Lemongrass Skrevet 20. mai Skrevet 20. mai Veldig synd at Thomas Massie tapte nominasjonen. En av få republikanere jeg respekterer selv om jeg er rykende uenig i det meste av det han står får. Han har integritet og er prinsippfast. Synes likevel det er sterkt at han fikk 45% av stemmene blant rene republikanske velgere, med tanke på hvor mye prestisje og ressurser Trump har brukt på å ikke få han valgt. 2 1
skaftetryne32 Skrevet 20. mai Skrevet 20. mai Mbappe09 skrev (40 minutter siden): Så i dine øyne er alle til høyre for radikale venstre fascister? Good luck. Det er din tolkning av det, og en åpenbar stråmann, for jeg har aldri sagt noe sånt noe, jeg skjønner at du har den meningen at det er radikale venstre som av en eller annen grunn er de eneste som er for rettigheter for transfolk, men det er jo helt feil, demokratene er et parti best sammenlignet med høyre ikke sentrum og i hvert fall ikke noen venstreside. 4 2
Snikpellik Skrevet 20. mai Skrevet 20. mai (endret) Donald Trump and sons granted ‘forever’ immunity from existing tax audits https://www.ft.com/content/57334fae-a475-4ab0-a202-8df3766927e4 US tax authorities will be barred from pursuing claims against the president, his eldest sons and the Trump Organization under a deal to halt a $10bn lawsuit against the Internal Revenue Service. Endret 20. mai av Snikpellik 2 4
Mbappe09 Skrevet 20. mai Skrevet 20. mai (endret) skaftetryne32 skrev (15 minutter siden): Det er din tolkning av det, og en åpenbar stråmann, for jeg har aldri sagt noe sånt noe, jeg skjønner at du har den meningen at det er radikale venstre som av en eller annen grunn er de eneste som er for rettigheter for transfolk, men det er jo helt feil, demokratene er et parti best sammenlignet med høyre ikke sentrum og i hvert fall ikke noen venstreside. Problemet med transdebatten er at den etter hvert gikk langt utover spørsmålet om grunnleggende rettigheter og vern mot diskriminering. Det mange normale mennesker reagerte på (skriver normale fordi Trump kapret til seg disse i midten), var krav om at andre mennesker måtte bruke språk og definisjoner de ikke delte. Transpersoner skal behandles med respekt og ha de samme rettighetene som alle andre. Men det betyr ikke at jeg må definere en "kvinne" med penis som kvinne/hunkjønn. Språk eksisterer for å beskrive realiteten slik folk flest oppfatter den, og da vil det oppstå konflikt når man forsøker å redefinere grunnleggende begreper. Jeg mener derfor at mye av motreaksjonen ikke handlet om hat eller ønsket om å frata folk rettigheter, men om at mange opplevde at debatten beveget seg fra toleranse til krav. Det er språket som har vært problem- ikke deres rettigheter som transer. Endret 20. mai av Mbappe09 4
skaftetryne32 Skrevet 20. mai Skrevet 20. mai Mbappe09 skrev (9 minutter siden): Problemet med transdebatten er at den etter hvert gikk langt utover spørsmålet om grunnleggende rettigheter og vern mot diskriminering. Det mange normale mennesker reagerte på (skriver normale fordi Trump kapret til seg disse i midten), var krav om at andre mennesker måtte bruke språk og definisjoner de ikke delte. Problemet er at du lager stråmenn, og ja det finnes de som mener at alle må bruke personlige pronomen og alt det dere, men det er jo en bitteliten minoritet i en allerede bitteliten minoritet, du greier vel å stålsette deg eller eventuelt tolerere sånne personlige meninger? Litt som folk må tolerere dine personlige meninger. Mbappe09 skrev (1 time siden): Så i dine øyne er alle til høyre for radikale venstre fascister? Good luck. Mbappe09 skrev (9 minutter siden): Transpersoner skal behandles med respekt og ha de samme rettighetene som alle andre. Men det betyr ikke at jeg må definere en "kvinne" med penis som kvinne/hunkjønn. Ingen som tvinger deg, men ja det er enkelte som mener at det er sånn man behandler transpersoner med respekt, ved å respektere deres valg, deres følelser og ikke minst vitenskapen bak det som bekrefter problemene transpersoner møter på, det er vel ikke så mye forlangt er det vel? Normal form for folkeskikk og respekt? Mbappe09 skrev (12 minutter siden): Det er språket som har vært problem- ikke deres rettigheter som transer. Det er i mine øyne et ekstremt naivt syn på det, det er temmelig mye mer komplekst det som skjer, men at alt dette styret som vi ha hatt de siste 10 årene! Kun handler om irritasjon over språk, det er helt fantastisk naivt. Har du virkelig ikke lagt merke til at de verste av disse menneskene brenner bøker som om det var 1939? 3
Dragavon Skrevet 20. mai Skrevet 20. mai Sitat Tror Cuba-angrep er sannsynlig: - På krigsstien For å få verdens øyne bort fra nederlaget i Iran, kan president Trump gå til angrep på Cuba, skriver Politico. Norske eksperter er enig. https://www.dagbladet.no/nyheter/pa-krigsstien/84642179 1 2
sedsberg Skrevet 20. mai Skrevet 20. mai 5 minutes ago, Dragavon said: https://www.dagbladet.no/nyheter/pa-krigsstien/84642179 Jeg forventer intet mindre fra "The President of Peace"! Og går ut i fra han har Fredsklubben sin med seg. Ja, og MAGA selvsagt! De støtter ham gjennom tykt og tynt. Krig, svindel og Epstein. 3 1
Vokteren Skrevet 20. mai Skrevet 20. mai Og da ser det ut til at Trump må starte enda en krig for å dekke over tidligere fadeser og for å kunne avslutte enda en krig en gang i fremtiden: https://www.dagbladet.no/nyheter/pa-krigsstien/84642179 Merkelig at mannen snart ikke får Nobels fredspris…🤢🤣 2 1 1
sedsberg Skrevet 20. mai Skrevet 20. mai 1 minute ago, Vokteren said: Merkelig at mannen snart ikke får Nobels fredspris…🤢🤣 Han har jo allerede to fredspriser og egen fredsklubb. 😛 2 1
Vokteren Skrevet 20. mai Skrevet 20. mai sedsberg skrev (Akkurat nå): Han har jo allerede to fredspriser og egen fredsklubb. 😛 🤣
Mbappe09 Skrevet 20. mai Skrevet 20. mai skaftetryne32 skrev (1 time siden): Problemet er at du lager stråmenn, og ja det finnes de som mener at alle må bruke personlige pronomen og alt det dere, men det er jo en bitteliten minoritet i en allerede bitteliten minoritet, du greier vel å stålsette deg eller eventuelt tolerere sånne personlige meninger? Litt som folk må tolerere dine personlige meninger. Ingen som tvinger deg, men ja det er enkelte som mener at det er sånn man behandler transpersoner med respekt, ved å respektere deres valg, deres følelser og ikke minst vitenskapen bak det som bekrefter problemene transpersoner møter på, det er vel ikke så mye forlangt er det vel? Normal form for folkeskikk og respekt? Det er i mine øyne et ekstremt naivt syn på det, det er temmelig mye mer komplekst det som skjer, men at alt dette styret som vi ha hatt de siste 10 årene! Kun handler om irritasjon over språk, det er helt fantastisk naivt. Har du virkelig ikke lagt merke til at de verste av disse menneskene brenner bøker som om det var 1939? Jeg kan ikke forholde meg til folks følelser. Jeg endrer ikke mitt språk vedrørende hva en mann eller kvinne er. Der går grensen for de aller fleste. Å respektere er noe annet enn å akseptere. Jeg aksepterer ikke at en kvinne kan bli en mann biologisk. At en kvinne har maskuline trekk = helt greit. Men en kvinne kan aldri bli en mann og vise versa. 3
Mannen med ljåen Skrevet 20. mai Skrevet 20. mai Kravene gikk for langt. Lesbiske kvinner ble ekskludert fra pride/2SLGBTQIA+ for å ikke inkludere transkvinner i sex og dating-apper. Kvinner/feminister som ikke vil ha en penis i kvinneidrett og -garderoben ble kalt TERF og truet. Og selvsagt gaslighting for å være ekskluderende og transfob. Det er rasistisk å ha grensekontroll fordi grensekontroll diskriminerer folk uten lovlig opphold. Stadige "mostly peaceful" raseopptøyer med destruksjon av eiendom. Doktorer som ikke tør å svare på om menn kan bli gravid. Et skolesystem som arbeider for å kjønnsforvirre ellers friske barn, og lokke flest mulig til å bli trans, med kirurgi, hormoner og sterilisering. Og endeløse anklager om krenking, fobi og diskriminering hver gang et selverklært offer ikke får gjennomslag for urimelige krav. 4
skaftetryne32 Skrevet 20. mai Skrevet 20. mai Mbappe09 skrev (18 minutter siden): Jeg kan ikke forholde meg til folks følelser. Jeg endrer ikke mitt språk vedrørende hva en mann eller kvinne er. Der går grensen for de aller fleste. Jeg personlig tror de aller fleste er helt kule med dette, denne påstanden, de aller fleste, de normale osv, jeg tror ikke de normale tenker sånn, de tenker heller det at dette er deres verden, deres opplevelse og deres følelser, og det må respekteres. Jeg tror ikke de såkalt normale har noe personlig eller politisk investert i dette i det hele tatt, det er det ytterpunktene som har, det er de som ser ut til å være så veldig plaget av at det eksisterer trans mennesker, jeg personlig forstår ikke dette engasjementet mot dem, ikke på noe vis. Kjenner du til Harvard homophobia study? De testet en gruppe med fordommer mot homofile og en gruppe uten fordommer med en homofil pårrfilm, tror du ikke de uten fordommer holdt seg meget slappe, men med de med fordommer så så man stigning over hele spekteret, de med fordommer hatet at de hadde en tiltrekning til eget kjønn, jeg tror vi ser noe lignende her med de som har merkelige fordommer mot transpersoner, det er ganske enkelt ikke noen annen grunn til dette hatet. Mbappe09 skrev (29 minutter siden): Å respektere er noe annet enn å akseptere. Jeg aksepterer ikke at en kvinne kan bli en mann biologisk. At en kvinne har maskuline trekk = helt greit. Men en kvinne kan aldri bli en mann og vise versa. Problemet er vel det at du ser ut til å fokusere på den fysiske biten, men hva med hvordan de faktisk føler seg, det mentale, hadde du syntes det var kult å bli daglig omtalt som det motsatte av hva du føler deg som? Jeg kan ikke skjønne hvordan du mener at det kan være respekt uten aksept, hele fundamentet for respekt er jo borte. 3 1
Mannen med ljåen Skrevet 20. mai Skrevet 20. mai Om jeg følte meg som kvinne ville jeg uansett respektert at kølla mi var uvelkommen i jentegarderoben. Jeg ville respektert at lesbiske kvinner ikke vil ligge med meg. 2
sedsberg Skrevet 20. mai Skrevet 20. mai Jeg er ganske sikker på at det allerede finnes en tråd eller tusen om kjønnsdiskusjon. 2 1
skaftetryne32 Skrevet 20. mai Skrevet 20. mai Mannen med ljåen skrev (3 minutter siden): Om jeg følte meg som kvinne ville jeg uansett respektert at kølla mi var uvelkommen i jentegarderoben. Jeg ville respektert at lesbiske kvinner ikke vil ligge med meg. Det er jo fremdeles tonnevis av mennesker som ikke gjør det selv om de ikke er trans? Straff de kriminelle ikke en tilfeldig gruppe en kriminell sånn tilfeldigvis tilhører, det er ingen forskjell på folk her, tror du at det er det? Hvorfor generaliserer du på så ekstremt vis, det blir så meningsløst? "Om jeg følte meg som deg ville jeg uansett ikke voldtatt en haug med kvinner" hva faen skal det bety liksom? Hva er det som antydes her? 3
Mannen med ljåen Skrevet 20. mai Skrevet 20. mai (endret) Denne saken ble avgjørende for hvorfor mange valgte Trump. Mange kvinner føler seg ukomfortabel med at det er et penis i jentegarderoben. Det hjelper ikke at han identifiserer seg som trans. Endret 20. mai av Mannen med ljåen 1
Mbappe09 Skrevet 20. mai Skrevet 20. mai skaftetryne32 skrev (9 minutter siden): Jeg personlig tror de aller fleste er helt kule med dette, denne påstanden, de aller fleste, de normale osv, jeg tror ikke de normale tenker sånn, de tenker heller det at dette er deres verden, deres opplevelse og deres følelser, og det må respekteres. Jeg tror ikke de såkalt normale har noe personlig eller politisk investert i dette i det hele tatt, det er det ytterpunktene som har, det er de som ser ut til å være så veldig plaget av at det eksisterer trans mennesker, jeg personlig forstår ikke dette engasjementet mot dem, ikke på noe vis. Kjenner du til Harvard homophobia study? De testet en gruppe med fordommer mot homofile og en gruppe uten fordommer med en homofil pårrfilm, tror du ikke de uten fordommer holdt seg meget slappe, men med de med fordommer så så man stigning over hele spekteret, de med fordommer hatet at de hadde en tiltrekning til eget kjønn, jeg tror vi ser noe lignende her med de som har merkelige fordommer mot transpersoner, det er ganske enkelt ikke noen annen grunn til dette hatet. Problemet er vel det at du ser ut til å fokusere på den fysiske biten, men hva med hvordan de faktisk føler seg, det mentale, hadde du syntes det var kult å bli daglig omtalt som det motsatte av hva du føler deg som? Jeg kan ikke skjønne hvordan du mener at det kan være respekt uten aksept, hele fundamentet for respekt er jo borte. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men generasjonen min (yngre millennials) er ikke med på å endre språk for å tilfredsstille en hel gruppe mennesker. Derimot er man veldig opptatt av å respektere andre for hva de er (eks er man transe så går det fint), men det er bare ikke aktuelt å definere en mann som en kvinne når faktum er at vedkommende er en mann. Grensen mellom respekt og toleranse stopper nøyaktig der. Det er morsomt at du nevner ytterpunktene, men faktum er at valg avgjøres av de i midten, og de i midten ble drittlei av hele dette opplegget med å endre språk for å tilfredsstille en liten gruppe mennesker. Jeg kjenner flere som personlig stemte på Trump nettopp pga at demokratene klarte ikke engang å svare på hva en kvinne er. 2 1
skaftetryne32 Skrevet 20. mai Skrevet 20. mai Mbappe09 skrev (1 minutt siden): Det er morsomt at du nevner ytterpunktene, men faktum er at valg avgjøres av de i midten, og de i midten ble drittlei av hele dette opplegget med å endre språk for å tilfredsstille en liten gruppe mennesker. Jeg kjenner flere som personlig stemte på Trump nettopp pga at demokratene klarte ikke engang å svare på hva en kvinne er. Det er i praksis ikke noe sentrum i usa, og det er et topartisystem, og gop er ikke i nærheten av noe sentrum, de var ekstremt konservative fra før av og nå er de i praksis et fasistisk parti, det er ikke noe sentrum som avgjorde dette, det var ikke noe sentrum involvert engang. Mbappe09 skrev (3 minutter siden): Jeg vet ikke hvor gammel du er, men generasjonen min (yngre millennials) er ikke med på å endre språk for å tilfredsstille en hel gruppe mennesker. Jo det er de, du snakker neppe for alle, akkurat som jeg ikke snakker for hver eneste gen x. Mbappe09 skrev (5 minutter siden): Derimot er man veldig opptatt av å respektere andre for hva de er (eks er man transe så går det fint), men det er bare ikke aktuelt å definere en mann som en kvinne når faktum er at vedkommende er en mann. Men det er jo ikke et faktum, det er det bare ikke, ett kjønnsorgan alene gjør ikke alle til en kvinne eller mann, biologi og kjønn er langt mer sammensatt enn det, og er det ingen aksept for det faktum så er det åpenbart ingen respekt. 3 1
Imaginacíon Skrevet 20. mai Skrevet 20. mai 2 hours ago, Snikpellik said: Donald Trump and sons granted ‘forever’ immunity from existing tax audits https://www.ft.com/content/57334fae-a475-4ab0-a202-8df3766927e4 US tax authorities will be barred from pursuing claims against the president, his eldest sons and the Trump Organization under a deal to halt a $10bn lawsuit against the Internal Revenue Service. Det er gjennomkorrupt. Penger fikk Massie fjernet fra kongressen. USA er ikke et demokrati, det er et oligarki, og nå konsoliderer de makten. 4 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå