rabler Skrevet 17. juni Skrevet 17. juni Just now, Tussi said: VI snakker om den øverste militære lederen, og dette spesifikke angrepet var dermed legitimt På ingen måte. Dette var en helt soleklar krigsforbrytelse. Det finnes ingen formildende omstendigheter. For at et sykehus skal kunne miste sin status som beskyttet område er Israel pålagt å gi beskjed om dette og gi folk anledning til å evakuere. Men for å miste sin status må det ved sykehuset foregå hendelser der som vil være skadelig for Israel. Dette var selvsagt aldri tilfelle. Dermed er argumentet om at sykehuset har mistet sin status helt bak mål. Israel har bombet syke, gamle, kvinner og barn og det finnes ingen formildende omstendigheter. Det Israel har gjort på Gaza er en forbrytelse mot menneskeheten. 1 2
Tussi Skrevet 17. juni Skrevet 17. juni rabler skrev (3 minutter siden): å ingen måte. Dette var en helt soleklar krigsforbrytelse. Det finnes ingen formildende omstendigheter. For at et sykehus skal kunne miste sin status som beskyttet område er Israel pålagt å gi beskjed om dette og gi folk anledning til å evakuere. Hvis det er mulig ja, de har ansvar for å minimere sivile tap, ja. Men de trenger ikke å varsle slik at hamaslederen forsvinner. Du er forblindet av israelhat slik at alt de gjør er galt uansett. Jeg er nokså usikker på om en debatt i det hele tatt er mulig, men jeg se rjo at du ønsket hamadlederen skulle fått anledning til å flykte 6 1
del_diablo Skrevet 17. juni Skrevet 17. juni 48 minutes ago, Rune_says said: @del_diablo Problemet med det du foreslår er at man erstatter en kjent kapasitet med muligens enda mer ekstreme, og på kort sikt forverrer muigheten til våpenhvile. Men det kan jo være nettopp det som var målet også... Krig er en utmerket distraksjon og styrking av makt for diktatorer. "forverrer muigheten til våpenhvile" "erstatter en kjent kapasitet" Så hva tenker du om okkupasjonen av Tyskland etter andre verdenskrigen? 2
rabler Skrevet 17. juni Skrevet 17. juni 8 minutes ago, Tussi said: Hvis det er mulig ja, de har ansvar for å minimere sivile tap, ja. Men de trenger ikke å varsle slik at hamaslederen forsvinner. Du er forblindet av israelhat slik at alt de gjør er galt uansett. Jeg er nokså usikker på om en debatt i det hele tatt er mulig, men jeg se rjo at du ønsket hamadlederen skulle fått anledning til å flykte Jo. Det er faktisk et krav å varsle dersom sykehuset ikke lenger skal regnes som et beskyttet område. Når dette ikke har blitt gjort er sykehuset selvsagt fremdeles et område med spesiell beskyttelse. Det er forøvrig heller ikke en god nok grunn til å fjerne denne beskyttelsen at det befinner seg en person i eller under sykehuset som Israel ønsker død. Militært mål er ikke en gyldig grunn for å oppheve spesiell beskyttelse. Jeg er ikke blindet av noe som helst hat. Jeg forholder meg til de internasjonale lovene. Du derimot, virker å ha skylapper store som låvedører når du fornekter de helt åpenbare krigsforbrytelsene Israel har gjort. 1 2
Populært innlegg Tussi Skrevet 17. juni Populært innlegg Skrevet 17. juni rabler skrev (5 minutter siden): Jo. Det er faktisk et krav å varsle dersom sykehuset ikke lenger skal regnes som et beskyttet område. Når dette ikke har blitt gjort er sykehuset selvsagt fremdeles et område med spesiell beskyttelse. Det er forøvrig heller ikke en god nok grunn til å fjerne denne beskyttelsen at det befinner seg en person i eller under sykehuset som Israel ønsker død. Militært mål er ikke en gyldig grunn for å oppheve spesiell beskyttelse. Jeg er ikke blindet av noe som helst hat. Jeg forholder meg til de internasjonale lovene. Du derimot, virker å ha skylapper store som låvedører når du fornekter de helt åpenbare krigsforbrytelsene Israel har gjort. Å gjemme seg under sykehus og også en krigsforbrytelse, men det nevner du ikke... forhåpentligvis gjemmer ikke Hamas seg under sykehus flere ganger så unngår man hele Greia 6 1 3
rabler Skrevet 17. juni Skrevet 17. juni 4 minutes ago, Tussi said: Å gjemme seg under sykehus og også en krigsforbrytelse, men det nevner du ikke... forhåpentligvis gjemmer ikke Hamas seg under sykehus flere ganger så unngår man hele Greia Sorry, men selv ikke i kristne sirkler blir to gale en rett 🙄 2
Ballalaika Skrevet 17. juni Skrevet 17. juni Red Frostraven skrev (4 timer siden): Hvor mange medlemmer av Hamas var det i Gaza før 7. oktober -- og da helst tall etablert i god tid før denne hendelsen fra seriøse kilder. Hvor stor andel av de døde er Hamas? Ca 40 000 om man regner med en del av de andre grupperingene. Ca mellom 1/4 og 1/2 av de drepte er Hamas. 4
Rune_says Skrevet 17. juni Skrevet 17. juni Tussi skrev (2 timer siden): VI snakker om den øverste militære lederen, og dette spesifikke angrepet var dermed legitimt Ja, ifølge Israelsk hjernevasking som dehumaniserer palestinere. Ifølge Israelsk hjernevasking så er også alle barn i Gaza legitime mål fordi "alle vokser opp til å bli Hamas". Derfor skyter IDF bevisst etter barn. Målet er nå total etnisk rensking av Gaza og etterhvert innlemmelse av Vestbredden i Israel. Det kalles sionisme. Utvidelse av Israel med okkuperte/annekterte områder i naboland er neste. De trenger jo "lebensraum"... 3
Tussi Skrevet 17. juni Skrevet 17. juni Rune_says skrev (3 minutter siden): Ja, ifølge Israelsk hjernevasking som dehumaniserer palestinere. Ifølge Israelsk hjernevasking så er også alle barn i Gaza legitime mål fordi "alle vokser opp til å bli Hamas". Derfor skyter IDF bevisst etter barn. Målet er nå total etnisk rensking av Gaza og etterhvert innlemmelse av Vestbredden i Israel. Det kalles sionisme. Utvidelse av Israel med okkuperte/annekterte områder i naboland er neste. De trenger jo "lebensraum"... Hvorfor skriver du det til meg når jeg overhodet ikke har gitt utrykk for noe av det du skriver? 5
Rune_says Skrevet 18. juni Skrevet 18. juni Tussi skrev (9 timer siden): Hvorfor skriver du det til meg når jeg overhodet ikke har gitt utrykk for noe av det du skriver? Du gir uttrykk for at det er greit at mange forsvarsløse pasienter og leger på sykehuset ble bombet for å ta ut noen få mål. Eneste grunn til at du synes det er greit er om disse menneskene ikke har samme verdi som israelske liv. 2 1
Tussi Skrevet 18. juni Skrevet 18. juni Rune_says skrev (1 time siden): Du gir uttrykk for at det er greit at mange forsvarsløse pasienter og leger på sykehuset ble bombet for å ta ut noen få mål. Eneste grunn til at du synes det er greit er om disse menneskene ikke har samme verdi som israelske liv. Nei, jeg sier at det militære målet var av ekstremt stor verdi. Hvis det var en vanlig Hamas soldat hadde det selvsagt ikke vært verdt det 6
UglaSukk Skrevet 18. juni Skrevet 18. juni "Israeli tank fire killed at least 59 Palestinians in Khan Younis, southern Gaza, as they were trying to get food from aid trucks, Reuters reported on Tuesday, marking the deadliest aid massacre since the US and Israeli-backed Gaza Humanitarian Foundation (GHF) began operating in Gaza at the end of May." https://news.antiwar.com/2025/06/17/israeli-forces-kill-59-palestinians-in-gaza-in-aid-massacre/ Israel holder nedslaktingen gående. Og det vil vel bli mer intenst nå når de også har gått til krig med Iran. 1
leifeinar Skrevet 18. juni Skrevet 18. juni UglaSukk skrev (1 time siden): Israel holder nedslaktingen gående. Og det vil vel bli mer intenst nå når de også har gått til krig med Iran. Var på radioen igjen i dag med nye drap. får vel opptdaterte tall til kvelden. 1
Rune_says Skrevet 18. juni Skrevet 18. juni (endret) Tussi skrev (2 timer siden): Nei, jeg sier at det militære målet var av ekstremt stor verdi. Hvis det var en vanlig Hamas soldat hadde det selvsagt ikke vært verdt det Og jeg sier at det er diskutabel militær verdi. Hoved-verdien er propaganda og der helliger ikke målet midlene som blir brukt. Han hadde vært i rollen i 2 mnd og rollen betjenes etter det av en komité med ukjente personer (smart evolusjon av Hamas). IDF har også en rekke andre angrepsmuligheter som de velger å ikke bruke, grunnet risiko - som igjen bekrefter at målet ikke hadde noen større strategisk verdi. Endret 18. juni av Rune_says 1 1
Rune_says Skrevet 18. juni Skrevet 18. juni Denne videoen er litt lang men forteller ganske klart forskjellen på sionisme (annektere land til staten Israel inkludert apartheid-regler for palestinere) og anti-semittisme (diskriminering av jøder) og samtidig hvordan alle Israelere fra barneskolealder og opp er trenet i å hevde at anti-sionisme er det samme som anti-semittisme. Den forklarer også noe av bakgrunnen for at palestinere gjør opprør når de utsettes fra vold fra bosettere med IDF-hjelp. Når gårder, olivenlunder og landområder konfiskeres ulovlig og gis til bosettere. Når Israel har 100% av vannrettigheter og kutter vanntilførsel til palestinere etter humør. Når selv grenseveggen er lagt inntil 20 km inn på palestinske områder. Medvirkende til israeleres holdning er stats-propaganda som kun fokuserer på gislene og 7de oktober. Men det samsvarer faktisk med den jevne israelers ønske. De ønsker ikke å se barn som sulter eller mennesker som blir drept i Gaza. De bryr seg simpelthen ikke - for palestinerne er dehumanisert og demonisert. De er ikke verdt noe. Alle er potensielle Hamas-terrorister som er ute etter å ta Israel. 2 2
5800 Skrevet 18. juni Skrevet 18. juni (endret) Feil tråd, flytter den til riktig- Endret 18. juni av 5800 Feil tråd 1
Rune_says Skrevet 18. juni Skrevet 18. juni Israel fortsetter å skyte inn på forsvarsløse sivile som forsøker å få litt mat i Gaza. Nå også med TANKS ! La meg repetere - Israel skyter med droner, maskingevær og TANKS på palestinere som forsøker få litt mat !! 5 1
Duncan Skrevet 18. juni Skrevet 18. juni (endret) Ser ut som hellpods som lander, for super islam eller noe sånt 😛 compose_video_1749939005103.mp4 Endret 18. juni av Duncan
Rune_says Skrevet 26. juni Skrevet 26. juni 41 palestinere drept ved matutleveringer av IDF 25 Juni... det er litt å tenke på at i Palestina kunne de enkelte dager bygget et Utøya-monument per dag for antallet drepte ved matutleveringer. https://www.aljazeera.com/news/2025/6/24/dozens-palestinians-killed-in-latest-israeli-attacks-on-aid-seekers https://www.youtube.com/watch?v=ondtvVXlI8Q&t=51s Har en teori om at Gaza Humanitarian Foundation (GHF) egentlig står for Gaza Hell Fire del_diablo skrev (På 17.6.2025 den 21.07): "forverrer muigheten til våpenhvile" "erstatter en kjent kapasitet" Så hva tenker du om okkupasjonen av Tyskland etter andre verdenskrigen? Jeg tenker at du sammenligner epler og bananer. For å komme i en sammenlignbar situasjon så må altså Iran ligge i ruiner og hele ledelsen fjernet. Vi er vel ikke der ennå? For det andre så har det ikke gått så bra i landene som USA har hatt på listen etter 9/11 https://www.aljazeera.com/news/2003/9/22/us-plans-to-attack-seven-muslim-states Sitat the Bush administration was planning to attack Iraq first before taking action against Syria, Lebanon, Libya, Iran, Somalia and Sudan 2 1
UglaSukk Skrevet 26. juni Skrevet 26. juni "A new report published this month via the Harvard Dataverse reveals that at least 377,000 people in Gaza have been "disappeared" by the Israeli military since October 2023, with half of that number believed to be children. (...) Maps in the report, based on Israeli military estimates, indicate that the remaining population in Gaza City is around one million, with 500,000 in Mawasi and 350,000 in central Gaza, totalling approximately 1.85 million. Before the war, Gaza's population was estimated at 2.227 million. The discrepancy points to at least 377,000 people now unaccounted for." https://www.newarab.com/news/israel-disappeared-377000-people-gaza-half-are-children 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå