Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Smell og lukt fra kjøkken/bad


Anbefalte innlegg

Har med ujevne mellomrom det siste året opplevd at det smeller fra noe på kjøkkenet. Smellene er kraftige som ved et skikkelig knallskudd. Det etterfølges av en slags kloakkaktig, brent lukt.
Har pusset opp både kjøkken og bad (som ligger vegg i vegg) og byttet til rør i rør, byttet toalett og byttet kjøleskap og oppvaskmaskin og satt inn  elektronisk vannstopper. Rørleggerne jeg har snakket med sier de ikke kan svare på det, og jeg er ikke helt sikker på hvor det kan komme fra selv, selv om lukten er sterkest fra kjøkkenet, og jeg har merket det i tlfeller rett etter vasken på kjøkkenet er blitt brukt.
Noen som har en idé?
 

892A1B0D-40B5-4F60-96DA-9A6DD7B01418.jpeg

Endret av haraldzigic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan kloakklukten skyldes at vannlåsen suges tørr innimellom?

Ser avløpsrøret "slutter" under vasken, så om det ikke er noen avgrening med lufting (over tak eller på andre måter) kan vannlåsen suges tørr i visse tilfeller?

Dette forklarer uansett ikke smellene..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, SaJo said:

Kan kloakklukten skyldes at vannlåsen suges tørr innimellom?

Ser avløpsrøret "slutter" under vasken, så om det ikke er noen avgrening med lufting (over tak eller på andre måter) kan vannlåsen suges tørr i visse tilfeller?

Dette forklarer uansett ikke smellene.

Jo, lukt kan komme frem når vannlåsen tømmes. Men hvorfor skjer det når det smeller? Og hvorfor en 'brent' lukt?

Jeg regner med at disse to er vannstopperne:

image.png.8b4619034864732519bd5a02df1198f9.png

Kan det være at strømforsyningen til stopperne er defekt/sterkt overbelastet slik at noe der blir svært varmt når de lukker og 'koker' et eller annet rørleggerfett/plast?

Endret av trikola
ryddet opp i siteringsrot
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...