Gå til innhold

Er fiber-bredbånd en flopp? Trådløst bredbånd er nå billigere

Anbefalte innlegg

Skrevet
On 6/16/2025 at 3:30 PM, Salvesen. said:

joda, det er "best"/bedre, men verdt dobbel pris? For meg absolutt ikke, men nå har jeg gratis altibox via leie så bruker såklart det. Neste hus blir inkludert i felles kostnader så kommer igjen til å bruke det men kommer aktivt til å gå inn for å fjerne det i felleskostnadene. 

Det er jo mange varianter av tilknytning der ute, avhengig av hvordan du bor. Og man får stort sett det man betaler for, og ingenting er gratis. Men fiber har vært fremtiden de siste 15 år. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kjell Olaf Winther skrev (2 minutter siden):

Det er jo mange varianter av tilknytning der ute, avhengig av hvordan du bor. Og man får stort sett det man betaler for, og ingenting er gratis. Men fiber har vært fremtiden de siste 15 år. 

Nå var det ikke det jeg spurte om, men om verdien en får av fiber og om den er verdt en dobbel kostand. Jeg synes ikke det selv om mobilnettet har noen nedsider. 

• Liker 1
Skrevet
Kjell Olaf Winther skrev (På 16.6.2025 den 15.27):

Jeg prøvde Telia trådløst internett med antenne 2022/23, og det virket greit, 

Jeg har brukt det samme et par år. Det fungerer helt fint med to voksne brukere. 629,-/mnd for 30/30. Vi bruker streaming, Netflix, HBO, NRK, Viaplay. Youtube, nyheter. Ikke noe spilling. Sa opp Altibox fiber for 3-4 år siden. Vurderer nå Starlink.

Hvor/hvordan monteres antenna? Påvirkes forbindelsen av vær, som regn og snø i lufta? Kan utstyret tas med og brukes hvor som helst? 

Skrevet
Dovreekspressen skrev (1 time siden):

Hvor/hvordan monteres antenna? Påvirkes forbindelsen av vær, som regn og snø i lufta? Kan utstyret tas med og brukes hvor som helst? 

Antenna monterer du selv på vegg eller tak med god sikt til himmelen (mot syd). Forbindelsen påvirkes av tåke, regn og snø (perfekt for Norge med andre ord) men de som har brukt dette noen år sier påvirkningen ikke er stor. Utstyret er vel låst til en lokasjon hvis du ikke kjøper abonnement som er beregnet på flytting. (Selv om erfaringer der også tyder på at utstyret fungerer 'på hytta' med et vanlig hus-abo.)

Skrevet
On 6/16/2025 at 12:34 PM, Woff said:

Nei, du kan IKKE få pakka til 399,- pr mnd med 0 i etablering i følge siden deres.

Du har rett, men det er virkelig fra 399 med 0 kr etablering som står på forsiden, så det er grovt misvisende av SpaceX!

• Hjerte 1
Skrevet
On 5/10/2025 at 11:26 AM, Salvesen. said:

Tenker mer på kundeforhold, virker ganske greit for meg. Er 100% i DnB nå etter at de ga best tilbud på boliglån samt andre tjenester.

Enig! Er alltid noen som er ute etter å «ta» de store aktørene. Gjerne komme med noe surt oppgulp om at de «stjeler» og «er kriminelle» etc. Men det stopper som regel der, kommer aldri noe oppfølging med noe form for bevis. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...