for gestapo!

Første video er AI

Skrevet
3 hours ago, Mbappe09 said:

Tror nok Norge også snart må inn i EU.

Natos død er vel kanskje den beste EU-reklamen som finnes. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Mbappe09 skrev (4 timer siden):

Helt ærlig, respekten for dette folkeslaget er i ferd med å forsvinne. Hvordan de snakker ned europeere burde faen meg fått de fleste oppegående mennesker til å begynne å gradvis boikotte drittnasjonen samt produktene deres.

Dere er også flink til å snakke ned amerikanere lenge før Trump. Du vet sikkert de dumme, feite stereotypene…

• Liker 2
Skrevet
jjkoggan skrev (4 minutter siden):

Dere er også flink til å snakke ned amerikanere lenge før Trump. Du vet sikkert de dumme, feite stereotypene…

Vet ikke hvem dere er. Har vært pro amerikansk lenge men et sted går grensen. 

• Liker 3
Skrevet
Mbappe09 skrev (9 minutter siden):

Vet ikke hvem dere er. Har vært pro amerikansk lenge men et sted går grensen. 

Antiamerikanisme har vært en populær tradisjon i Europa helt siden kolonitiden, selv blant mange som støtter usa.

Skrevet (endret)
5 minutes ago, jjkoggan said:

Antiamerikanisme har vært en populær tradisjon i Europa helt siden kolonitiden, selv blant mange som støtter usa.

Dette grenser til paranoia.

Ja, det er mange negative stereotyper mot amerikanere, men det er det mot svært mange andre også. Sett i forhold til USAs innflytelse på verden så er det neppe noe mer negativitet mot den gjennomsnittlige amerikaner.

De fleste av oss vokste opp med amerikansk kultur og amerikanske helter - vi elsker det positive som kommer fra USA. Det gjør muligens hatet mot alt det negative enda sterkere - det er uansett langt fra snakk om noen anti-amerikanisme. 

Å mislike trump og hans tilhengere er ikke et tegn på anti-amerikanisme. Jeg vil påstå tvert om.

Endret av Zork
  • Liker 5
Skrevet (endret)
jjkoggan skrev (6 timer siden):

Jeg vil ikke være en kødd mot deg nå, men du kan vel ikke unngått å ha tenkt over hvorfor USA er sterkt mislikt i deler av verden? Jeg har personlig ingenting mot amerikanere, men utenrikspolitikken til USA er veldig negativ. Hvordan forholder du deg til det balletaket AIPAC har på politikken i USA? Eller lobbyister overhodet? Eller hvilket mentalt tak nyhetsbyråene i USA har på sine innbyggere slik at verden fremstilles svart-hvitt?

Endret av Boing_80
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...