Gå til innhold

Krigen mellom Israel/USA og Iran

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tussi skrev (11 minutter siden):

Jeg vil egentlig bare at alle land i MØ er enig om å leve i fred med hverandre, og der minoriteter har rettigheter. 

Enig i det. Demokrati, menneskerettigheter og respekt for hverandre (sekularitet) og respekt for minoriteter er løsninga™️. Ganske åpenbart fra oss i vesteuropa som har levd med slike verdier i mange tiår. Midtøsten anser jeg for å være på et mindre sivilisert stadie, mer middeladersk og religionsstyrt. Men jeg vet mange ser til oss og vil ha sin variant av det samme. Og jeg vil gjerne at de får det.

• Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Imaginacíon skrev (6 minutter siden):

Jeg tror det. Men jeg håper også det fordi det vil forkorte krigen.

Så du vil at israelske sivile skal dø? Ville du støtte at Iran ble truffet hardere vus det ville forkorte krigen, eller kun Israel? Hva med Emiratene og Kuwait? 

Eller kun Israel?

Endret av Tussi
  • Liker 9
Skrevet

U.S officials are reportedly discussing a plan to seize Iran’s Kharg Island, the chokepoint responsible for roughly 90% of Iran’s oil exports. 

If the proposal moves forward, the island would fall under direct U.S. military control in the next phase of the war.

And Kharg is just the opening move. Once it’s secured, the plan shifts to locking down Iran’s nuclear facilities and tightening U.S. control over the Strait of Hormuz itself, the economic jugular of the entire region.

Source: Axios

https://www.axios.com/2026/03/08/iran-ground-troops-special-forces-nuclear

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet
Just now, Tussi said:

Så du vil at israelske sivile skal dø? Ville du støtte at Iran ble truffet hardere vus det ville forkorte krigen, eller kun Israel? Hva med Emiratene og Kuwait?

Iran sikter seg inn på militære mål. Dessverre går det også med noen sivile. Merkelig spørsmål når en vet at det går med enormt mange flere sivile i Iran.

De bomber for harde livet i Iran. Men Iran holder ut. De som sier at det ikke nytter å bombe frem et nytt regime har nok rett.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Imaginacíon skrev (2 minutter siden):

Iran sikter seg inn på militære mål. Dessverre går det også med noen sivile. Merkelig spørsmål når en vet at det går med enormt mange flere sivile i Iran.

De bomber for harde livet i Iran. Men Iran holder ut. De som sier at det ikke nytter å bombe frem et nytt regime har nok rett.

Ja Den boligblokker i Israel var nok militær, du trenger ikke si noe mer, jeg skjønner hva du mener

Endret av Tussi
  • Liker 9
Skrevet (endret)
Imaginacíon skrev (6 minutter siden):

Hykleriet kjenner ingen grenser. Glemt palestinske barn som ble skutt av israelske snikskyttere som siktet på vitale kroppsdeler? 

Endret av Boing 4EVER
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Ove38 skrev (1 time siden):

Ja dette er det nok en shia-muslim som kriger med USA i Norge.

At dere enda ikke har lært. Dette kan like godt være Mossad eller CIA som står bak for å få Norge og andre europeiske land med i krigen. Eller de krimnielle nettverkene som rekrutterer unge til å gjøre farlige ting. Glemt at Spania nektet å støtte Trump? Hva med å avvente til styresmaktene våre kommer med mer informasjon? Å komme med en konklusjon basert på null data er dumt, tåpelig og farlig i noen sammenhenger. Ikke glem Utøya terroren og alle som var skråsikre på at det var Al Qaida.

Endret av Boing 4EVER
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
57 minutes ago, Tussi said:

Ja, jeg har gjort det klart at kngen burde gjøre det, så jeg ser rett og slett ikke meningen med et slikt mål,  ihvertfall ikke etter iran gjengjelde mot Bahrain 

Emiratene nekter, og kaller det fake News.

• Innsiktsfullt 2
Skrevet
1 hour ago, Reg2000 said:

Det er akkurat slike ting som dette og angrep på vannforsyningen i et område der dette allerede er problematisk som vil øke støtten til presteregimet.

Tull, det var prestene som ertet på seg Israel og USA. Alle der nede skjønner det. 

• Liker 4
Skrevet
6 minutes ago, Boing 4EVER said:

At dere enda ikke har lært. Dette kan like godt være Mossad eller CIA som står bak for å få Norge og andre europeiske land med i krigen. Glemt at Spania nektet å støtte Trump? Hva med å avvente til styresmaktene våre kommer med mer informasjon? Å komme med en konklusjon basert på null data er dumt, tåpelig og farlig i noen sammenhenger. Ikke glem Utøya terroren og alle som var skråsikre på at det var Al Qaida.

Kanskje det er en shia muslim utkledd som mossad eller cia 

• Liker 3
Skrevet
Ove38 skrev (Akkurat nå):

Kanskje det er en shia muslim utkledd som mossad eller cia 

Det hjelper ikke å latterliggjøre meg når vi ikke har så mye mer informasjon enn at noe har skjedd. 

• Liker 1
Skrevet
Ove38 skrev (2 minutter siden):

Tull, det var prestene som ertet på seg Israel og USA. Alle der nede skjønner det. 

Det var det, men man tenger ikke drepe en haug sivile av tørste av den grunn 

• Liker 4
Skrevet (endret)
Boing 4EVER skrev (12 minutter siden):

At dere enda ikke har lært. Dette kan like godt være Mossad som står bak for å få Norge og andre europeiske land med i krigen. Hva med å avvente til styresmaktene våre kommer med mer informasjon? Å komme med en konklusjon basert på null data er dumt, tåpelig og farlig i noen sammenhenger.

Den "norske" bomben mot USA sin ambassade er totalt uinteressant i det store bildet. Gale mennesker har vi i alle land..også Norge dessverre. Vil tro politet vil kunne hente ut gode overvåkningsbilder slik at man kan få tak i denne idioten.

Ellers er jeg veldig bekymret for eskaleringen. Vi vil garantert få se mer terror i Europa nå. Det er egentlig sykt med tanke på at Europa forsøker å holde seg unna konflikten. Dessverre er det ofte uvitende idioter som begår terror. 

En merkelig snodig koalisjon mellom Kina og EU kunne trolig presset frem en stans i konflikten...men det er vel nesten som å håpe på at nissen kommer. Men galskapen der nede må stoppe. Noen voksne i Kongressen i USA må våkne!!

Endret av obygda
  • Liker 2
Skrevet (endret)
obygda skrev (46 minutter siden):

Den "norske" bomben mot USA sin ambassade er totalt uinteressant i det store bildet. Gale mennesker har vi i alle land..også Norge dessverre. Vil tro politet vil kunne hente ut gode overvåkningsbilder som kan få tal i denne idioten.

Ellers er jeg veldig bekymret for eskaleringen. Vi vil garantert få se mer terror i Europa nå. Det er egentlig sykt med tanke på at Europa forsøker å holde seg unna konflikten. Dessverre er det ofte uvitende idioter som begår terror. 

En merkelig snodig koalisjon mellom Kina og EU kunne trolig presset frem en stans i konflikten...men det er vel nesten som å håpe på at nissen kommer. Men galskapen der nede må stoppe. Noen voksne i Kongressen i USA må våkne!!

Jeg deler din bekymring. Norge skal være et trygt land for alle borgerne. Eskaleringen er uungåelig ser det ut som. Dette ble Trump advart om av Pakistan, Saudi-Arabia og flere araberstater.

Endret av Boing 4EVER
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...