Gå til innhold

Erfaringer fra Temu

Anbefalte innlegg

Skrevet
Nukleosid skrev (28 minutter siden):

Det er typisk Temu å prøve å villede folk, og de vet at ikke alle leser kjedelige spesifikasjoner.

Det kreves et par hjerneceller ja, har du ikke de så ikke klag!

Nukleosid skrev (10 minutter siden):

så må det være ganske store mengder som fraktes frem og tilbake, og bidrar til forsøpling, per kunde. Det blir MANGE tonn med avfall og flybensin akkumulert over kort tid.

Er det ditt problem? For øvrig som nevnt, Temu returnerer normalt ikke produktet (søpla?), du får beskjed om å prøve å benytte det eller eventuelt å kaste det.. 
De tonnene med flybensin er neppe noe du trenger tenke på, det drukner nok i problemene fra de store båtene og fly generelt.. Og ta med dette som eksempel er uansett lite relevant i en tråd om erfaringer fra Temu..

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Woff skrev (15 minutter siden):

Det er FEILAKTIG info, jeg har returnert ting etter bruk.. Og det står ingen steder som jeg vet at du ikke kan returnere ting som er prøvd brukt!

Under Retningslinjer for retur og refusjon, Punkt 2. Valgfri returrett står det:

"V. Du må returnere alle varene i samme tilstand som da du mottok dem, for å få tilbake pengene dine. Det betyr at nye varer du returnerer, faktisk skal være nye, ubrukte og i uskadet og komplett stand."  (min utheving)

Les også punkt 3. Unntak fra lovfestet angrerett og Valgfri returrett.

Kanskje de bare er snillere enn retningslinjene i noen tilfeller, men de kan bruke dette som grunnlag for å nekte en retur. Så det er greit å være oppmerksom på det.

Når det gjelder lovfestet angrerett, derimot, så kan man forsiktig åpne og prøve produktet, så lenge det ikke tas i bruk som ditt eget. Men den gjelder kun 14 dager, og du må selv bekoste returfrakt. Så det må ikke blandes med returretten.

• Liker 2
Skrevet
Woff skrev (20 minutter siden):

Det kreves et par hjerneceller ja, har du ikke de så ikke klag!

Det er dessverre ikke din interesse å prøve å latterliggjøre de som er uenige med deg. Du fremstår bare som useriøs, og i mangel av argumenter.

Woff skrev (21 minutter siden):

Er det ditt problem? For øvrig som nevnt, Temu returnerer normalt ikke produktet (søpla?), du får beskjed om å prøve å benytte det eller eventuelt å kaste det.. 

Om du eller Temu-selgeren kaster det, har ingen ting å si. Det er forsøpling uansett. Og de fleste som ønsker å returnere noe, vil det fordi de ikke har bruk for produktet. Så i 80-90% av tilfellene blir det unødvendig forsøpling.

Woff skrev (22 minutter siden):

De tonnene med flybensin er neppe noe du trenger tenke på, det drukner nok i problemene fra de store båtene og fly generelt.

At andre ting forurenser, forsvarer ikke at Temu-handelen også forurenser. Er du i det hele tatt klar over hvor mange tonn med varer Temu selger... hver eneste dag? 4-5000 tonn, i følge HandelsWatch. Det tilsvarer 100 stk. Boeing 777 fraktfly. HVER DAG! På grunn av lav kvalitet på mye, havner urovekkende mye av det rett i søpla. Jeg tror ikke du forstår hvor stort Temu er.

Woff skrev (25 minutter siden):

Og ta med dette som eksempel er uansett lite relevant i en tråd om erfaringer fra Temu..

Det er så absolutt relevant, som en motsetning til din lovprising av alt som Temu driver med.

Sitat

Da havner de FORT på min liste over idioter.. Å beholde søppel er dumt.

Helt enig, men dessverre finnes det mange av de.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Nukleosid skrev (11 minutter siden):

Men den gjelder kun 14 dager, og du må selv bekoste returfrakt. Så det må ikke blandes med returretten.

Håper du tar med deg problemene dine og heller sjekker returmulighetene i Norge? 😆
Jeg har aldri betalt ei eneste krone for retur av varer fra Temu. Og de har aldri klaget på returer fra meg som i følge deg skjer ofte.. (så innrømmer du at en god del returneres)
Jeg rakk ikke å skrive mer før du hadde produsert enda mer "fakta"..
Beklager om underholdningsverdien forsvinner, men nå har du vært usaklig nok for min del. Har du noen egne problemer du selv har opplevd så skal jeg gjerne hjelpe deg.

Endret av Woff
Skrevet
Woff skrev (2 minutter siden):

Håper du tar med deg problemene dine og heller sjekker returmulighetene i Norge?

Minner deg på mitt punkt om å latterliggjøre andre; du graver deg bare lenger og lenger ned. Med tanke på at du også er en voksen person, forventer jeg en bedre oppførsel fra deg i en seriøs diskusjon.

Nå må du ikke forveksle det jeg skriver at jeg ikke mener det er positivt at Temu har returmuligheter. Selvfølgelig er det bra. Det jeg kritiserer er at de med viten og vilje selger mange produkter med så lav kvalitet at de vet at mye av det returneres eller kastes etter de er kreditert. Så de bruker returmuligheten som et salgsargument, fordi mange kunder vet at det er stor sjanse for at de får et produkt med lav kvalitet, men de kjøper likevel for det kan bare returneres om de ikke er fornøyd. Uten en god returmulighet, ville de solgt langt mindre, og vi ville hatt et mindre problem med forsøpling og søppelmengdene som genereres ut fra handelen med Temu.

Jeg har heldigvis ikke hatt bruk for returmulighetene i Norge mer enn et par ganger (det meste er av god kvalitet), men jeg vet at vi har lovfestet angrerett på 14 dager på alt som er kjøpt på nett, hvorav noen butikker også spanderer returfrakten. Og de fleste fysiske butikker har åpent kjøp i x antall dager (Elkjøp har for eksempel 50 dager), og da kan man faktisk bruke produktet før man leverer det tilbake... i motsetning til Temu sine retningslinjer.

• Innsiktsfullt 2
Skrevet
Woff skrev (15 minutter siden):

Beklager om underholdningsverdien forsvinner, men nå har du vært usaklig nok for min del.

Jeg har ikke latterliggjort deg på noen måte. Du har dessverre en tendens til å komme med små, syrlige "angrep" på de som er uenige med deg. Det skaper ikke en god tone i diskusjonen, og gjør nok at andre, meg inkludert, skriver i en litt mer agressiv tone enn om du behandlet dine meningsmotstandere med respekt.

Men fortell meg gjerne hvor jeg har vært usaklig.

Woff skrev (17 minutter siden):

Har du noen egne problemer du selv har opplevd så skal jeg gjerne hjelpe deg.

Takker for tilbudet, men jeg har lært av mine erfaringer med Kina-varer.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Nukleosid skrev (1 time siden):

Da er det åpenbart løgn, svindel og et forsøk på å lure folk til å kjøpe noe annet enn det de tror de kjøper. Det er typisk mange av selgerne på Temu å prøve å villede folk, og de vet at ikke alle leser kjedelige spesifikasjoner. Temu har et ansvar for å prøve å rydde opp i dette.

Dette er det samme på mange sånne nettsteder.
Som f.eks Ebay, ali, Amazon. 

Kunne sikkert funnet det på norske nettsider også. 

• Hjerte 1
Skrevet
Dubious skrev (4 minutter siden):

Kunne sikkert funnet det på norske nettsider også. 

Det utrolige er at enkelte her inne KUN skal kritisere Temu.. 
Men hvorfor bry seg, de har tydeligvis null erfaring med å bestille derfra, gjør som meg og KJØP! 😊
Begynte forsiktig i dag, handlet for en tusenlapp FØR kona skulle ha... Og dattera skulle ha.. Og barnebarnet skulle også ha meg til å kjøpe litt..🥰🤑😊 Har så langt bestilt for over to tusen og det er tre timer til handlekurva lukkes.. 🤣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...