Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ikke urinveisinfeksjon? Hva nå?


Gjest fdbec...b49

Anbefalte innlegg

Gjest fdbec...b49

Jeg har hatt sånn urinveisinfeksjon en gang tidligere, for nærmere 10 år siden nå - så jeg veit hvordan dette føles. Nå føles det igjen som at jeg er ufattelig tisse-trengt, så tisse-trengt at det føles veldig ubehagelig. Men når jeg faktisk går på do, så kommer det ingenting i det hele tatt. Eller at det kommer bare noen få dråper hver gang. Likevel føles det veldig tisse-trengt ut igjen, kanskje 5 minutter eller 10 minutter etter at jeg har vært på do. 

Det har vært sånn i flere dager nå, siden torsdag eller fredag i forrige uke tror jeg. I går var jeg innom fastlegen med  en urinprøve. Men denne skal visst ikke ha gitt noen "utslag" på hva det nå var av undersøkelser de gjennomfører der. Det svir ikke noe når jeg går på do, i alle fall ikke særlig mye. Det er mest at jeg må gå på do så ufattelig ofte. Selvfølgelig veldig slitsomt, spesielt i løpet av natten. Så hva kan årsaken egentlig være da, hvis det ikke er snakk om noen urinveisinfeksjon? Og finnes det noen gode råd, hvordan jeg burde løse dette? 

Anonymous poster hash: fdbec...b49

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 1b6ff...845

Høres ut som nyrestein.

Ta kontakt med fastlege, de sjekker slikt daglig og er ikke rart eller uvanlig.

Anonymous poster hash: 1b6ff...845

Lenke til kommentar
Gjest fdbec...b49
Kikert skrev (7 minutter siden):

 Første jeg tenkte er at det kan være lurt å ta en graviditetstest.

Det er i alle fall ikke nødvendig! er neppe gravid når man ikke har hatt sex på ett par år. 

Ikke herpes / klamydia eller noe sånn heller...   

Anonymous poster hash: fdbec...b49

Lenke til kommentar

Som med alt som har med urinrør å gjøre, er det viktig å drikke mye vann. 

Men siden det ikke slo ut på urinprøve, så er det ikke lett å si hva som er galt. Ved f.eks nyrestein er det vanlig å ha forhøyet protein i urinen. 

Har du forandret matvaner i det siste?

Lenke til kommentar
Gjest fdbec...b49
RRhoads skrev (9 timer siden):

Som med alt som har med urinrør å gjøre, er det viktig å drikke mye vann. 

Men siden det ikke slo ut på urinprøve, så er det ikke lett å si hva som er galt. Ved f.eks nyrestein er det vanlig å ha forhøyet protein i urinen. 

Har du forandret matvaner i det siste?

Spiser i alle fall det samme som jeg alltid har gjort. 

Ingen større forandringer der i gården...   

Anonymous poster hash: fdbec...b49

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...