Gjest 50e13...c4e Skrevet tirsdag kl 16:55 Rapporter Del Skrevet tirsdag kl 16:55 Kan man som barn glemme alvorlige traumer? Jeg har et sterkt minne som alltid kommer til meg. Vet ikke hvorfor. Jeg er kanskje 6-7 år og er i en skog med mange tenåringsgutter. De har lurt meg med hjemmefra, og jeg er redd og vil hjem. Så husker jeg ikke noe mer før jeg kommer gående ned mot huset vårt og mamma er helt hysterisk fordi hun har lett etter meg. Det jeg vet er at en av de tenåringsguttene var etter meg på en seksuell måte og mamma måtte jage han bort en gang. Jeg lurer på om det skjedde noe i den skogen som jeg har fortrengt? Eller er det bare et dumt minne? Er det mulig å få hjelp med dette, for jeg sliter veldig uten at jeg forstår hvorfor. Anonymous poster hash: 50e13...c4e Siter Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet tirsdag kl 17:10 Rapporter Del Skrevet tirsdag kl 17:10 Det er veldig lett for at en misforstår situasjonen når en er så ung. Har du snakket med noen av guttene i senere tid? Siter Lenke til kommentar
Gjest 50e13...c4e Skrevet tirsdag kl 17:14 Rapporter Del Skrevet tirsdag kl 17:14 Sjørøver skrev (1 minutt siden): Det er veldig lett for at en misforstår situasjonen når en er så ung. Har du snakket med noen av guttene i senere tid? Nei, vi flyttet da jeg var 10 år og så de aldri igjen. Husker ikke hvem de var engang bortsett fra at de gikk på ungdomsskolen/vgs. Vet at han ene red meg og at mamma grep inn og jaget meg bort. Anonymous poster hash: 50e13...c4e Siter Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet tirsdag kl 21:07 Rapporter Del Skrevet tirsdag kl 21:07 Gjest 50e13...c4e skrev (4 timer siden): Kan man som barn glemme alvorlige traumer? Ja. Det er en av hjernens finurlige forsvarsmekanismer. Gjest 50e13...c4e skrev (4 timer siden): Vet ikke hvorfor. Sannsynligvis triggere utløst av ulike sanseinntrykk. Gjest 50e13...c4e skrev (4 timer siden): Jeg lurer på om det skjedde noe i den skogen som jeg har fortrengt? Det @Sjørøver skriver er like sannsynlig som at det faktisk skjedde noe konkret. Gjest 50e13...c4e skrev (4 timer siden): Er det mulig å få hjelp med dette Ja, men du kan ikke regne med å få hjelpen fra det offentlige. Du må nok innom en privatpraktiserende psykolog. Mulig at hypnose kan være et fungerende verktøy her. Siter Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet onsdag kl 09:58 Rapporter Del Skrevet onsdag kl 09:58 (endret) Gjest 50e13...c4e skrev (17 timer siden): Jeg lurer på om det skjedde noe i den skogen som jeg har fortrengt? Eller er det bare et dumt minne? Er det mulig å få hjelp med dette, for jeg sliter veldig uten at jeg forstår hvorfor. Anonymous poster hash: 50e13...c4e Ville ha prøvd ut dette: Lær TRE, Trauma Release Exercises @oppmerksombevegelse. Øvelsene "rister ut" traumer og spenninger som kan skyldes tidligere opplevelser som man kanskje ikke klarer å sette ord på i dag. Veldig enkelt å gjøre disse øvelsene når man får hjelp av en instruktør. Endret onsdag kl 10:00 av logaritmemannen Siter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.