Gå til innhold

Pakke ankommet hentested, men får ikke henta ut pakke pga. hentelapp mangler


Anbefalte innlegg

Hei.

Håper det er noen som har noen gode råd her.

Har bestilt pakke på nett, en relativ kostbar forsendelse (eller hadde jeg ikke stresset nå). Pakkesporing viser at pakken åpenbart er ankommet hentested og henteseddel forventet jeg ha mottatt i dag morges. Ingen brev i posten, ingen mail (søppelpost sjekket) og heller ingen sms.

Dro til postkontoret (butikk) og tok med pakkesporing, ID og ordrebekreftelse fra nettbutikken. Men til ingen nytte, kundebehandleren ville ikke/kunne ikke utlevere pakken.

Så her står jeg med sjegget godt plantet i postkassen, har betalt dyrt men får ikke tak i pakken. Har naturligvis sendt mail til posten, men nå etter arbeidstid er det naturligvis ingen som svarer. Posten app har jeg prøvd (fåfengt forsøk) men lar seg ikke logge inn på.

Gode råd er dyre - hva bør jeg gjøre nå for at ikke pakken blir borte i systemet ?

Er det lurt å kontakte nettbutikken å angre på kjøpet allerede nå, eller henvende seg til nettbutikken og klage på at pakken ikke kommer frem (for å unngå at jeg havner i en situasjon der jeg har betalt, men pakken sendes tilbake eller blir borte) ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring er Posten og PostNord begge automatisk viser "hentelapp" i app under forutsetning korrekt telefonnummer er registrert på sendingen.

Ta kontakt med nettbutikk for å få en bekreftelse på du har faktisk bestilt pakken. At de er streng for å hente henger trolig sammen med pakker har blitt hentet av andre med mål om tjuveri.

Kjedelig å få beskjed pakken alt er hentet, mye styr.

Endret av toralfb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt behov for hentelapp på for å hente ei pakke etter at man fikk hentebeskjed på SMS eller sporing på telefonen. 

 

Har du postlevering i dag, ts? Sjekk Sporingsappen, bederst står det hvilke dager post blir levert.

Endret av RRhoads
  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 hour ago, barfoo said:

Prøv igjen når anna person er på jobb.

Ja sikkert en god ide. Var mye trøbbel med det tekniske for kunden forran i køen, så kan godt hende at kundebehandler bare var superstresset.

 

1 hour ago, toralfb said:

Min erfaring er Posten og PostNord begge automatisk viser "hentelapp" i app under forutsetning korrekt telefonnummer er registrert på sendingen.

Nå fikk jeg ikke posten-appen til å fungere så dette er ikke en løsning for meg akkurat nå.

 

1 hour ago, toralfb said:

Ta kontakt med nettbutikk for å få en bekreftelse på du har faktisk bestilt pakken. At de er streng for å hente henger trolig sammen med pakker har blitt hentet av andre med mål om tjuveri.

Jeg hadde klar mail med bl.a. ordrebekreftelse, er dette god nok bekreftelse ?

 

1 hour ago, toralfb said:

Kjedelig å få beskjed pakken alt er hentet, mye styr.

Ingen indikasjon på at pakken er hentet, heldigvis.

 

1 hour ago, RRhoads said:

Jeg har aldri hatt behov for hentelapp på for å hente ei pakke etter at man fikk hentebeskjed på SMS eller sporing på telefonen.

Har jo ikke fått SMS heller.

 

1 hour ago, RRhoads said:

Har du postlevering i dag, ts? Sjekk Sporingsappen, bederst står det hvilke dager post blir levert.

Lurer på om det er tirsdag og torsdag. Hvordan er det relavant mhp. manglende sms/mail med hentekode ?

Lenke til kommentar

Da har de nok ikke skannet pakken ennå  ved mottak jenta mi hadde pakkeutlevering på bensinstasjonen hun jobbet på og var ikke alltid de fikk skannet pakkene samme dag ved mottak gjerne ved mottak ca 16-17:00 tiden men hu kom alltid hjem til oss med pakken samme kvelden ca 22:20 men dette visste hu på forhånd men du får nok hentemelding idag Tirsdag 

Lenke til kommentar

Stusser på at trådstarter ikke klarer å logge på Posten sin app?

Tast inn telefonnummer, og motta en sms med engangskode. Eller benytt Vipps?

PostNord har tilsvarende app.

Om ingen sending finnes i app har avsender ikke registrert riktig telefonnummer på sendingen. Det forklarer hvorfor sms ikke kommer frem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Rosemarin skrev (1 time siden):

Det kan ta litt tid før hentestedet registreeer pakken og sender ut- selv om den iflg sporing er ankommet

Ja, det er nok dette som er forklaringa. 

Opplevde det same under julerushet i fjor der alle vart oppfordra til å hente pakkane så raskt som mogleg. Tok to virkedager frå pakken var registrert ankommet til postkontoret til eg fekk tildelt hentenummer slik at eg kunne hente pakken. 

Lenke til kommentar
Rosemarin skrev (4 timer siden):

Det kan ta litt tid før hentestedet registreeer pakken og sender ut- selv om den iflg sporing er ankommet

Sporing viser ikke at pakken er ankommet hentested før den er blitt scannet inn der, dog er det forsinkelse mellom den faktiske scanningen og utsending av SMS/appvarsel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uavhentede pakker pleier å bli liggende et par uker ei uke før dem blir sendt tilbake. Kommer nok en hentelapp med vanlig postgang.

Siden du sier at appen til posten "ikke lar seg logge på" så ville jeg også prøvd å feilsøke litt der. Personlig tror jeg ikke jeg har benytta hentelapp siden den appen blei lansert.

Endret av Wheeljack
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (13 timer siden):

Du trenger da ingen hentemelding. Så lenge du har sendingsnummer og det er klart på hentested i posten sin sporing. Så oppgir du det.

Har sendt deg en PM @geir__hk, men det er helt rett som bzzlink skriver her: så lenge du har sendingsnummer eller kollinummer skal de ansatte på hentestedet kunne søke opp forsendelsen din og finne ut hvilken hylle den er skannet inn på.
Det er ikke krav til hentemelding for å hente pakker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Phantom Software skrev (7 minutter siden):

Greit å være obs på at denne er kortet ned til en uke mange steder (alle?), så om man ikke henter relativt raskt så er det returnert.

Det er 7 dager som standard ja, men det har ikke noe med hentestedet å gjøre, det er det Posten som har endret:
image.png.01c90743f3ea903df25cb8d7d62189d8.png

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Takk for masse bra svar her folkens. Har fått henta pakken nå, og av det som dere har skrevet så kan det fremstå som om at det står på opplæring av butikkansatte.

Btw - var forresten nettbutikken som kontaktet posten og fikk tak i hentekode via nettbutikken. Denne hentekoden fikk jeg fremvist på butikken og fikk dermed henta pakken :)

Jeg skulle gjerne ha gjort opptak av telefon-skjermen ved forsøk på innlogging i posten-appen, men er mye styr med å redigere/tåkelegge lesbar personinfo - dette tenker jeg evt. oppretter en egen tråd på når/hvis jeg føler for det 🤖

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...