Tarzan93 Skrevet 11. april Rapporter Del Skrevet 11. april (endret) Hei. Ice hadde fin tilbudspris på s23 256 gb i februar/mars. Kamera mitt sluttet å fungere her om dagen. Mobilen er ikke mistet i bakken, og alt av feilsøking er gjort. Jeg kontaktet derfor Ice, som ønsker at jeg benytter angreretten, slik at jeg får pengene tilbake. Problemet er at tilbudet på s23 er utgått, og jeg betalte også brudd gebyr på mitt abonnement hos ICE for å kjøpe tlf. Lurer på om jeg bør sende inn til samsung? Eller om det at kamera sluttet å fungere så tidlig er et tegn på at hele mobilen egentlig bør byttes ut? Kan Ice sende meg ny tlf, eller kan jeg kreve det? Jeg har sendt de epost og venter på svar. Hva hadde dere gjort i dette tilfelle?. Å få benyttet angrerett er jo greit det, helt innafor. Bare kjipt at jeg ikke kan kjøpe ny s23, den koster nå 3000 ++ mer hos alle forhandlere, inkludert Ice. Endret 11. april av Tarzan93 Lenke til kommentar
sskog Skrevet 11. april Rapporter Del Skrevet 11. april (endret) Jeg ville forklart situasjonen slik du forklarer det her og sagt at du kan akseptere følgende løsninger: 1. Reparasjon av mobilen. 2. Omlevering der du får ny telefon. 3. En skriftlig avtale om at du får kjøpe telefonen på nytt til samme tilbudspris dersom du angrer. De kan ikke tvinge deg til å angre og etter loven så er det i utgangspunktet kun punkt 1 eller 2 som er løsningen her. Jeg ville ikke sendt den til samsung da det er selger sitt ansvar å rette opp i mangler Endret 11. april av sskog 1 3 Lenke til kommentar
Tarzan93 Skrevet 11. april Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. april sskog skrev (3 minutter siden): Jeg ville forklart situasjonen slik du forklarer det her og sagt at du kan akseptere følgende løsninger: 1. Reparasjon av mobilen. 2. Omlevering der du får ny telefon. 3. En skriftlig avtale om at du får kjøpe telefonen på nytt til samme tilbudspris dersom du angrer. De kan ikke tvinge deg til å angre og etter loven så er det i utgangspunktet kun punkt 1 eller 2 som er løsningen her. Jeg ville ikke sendt den til samsung da det er selger sitt ansvar å rette opp i mangler Takk! Skal gjøre det Kommer med en oppdatering når Ice har svart meg. Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 11. april Rapporter Del Skrevet 11. april Sånn kort fortalt har du avtale om å kjøpe telefonen til den prisen. Den du fekk har ein mangel. Det må dei utbetre - enten ved omlevering (ny telefon) eller reperasjon. At den er tre tusen dyrare er deira problem. Dei må ordne opp. Ikkje bruk angreretten; krev at dei faktisk gir deg det du har kjøpt. 2 Lenke til kommentar
Tarzan93 Skrevet 11. april Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. april Takk for gode svar! Jeg har sendt krav om reparasjon eller omlevering til Ice. Kommer med en oppdatering når de har svart 1 Lenke til kommentar
Tarzan93 Skrevet 12. april Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. april Fått svar fra ice, som ba meg sende inn mobil til er autorisert verksted de samarbeider med. Mobilen ble sendt i posten i dag. Håper jeg får den tilbake raskt, og at alt er i orden. 😎 2 Lenke til kommentar
Tarzan93 Skrevet 18. april Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. april Har fått tlf tilbake fra reparasjon, alt fungerer utmerket nå! Kamera ble byttet 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå