Gå til innhold

Svart hvitt på tv ut

SverreD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søkte litt på forumet men fant ingen poster som hjalp. Kan da gi en liten beskrivelse av problemet og hva jeg har prøvd:

Jeg kobler til TVen med en svideo-kabel, fra s-video utaket på kortet til s-video ontakten på tven(har også prøvd med en s-video til scart overgang) Problemet er at jeg kun får et svart hvitt bilde på TV'en. Har da prøvd med alle pal/ntsc instillinger og med kun tv tilkoblet og som 2. skjerm. Kjører 3.10 driverne fra hercules, ikke ATI sine standard. Har søkt litt rundt men har som en ser ikke funnet svaret på problemet.

og ja, tv'en støtter s-video, har jo s-video inntak

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor lang er kabelen din.. regner med at den ikke er så lang.. men hvis den er veldig lang.. kan det være problem med tap av signal:)

PS: Post nr. 300

Skrevet

På mange tver har f eks. video1 to kanaler, en med s-video og en uten. så når jeg skal se en film må jeg alltid bra forbi den ene kanalen med svart hvitt.

noen TV'er må s-video "skurs på".

Vilken tv har du? kanskje noen som har den samme kan hjelpe deg. Det virker som det er TV'en som er problemt hvertfall.

Skrevet

Har lang kabel ja, 10 meter, i lengste laget, men det fungerte på en annen pc, med samme kabel og tv, selv om bilde ikke ble d beste.

Er ikke mulighet å skifte mellom composite og s-video i innstillingene(hvorfor skifte til composite når d er s-video jeg bruker)

Bruker egen s-video innkobling så der burde den takle s-video, kunne vært det om jeg hadde brukte scart-overgang

Har en Nokia tv vet ikke ka utgave. Men det virke som alt e lagt for å gå temmelig automatisk på tv'en.

Etter alt det jeg har prøvd, hvirker det som tv'en er fin(siden det fungerer med en annen pc(asus gf3). Det hvirker heller som det er enten noe galt med kortet(tviler egentlig) eller noe jeg har glemt å stille på en eller plass.

Skrevet

10 meter er ikke for langt.. er alt i en kabel er det ikke noe problem..men hvis det er mange overganger og lignende kan det by på problemer.... særlig hvis man bytter mellom s-video og rca(kompositt).. har prøvd det en del ganger før.. noen ganger funker det.. noen ganger går det dritt.. veldig ustabilt :) kjør en lang kabel.. trenger du lengre.. skjøt med samme type kabel av god kvalitet.. gjerne med gullkontakter :D... men jeg tror ikke du har noe problem med noe av dette her jeg :D

Skrevet (endret)

Hvis jeg ikke tar helt feil. Jeg selv har ATI 9800 BBA og når jeg leste litt i boka for korte før jeg satt det i så jeg at man må forandre noe på skjermkorte med å skifte om til Pal ettersom den står på NTSC som standard.

Så les litt i boka for skjermkorte ditt om du også har noe sånt.

Jeg har vanlig ATI 9800 Pro

http://www.beyond3d.com/reviews/ati/aiw9800pro/index.php?p=2

Så ser du på det første bilde av ATI Radeon 9800 PRO Rett til venstre for vifta

under kabelen fra vifta som går til en kontakt, under ledninga ser du en oransj kontakt som stå på NTSC oss meg, som man må skifte over til pal. Er litt vanskelig så bruk noe egne seg for å skifte knappen.

:thumbup:

Endret av flabben2k

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...