Krølle Skrevet 18. september Rapporter Del Skrevet 18. september Har handlet 2 klesplagg på nette. På denne siden så skriver de dette: 14-dagers pengene-tilbake- garanti Vi er så sikre på at du kommer til å elske produktet vårt at vi garanterer alle kjøp 100%. Du bærer ingen risiko. Hvis du ikke er helt fornøyd, er det bare å returnere produktet til oss innen 14 dager etter mottak, så refunderer vi hele beløpet uten diskusjon. Andre regler kan gjelde for spesialtilbud som 1+1 gratis. Se våre returregler for mer informasjon. I tillegg har de en kvalitetsgaranti som sier dette: Kvalitetsgaranti Vi garanterer holdbarhet, komfort og en luksuriøs følelse. Kundetilfredshet og glede står i høysetet hos Oss! Grunnen jeg vil ha refusjon ved å returnere varene er på grunn av kvaliteten er latterlig dårlig (Kina kvalitet). Den andre grunnen er at klærene er alt for store. De anbefaler å ta en størrelse større en det du måler til og da blir det sykt mye. Har sendt er par mailer frem og tilbake med selger. Jeg får egentlig bare svar som hvis du ønsker pengene tilbake så må du betale for frakt og toll til lager i Asia. I tillegg så er klærene flere cm for store en det størrelse tabellen skal være. Det de kan hjelpe med er 20% av kjøpesummen tilbake og beholde klærene. Har sendt en mail i dag om jeg ikke er interessert i å bytte til annen størrelse da kvaliteten mest sannsynlig er den samme. Noen så vet om det er noe jeg kan gjøre for å lettere få full refusjon uten å betale dyre dommer i toll og frakt? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. september Rapporter Del Skrevet 19. september Hva står på "Se våre returregler for mer informasjon."? 1 Lenke til kommentar
Eskove Skrevet 19. september Rapporter Del Skrevet 19. september Det normale er faktisk at kjøpe betaler returfrakt, med mindre selger eksplisitt sier gratis retur. (som 90% av Norske nettbutikker har. Krølle skrev (På 18.9.2024 den 10:35 PM): (Kina kvalitet) Kina-kvalitet trenger ikke være dårlig. Du får det du betaler for. Er ekstremt mye fra kina som holder høyere kvalitet en ting produsert i tyskland. Men da koster det mer en noen får $ og gratis frakt. Krølle skrev (På 18.9.2024 den 10:35 PM): Noen så vet om det er noe jeg kan gjøre for å lettere få full refusjon uten å betale dyre dommer i toll og frakt? Ta det som en dyr lærepenge. Ikke handle ukritisk på nett. Les kjøpsbetingelsene nøye når det er en nettbutikk du ikke har brukt før. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 20. september Rapporter Del Skrevet 20. september Skulle jo tro at når en nettside henvender seg til norske kunder, så skal produktet returneres i Norge, eller tollfritt til utlandet, med norsk frakt? Om jeg har funnet rett nettside, så har de kontor i Amsterdam, men skal ha returen til Kina. Under vilkårene så følger de Nederlandsk lov, skrevet på norsk. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 20. september Rapporter Del Skrevet 20. september 1 hour ago, Dubious said: Skulle jo tro at når en nettside henvender seg til norske kunder, så skal produktet returneres i Norge, eller tollfritt til utlandet, med norsk frakt? Noen ganger finner man ut at ting ikke er slik man tror, og så tar man lærdom av det. (Se også: Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me.) 1 Lenke til kommentar
Eskove Skrevet 20. september Rapporter Del Skrevet 20. september Dubious skrev (1 time siden): Skulle jo tro at når en nettside henvender seg til norske kunder, så skal produktet returneres i Norge, eller tollfritt til utlandet, med norsk frakt? Null problem å sette opp en side med et .as eller .net eller .com og ha siden på norsk og henvende seg mot norske kunder, men ikke ha noen kontoer i vesten en gang. Man må gjøre sin lekse og lese hva man godkjenner når man bruker nye nettbutikker. Det er nettbutikker som retter seg spesifikt til usa hvor man godkjenner at all reklamasjon skal gjøres etter reglene i en liten provins i Kina, og man frasier seg all rett til å saksøke dem i usa. Les alltid hva du godkjenner, ikke vær naiv. 1 Lenke til kommentar
Krølle Skrevet 1. oktober Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. oktober Takk for mange svar, etter litt frem og tilbake så ga de muligheten for å sende varen igjen bare i mindre størrelse. Dette vil ikke fikse problemet med kvaliteten,men forhåpentligvis så kan det muligens brukes. Tror hvis det viser seg igjen å være håpløst så for jeg ta det som en litt dyr lærepenge.. Takk igjen for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå