Dovreekspressen Skrevet 16. desember 2025 Skrevet 16. desember 2025 Nei, jeg har ikke merket noe. Men streaming bufrer mye, så jeg tror det problemet i stor grad maskeres bort. Bruken er mye Youtube, Netflix, NRK og generell bruk av nettleser. Lite krevende bruk, tror jeg.
Hedonism Skrevet 16. desember 2025 Skrevet 16. desember 2025 Trulss skrev (2 timer siden): Vi har fiber her hos oss, men nå har Telenor bestemt seg for å ikke støtte endel mobile rutere lenger heller, selv om de er gamle så støtter de 4G+. Dette går jo selvsagt utover hus og hytter eller annet forbruk man måtte ha for sitt datasim. Synes det er leit hvordan Telenor har blitt. Man kan lure på om de plutselig fjerner støtter for eldre biler som har 4G og ellers alt på stell, man vet aldri hva Telenor plutselig finner på. Man bør gjøre alt for å komme seg bort fra Telenor. Hvilke rutere er det de ikke lengre støtter, har du noen eksempler? Jeg har en Huawei B525 4G-ruter fra 2017 som fortsatt fungerer fint med datasim fra Telenor. 1
DJViking Skrevet 16. desember 2025 Skrevet 16. desember 2025 Elgen-Hansi skrev (2 timer siden): Usj! Jeg har 1000/1000 fra globalconnect til ~700 kr pr måned. Antar jeg kan se lagt etter det når Telenor får klørne i det Vårt borettslag har 1000/1000 fra GlobalConnect til 279kr måneden. Frykter denne kommer til å gå skyhøyt opp når Telenor overtar.
Elgen-Hansi Skrevet 16. desember 2025 Skrevet 16. desember 2025 DJViking skrev (45 minutter siden): Vårt borettslag har 1000/1000 fra GlobalConnect til 279kr måneden. Frykter denne kommer til å gå skyhøyt opp når Telenor overtar. DET var billig! https://konkurransetilsynet.no/ma-se-mer-pa-telenors-oppkjop-av-globalconnect/ Vi får håpe Konkurransetilsynet gjør jobben sin! 🤞
Trulss Skrevet 16. desember 2025 Skrevet 16. desember 2025 Hedonism skrev (6 timer siden): Hvilke rutere er det de ikke lengre støtter, har du noen eksempler? Jeg har en Huawei B525 4G-ruter fra 2017 som fortsatt fungerer fint med datasim fra Telenor. Huawei E589 og ZTE av omtrent samme kaliber. De fungerer strålende til vårt bruk hos alle andre enn Telenor.
kremt Skrevet 16. desember 2025 Skrevet 16. desember 2025 6 hours ago, Elgen-Hansi said: får håpe Konkurransetilsynet gjør jobben sin Det gjør de helt sikkert..... i å tillate oppkjøpet. Tilsynet er staten. Telenor er staten. Et oppkjøp vil tjene staten. Mer makt, kontroll og overskudd inn i kassa. DNB er også staten, deres oppkjøp gikk rett gjennom.
FrihetensRegn Skrevet 16. desember 2025 Skrevet 16. desember 2025 Hvordan er billigste StarLink for gaming og store downloads som for eksempel å laste ned spill på 150 GB?
N|troXx Skrevet 25. desember 2025 Skrevet 25. desember 2025 kremt skrev (På 16.12.2025 den 19.29): Det gjør de helt sikkert..... i å tillate oppkjøpet. Tilsynet er staten. Telenor er staten. Et oppkjøp vil tjene staten. Mer makt, kontroll og overskudd inn i kassa. DNB er også staten, deres oppkjøp gikk rett gjennom. Oppkjøpet i seg selv bør jo være uproblematisk, SÅ LENGE vula plattform reguleres hardere.. Kan ikke ha dages ågerpriser på tilgang. 1gbps burde maks kostet 499 for sluttbruker og 2.5gbps 999,- Det står mer i stil med resten av Europa
BadCat Skrevet 25. desember 2025 Skrevet 25. desember 2025 Julereunion med esportlaget. Han med mobilt bredbånd hadde ræva ping og 15 i packetloss. Han fikk minuspoeng stakkar, det gikk så surt at han sprengte seg selv. Alle hadde det gøy bortsett fra ham. 1
N|troXx Skrevet 5. februar Skrevet 5. februar Da er Lyse i ferd med å starte åpning: Grossistprisene til Lyse skaper ingen vårflom så får vi se hva som skjer her.. ikke noe supertilbud, forhåndsvisning av tekst indikerer: Lyse har publisert grossistpriser for ulike hastigheter. De går fra 432 kroner for 150 Mbps til 667 kroner for 1 Gbps. Jeg har ikke tilgang til teksten, så får ikke lest artikkel i sin helhet. På egen side, så har vi nå fått beskjed at Nextgentel fiber jeg har i nabolaget framover skal driftes av Telia, så får vi se hvor mye vi blir flått når det blir operatørskifte.
John-B Skrevet 5. februar Forfatter Skrevet 5. februar (endret) Statusoppdatering på prisene til Telenor for en enebolig som allerede er tilkoblet med fiber til Telenor: 1048 kr mnd er BILLIGSTE abonnement. Helt ufattelig at ikke noen tar grep. I mellomtiden bruker jeg Ice for 379 kr uten noen som helst problemer (25Mbit), men det er vel bare et tidsspørsmål før ICE stenger det smutthullet. Endret 5. februar av John-B 1
kjellemannen Skrevet 5. februar Skrevet 5. februar John-B skrev (17 minutter siden): 1048 kr mnd er BILLIGSTE abonnement. Helt ufattelig at ikke noen tar grep. En kjapp telefonsamtale til Telenor fikser den saken - ingen binding.
trrunde Skrevet 5. februar Skrevet 5. februar 5 hours ago, N|troXx said: Da er Lyse i ferd med å starte åpning: Grossistprisene til Lyse skaper ingen vårflom så får vi se hva som skjer her.. ikke noe supertilbud, forhåndsvisning av tekst indikerer: Lyse har publisert grossistpriser for ulike hastigheter. De går fra 432 kroner for 150 Mbps til 667 kroner for 1 Gbps. Jeg har ikke tilgang til teksten, så får ikke lest artikkel i sin helhet. På egen side, så har vi nå fått beskjed at Nextgentel fiber jeg har i nabolaget framover skal driftes av Telia, så får vi se hvor mye vi blir flått når det blir operatørskifte. her er en pdf Grossistprisene til Lyse skaper ingen vårflom.pdf 1
N|troXx Skrevet 5. februar Skrevet 5. februar takker.. Dette må da være form for markedsmanipulasjon.. beregne sånn ca hva dagens priser, og legge grossistfiberleie akkurat lavt nok til at sluttprisen vår blir helt lik som før.
Trulss Skrevet 6. februar Skrevet 6. februar N|troXx skrev (9 timer siden): takker.. Dette må da være form for markedsmanipulasjon.. beregne sånn ca hva dagens priser, og legge grossistfiberleie akkurat lavt nok til at sluttprisen vår blir helt lik som før. Dette er vel noe de må gjøre for å ikke miste alle kundene sine, og man må i tillegg forvente at de fleste bare betaler hva det koster uten å ringe å forhandle prisen hvert år. Nå får man Starlink til kr. 399 inkl. utstyr, og for mange er veien over til Starlink kort. Et annet problem er TV-pakkene man blir tvunget til å ha, og alle disse poengene for å kjøpe tilleggstjenester som mange IKKE vil ha.
Nimrad Skrevet 6. februar Skrevet 6. februar N|troXx skrev (10 timer siden): Dette må da være form for markedsmanipulasjon.. beregne sånn ca hva dagens priser, og legge grossistfiberleie akkurat lavt nok til at sluttprisen vår blir helt lik som før. Det har ingenting med markedsmanipulasjon å gjøre. De kunne like gjerne satt det enda høyere. Problemet er at om det setter prisene for høyt er at da dukker Nkom opp igjen og regulerer prisene.
Trulss Skrevet 6. februar Skrevet 6. februar Nimrad skrev (1 minutt siden): Det har ingenting med markedsmanipulasjon å gjøre. De kunne like gjerne satt det enda høyere. Problemet er at om det setter prisene for høyt er at da dukker Nkom opp igjen og regulerer prisene. NKOM regulerer vel også hvor mange kunder man kan ha, og prissetting er et virkemiddel om antall kunder blir for høyt.
arne22 Skrevet 6. februar Skrevet 6. februar (endret) 22 minutes ago, Trulss said: Nå får man Starlink til kr. 399 inkl. utstyr, og for mange er veien over til Starlink kort. Ser at det stemmer at man kan få Starlink "light" eller noe slikt for 400 kr inklusive utstyr. Vet du hva som er forskjellen mellom "light" og "fullversjon"? (Som er litt dyrere.) https://starlink.com/no/service-plans Ser også at Roaming med 100 GB koster ca 550.- pr mnd, pluss ca 2.400,- for antenne, men der har man muligheten til å "sette på pause" slik at man stopper faktureringen når systemet ikke er i bruk? Vet du om denne muligheten finnes for "home"? Tenker litt på å ha den på hytta og i båten og da blir det vell sannsynligvis "roaming", men det hadde vært greit å vite hva det er som er alternativene. Endret 6. februar av arne22
Trulss Skrevet 6. februar Skrevet 6. februar arne22 skrev (5 minutter siden): Ser at det stemmer at man kan få Starlink "light" eller noe slikt for 400 kr inklusive utstyr. Vet du hva som er forskjellen mellom "light" og "fullversjon"? (Som er litt dyrere.) https://starlink.com/no/service-plans Ser også at Roaming med 100 GB koster ca 550.- pr mnd, pluss ca 2.400,- for antenne, men der har man muligheten til å "sette på pause" slik at man stopper faktureringen når systemet ikke er i bruk? Vet du om denne muligheten finnes for "home"? Tenker litt på å ha den på hytta og i båten og da blir det vell sannsynligvis "roaming", men det hadde vært greit å vite hva det er som er alternativene. Jeg vet ikke noe annet enn det som står forklart på nettsidene. Light-versjonen gir laverer hastighet om det er mye trafikk, men likevel langt raskere enn det mange har som "fiberpakke" eller sitt normale internett-abonnement i dag. Opplastingshastigheten vil kanskje bli noe treg, men om man bare skal ha for streaming og slikt så vil det fungerer fint, sies det. Når man pauser så får man lav hstighet, ubrukelig til det meste, men nok til å kunne fjernstyre hytte og båt.
arne22 Skrevet 6. februar Skrevet 6. februar (endret) 12 minutes ago, Trulss said: Jeg vet ikke noe annet enn det som står forklart på nettsidene. Fant en veldig bra beskrivelse av Starlink ombord i båt: Trodde først man måtte ha "marine" abonement som er ganske dyrt, men det kan se ut som at det holder med "roaming", så kan den brukes over hele verden. Endret 6. februar av arne22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå