0laf Skrevet 8. mars Skrevet 8. mars Imaginacíon skrev (16 minutter siden): Iran sikter seg inn på militære mål... Så langt har målene til Iran vært : Desalineringsanlegg i Bahrain og Fujairah (UAE) Crowne Plaza Hotel i Manama (Bahrain) Et hotell i Erbil (Irak) Skader på Burj Al Arab i Dubai etter nedfall fra avskjæringer Flyplassene i Dubai (DXB) og Kuwait City har blitt truffet Aramco-anlegget i Ras Tanura (Saudi-Arabia) Qatars største naturgassanlegg Et iransk missil traff en synagoge i Beit Shemesh (Israel) den 1. mars, hvor 9 personer ble drept 6 3
Godjul Skrevet 8. mars Skrevet 8. mars Iran er veldig gode på å undertrykke sin egen befolkning, men tror at alle nå ser at rent militært så er det en piper tiger, slik det ofte er med autoritære stater som har gjort det til en kunst å undertrykke sine egne. Snakker høyt, truer uten noe som helst evne innen teknologi eller til å forsvare seg selv. 3
Tussi Skrevet 8. mars Skrevet 8. mars obygda skrev (5 minutter siden): Den "norske" bomben mot USA sin ambassade er totalt uinteressant i det store bildet. Gale mennesker har vi i alle land..også Norge dessverre. Vil tro politet vil kunne hente ut gode overvåkningsbilder slik at man kan få tak i denne idioten. Ellers er jeg veldig bekymret for eskaleringen. Vi vil garantert få se mer terror i Europa nå. Det er egentlig sykt med tanke på at Europa forsøker å holde seg unna konflikten. Dessverre er det ofte uvitende idioter som begår terror. En merkelig snodig koalisjon mellom Kina og EU kunne trolig presset frem en stans i konflikten...men det er vel nesten som å håpe på at nissen kommer. Men galskapen der nede må stoppe. Noen voksne i Kongressen i USA må våkne!! Så lenge Iran nekter å stoppe støtten tils ine proxyer så vil nok dette fortsette, ihvertfall en stund til. Kan man få det inn i en avtale, da er det håp. 3
obygda Skrevet 8. mars Skrevet 8. mars Ove38 skrev (9 minutter siden): Tull, det var prestene som ertet på seg Israel og USA. Alle der nede skjønner det. De ertet og plaget Israel først og fremst. I en normal verden ville USA brukt sin posisjon til å få fred..ikke gå inn i konflikten på en av sidene. Nå er mye helt ute av kontroll. Typisk Trump..alt går til helvete med den dusten der. 1 1
Tussi Skrevet 8. mars Skrevet 8. mars 0laf skrev (5 minutter siden): Så langt har målene til Iran vært : Desalineringsanlegg i Bahrain og Fujairah (UAE) Crowne Plaza Hotel i Manama (Bahrain) Et hotell i Erbil (Irak) Skader på Burj Al Arab i Dubai etter nedfall fra avskjæringer Flyplassene i Dubai (DXB) og Kuwait City har blitt truffet Aramco-anlegget i Ras Tanura (Saudi-Arabia) Qatars største naturgassanlegg Et iransk missil traff en synagoge i Beit Shemesh (Israel) den 1. mars, hvor 9 personer ble drept Så INGEN militære mål, mao 9
Imaginacíon Skrevet 8. mars Skrevet 8. mars Israel sier de vil drepe alle involvert i utnevnelsen av den nye øverste lederen. De går over grensen igjen. https://www.reuters.com/world/middle-east/israeli-military-says-it-will-pursue-every-successor-irans-khamenei-2026-03-08/ 1 1
Imaginacíon Skrevet 8. mars Skrevet 8. mars (endret) 5 minutes ago, Tussi said: Så INGEN militære mål, mao Det har vært avfyrt hundrevis av missiler og over 1000 droner. De har truffet blant annet radaranlegg og baser. Det du skriver her og siterer er ren propaganda. Endret 8. mars av Imaginacíon 2 1
Tussi Skrevet 8. mars Skrevet 8. mars Imaginacíon skrev (1 minutt siden): Det har vært avfyrt hundrevis av missiler og over 1000 droner. De har truffet blant annet radaranlegg og baser. Det du skriver her og siterer er ren propaganda. Jeg svarte på Olaf sitt innlegg, hvis du har problemer med at jeg siterte hans innlegg der ingen militære mål var listet opp mp du nesten ta det med han. Men selv du må innrømme en synagoge ikke er et militært mål 8
obygda Skrevet 8. mars Skrevet 8. mars (endret) Tussi skrev (9 minutter siden): Så INGEN militære mål, mao Veldig selektiv liste det der...Greit nok å komme med slike lister..men slutt å vaske dem. Iran har også angrepet legitime mål. Det vet vi alle som følger med. Synes det er trist å se folk ta parti i all den galskapen vi ser. Om noe så kunne en heie på demokratiske krefter i Iran..Ikke komme med selektive lister som det der. Endret 8. mars av obygda 3
Boing 4EVER Skrevet 8. mars Skrevet 8. mars Imaginacíon skrev (1 minutt siden): Det har vært avfyrt hundrevis av missiler og over 1000 droner. De har truffet blant annet radaranlegg og baser. Det du skriver her og siterer er ren propaganda. Man må følge med på internasjonal media og ikke kun de som er fra Israel Det er så latterlig hysterisk at det rapporteres om store israelske tap, men et segment av samfunnet vil ikke innse det 1 1
Tussi Skrevet 8. mars Skrevet 8. mars obygda skrev (1 minutt siden): Veldig selektiv liste det der...Greit nok å komme med slike lister..men slutt å vaske dem. Iran har også angrepet legitime mål. Det vet vi alle som følger med. Synes det er trist å se folk ta parti i all den galskapen vi ser. Om noe så kunne heie på demokratiske krefter i Iran..Ikke komme med selektive lister som det der. Det var da ikke jeg som laget den listen Boing 4EVER skrev (1 minutt siden): Man må følge med på internasjonal media og ikke kun de som er fra Israel Det er så latterlig hysterisk at det rapporteres om store israelske tap, men et segment av samfunnet vil ikke innse det At du synes det er artig tviler jeg ikke på 5 1
obygda Skrevet 8. mars Skrevet 8. mars Tussi skrev (Akkurat nå): Det var da ikke jeg som laget den listen At du synes det er artig tviler jeg ikke på Den var egentlig rettet til @olaf
Simen1 Skrevet 8. mars Skrevet 8. mars Imaginacíon skrev (32 minutter siden): De bomber for harde livet i Iran. Men Iran holder ut. De som sier at det ikke nytter å bombe frem et nytt regime har nok rett. Sitat Regime betyr styre, styresett eller styreform, men brukes ofte i negative sammenhenger, som for eksempel strengt eller hardt regime. Ordet kommer av «regiment» som er den grunnleggende enheten i en armé, derfor brukes det ofte i negative sammenhenger, fordi i et militært diktatur kan ordet regime brukes negativt og i et militært diktatur brukes militæret, og derfra kommer ordet regiment. https://no.wikipedia.org/wiki/Regime Det er vel ingen som forsøker å bombe fram et nytt regime, (i vanlig negativt ladet tolkning av ordet). Hvorfor bruker du et så ladd ord? 3
0laf Skrevet 8. mars Skrevet 8. mars (endret) Tussi skrev (12 minutter siden): Så INGEN militære mål, mao Nja, de har forsøkt å treffe Israelske flyvåpenbaser i Negev-ørkenen, men fleste ble avskjært av Arrow-systemet Direkte treff på Al Udeid (Qatar), Camp Arifjan og Ali Al-Salem (Kuwait), samt NSA Bahrain (hovedkvarteret til 5. flåte), men ingen veldig store skader Iran angrep også britiske RAF Akrotiri på Kypros De fleste treffene er dog sivile, og det var et svar på påstander om at Iran kun angriper militære mål, når de fleste nok har sett nyheter om angrep på sivile mål rundt om i hele midtøsten Endret 8. mars av 0laf 8 1
Markiii Skrevet 8. mars Skrevet 8. mars (endret) Boing 4EVER skrev (20 timer siden): For deg var han det ikke. For muslimer flest var han en åndelig leder og både i Midtøsten, Tyrkia og Pakistan sørges det over hans bortgang. Og det enda at det er teologiske uenigheter mellom shia og sunni muslimer. Han ble drept på en veldig feig måte. Samme krapylene som drepte barn på Gaza ved å sikte på kroppsdeler med klinisk presisjon. Samme faenskapet drepte uskyldige små jenter på en skole. Det er folk som prøver å si at det skjedde ved en feil, men yeah right... Ja, og Hitler sørges over av nazister. Hvilken relevans har det? At noen sørger over noen, betyr ikke at de var gode. Islamister som brutalt undertrykker andre mennesker er ikke ærverdige. De er monstre. Men du elsker kanskje brutalitet, krig, undertrykking, tortur, drap og imperialisme? Sitat Jeg har skrevet det før og sier igjen; dette skulle bli iranerne egen revolusjon uten innblanding utenfra. Jeg er enig i at teokratiet ikke var en bra ting, var veldig utrettferdig og undertrykkende og iranerne ønsker demokrati. Det er deres rett. Men uten innblanding utenfra. Trump gir en lang faen i Iran. Målet er Kina. Men ved å drepe ærverdige Khomeini er oppgaven blitt vanskeligere om ikke umulig. Han er blitt en matyr. Og de kan bare glemme å innsette Shah Pehalvi, den sionistiske nikkedukken. Hvordan kan du på en side innrømme at presteregimet er undertrykkende og egentlig ikke legitimt, for så å påstå at lederen er "ærverdig"? Jeg begynner nesten å tro at du bare er en parodikonto. Den onde dritten som undertrykket, torturerte og drepte sin egen befolkning blir da ikke mer ærverdig av at en annen psykopat fra USA får ham drept. Endret 8. mars av Markiii 9
Rhabagatz Skrevet 8. mars Skrevet 8. mars 1 minute ago, Tussi said: Det var da ikke jeg som laget den listen Nei, men du brukte den til å få fram et billig, ugyldig og falsk poeng. 3
Boing 4EVER Skrevet 8. mars Skrevet 8. mars Markiii skrev (Akkurat nå): Ja, og Hitler sørges over av nazister. Hvilken relevans har det? At noen sørger over noen, betyr ikke at de var gode. Islamister som brutalt undertrykker andre mennesker er ikke ærverdige. De er monstre. Men du elsker kanskje brutalitet, krig, undertrykking, tortur, drap og imperialisme? Hvordan kan du på en side innrømme at presteregimet er undertrykkende og egentlig ikke legitimt, for så å påstå at lederen er "ærverdig"? Jeg begynner nesten å tro at du bare er en parodikonto. Den onde dritten som undertrykket, torturerte og drepte sin egen befolkning blir da ikke mer ærverdig av at en annen psykopat fra USA får ham drept. Jeg gidder ikke å svare deg og det nytter ikke å trekke frem innlegget igjen. Jeg har sagt mitt og ser ingen behov for å utdype meg noe mer. Tolk det som du vil. 1
0laf Skrevet 8. mars Skrevet 8. mars Rhabagatz skrev (1 minutt siden): Nei, men du brukte den til å få fram et billig, ugyldig og falsk poeng. At Iran for det meste har angrepet sivile mål i nabolandene? 5
Simen1 Skrevet 8. mars Skrevet 8. mars Angående lister over mål, vasket eller ei. Sivile bør aldri være et mål for noen. At sivile kan bli sekundære i kryssild eller på feil sted til feil tid, rammet av bomskudd eller lignende bør man forstå ikke er selve målet. Det sagt så tar jeg ikke sånne lister for god fisk. Det listes ofte opp hva som er truffet eller skadet, ikke hva intensjonen bak skuddet var: det egentlige målet. 4
Tussi Skrevet 8. mars Skrevet 8. mars Rhabagatz skrev (4 minutter siden): Nei, men du brukte den til å få fram et billig, ugyldig og falsk poeng. Nei det gjorde jeg ikke, det var en som påsto iran kun angrep militære mål, hele den listen var sivile mål. Du burde heller korrigere den som kom med påstanden heller enn oss som svarte på den 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå