Gå til innhold

Ble første Diablo IV-spiller til nivå 100 på hardcore-vanskelighet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"All PR er vel god PR" som det heter. Blizzard har hvertfall klart å komme på forsidene på nyhetene over lang tid nå, så det blir nok noen enorme salgstall denne gangen.

Det er uansett latterlig å skulle holde et race for de som betaler for det, men så lenge spillet er godt nok for de fleste, så er dette glemt om kort tid...

Lenke til kommentar
Crazning skrev (1 time siden):

"All PR er vel god PR" som det heter. Blizzard har hvertfall klart å komme på forsidene på nyhetene over lang tid nå, så det blir nok noen enorme salgstall denne gangen.

Det er uansett latterlig å skulle holde et race for de som betaler for det, men så lenge spillet er godt nok for de fleste, så er dette glemt om kort tid...

Killjoy much?

Syns dette er et veldig bra påfunn. 
Spiller er fabelaktig bare for å nevne det så kanskje heller det er derfor spillet selger så godt.

Hilsen level 47

Endret av Guybrush 3pwood
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev:
Crazning skrev (1 time siden):

"All PR er vel god PR" som det heter. Blizzard har hvertfall klart å komme på forsidene på nyhetene over lang tid nå, så det blir nok noen enorme salgstall denne gangen.

Det er uansett latterlig å skulle holde et race for de som betaler for det, men så lenge spillet er godt nok for de fleste, så er dette glemt om kort tid...

Killjoy much?

Syns dette er et veldig bra påfunn. 
Spiller er fabelaktig bare for å nevne det så kanskje heller det er derfor spillet selger så godt.

Hilsen level 47

joda det er "bra" for blizzard sin lommebok. Men for folk flest så er det en uting at man skal få fordeler ved å betale ekstra for noe som skal lanseres offentlig på en satt dato. Dessuten har folk ulike inntekter som gjør at ikke alle kan/ønsker å betale ekstra for å få spille noen få dager tidligere, så da legger man fomo press på kundene sine.
Lenke til kommentar

Diablo IV er vel rigget for at hvalene* skal blåse mest mulig penger på det?

Så kan tenke meg de bruker denne statuen (av plast?) for å dra inn noen ekstra kroner. 
 

*En hval er en kunde i data eller CCG/TTWG/brettspillverdenen som kjøper veldig mye hver måned. I noen anslag av bransjene så tjener man mer på en hval enn på 50 andre kunder. Noe som forutsetter at de bruker 10 000 i måneden, og en vanlig kunde blåser 200, noe som virker troverdig utifra de autistene/stakkarene/anorakkene jeg har kjent.

Lenke til kommentar
Regenburg skrev (30 minutter siden):

*En hval er en kunde i data eller CCG/TTWG/brettspillverdenen som kjøper veldig mye hver måned. I noen anslag av bransjene så tjener man mer på en hval enn på 50 andre kunder. Noe som forutsetter at de bruker 10 000 i måneden, og en vanlig kunde blåser 200, noe som virker troverdig utifra de autistene/stakkarene/anorakkene jeg har kjent.

Nå har disse stakkarene dine det fett da, og koser seg masse.

Kjenner ei som blåser av 18.000 i måneden for hest, og en annen som kjøpte seg ny jaktrifle til 85.000.

For dem er der verdt det. De slipper å blir sett på autister til og med.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
1Dr.E skrev (8 minutter siden):

Nå har disse stakkarene dine det fett da, og koser seg masse.

Kjenner ei som blåser av 18.000 i måneden for hest, og en annen som kjøpte seg ny jaktrifle til 85.000.

For dem er der verdt det. De slipper å blir sett på autister til og med.

Tja, hva skal man si til det. Jeg er selv dataspiller, og kan ikke si jeg tenker man kan sammenligne hest og jakt som hobbyer med den type dataspilling som vi snakker om her.

Det ligger vel under en type markedskrefter og avhengighet av spillutgiveren, som gjør de som hektes til ofre på en helt annen måte enn om XXL bestiller deg den beste børsa i nabolaget. Det er en grunn til at man ser lovgivning mot loot boxes for eksempel, da disse er rettet mot mennesker på en helt annen måte enn markedsføring for jaktvåpen og forsåvidt hest også. 

Lenke til kommentar
18 minutes ago, 1Dr.E said:

Nå har disse stakkarene dine det fett da, og koser seg masse.

Kjenner ei som blåser av 18.000 i måneden for hest, og en annen som kjøpte seg ny jaktrifle til 85.000.

For dem er der verdt det. De slipper å blir sett på autister til og med.

Ikke alle hvaler har råd til å være hvaler. Om de du kjenner har råd til slikt bra for dem, men mange som blåser 18 000 på hest eller et data spill har ikke råd til det, men de gjør det likevel da de er avhengige.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Med tanke på at den norske krona er ikke verdt noe, så koster spillet flesk.

Og det er ikke verd 830,- med shop implementert så skriker det jo mikrotransaction lang vei.

Tipper rundt tredje kvartal, har folk gått seg lei av spillet.

 

Endret av Soles
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (24 minutter siden):

Hva gjør dette spillet bedre enn paths of exile.

Tiden vil vise, men man trenger ikke en bachelor for å spille D4...

Selv synes jeg mye av det som ligger etter campaign virker litt tregt og tungvindt, men vi får se når man får kontroll på hvordan ting fungerer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
29 minutes ago, TheKims said:

Er det så mye bedre da? Path of Exile 86 metascore. Diablo IV 87 metascore. 

Jeg liker ikke det visuelle, men spillbarheten er meget bra.

 

12 hours ago, Regenburg said:

Diablo IV er vel rigget for at hvalene* skal blåse mest mulig penger på det?

Så kan tenke meg de bruker denne statuen (av plast?) for å dra inn noen ekstra kroner. 
 

*En hval er en kunde i data eller CCG/TTWG/brettspillverdenen som kjøper veldig mye hver måned. I noen anslag av bransjene så tjener man mer på en hval enn på 50 andre kunder. Noe som forutsetter at de bruker 10 000 i måneden, og en vanlig kunde blåser 200, noe som virker troverdig utifra de autistene/stakkarene/anorakkene jeg har kjent.

Det er begrenset hvor mye man får kjøpt. Jeg kjøpte noen drakter og en hest, men da det ble reset i butikken kom det ikke noe utover det som jeg følte for å kjøpe i alle fall. Her får man i alle fall ei uke uten kjøpepress mens på et mobilspill får sjelden mer enn en dag eller to. Et mobilspill kan gjerne ha tre events i løpet av 10 dager hvor du må bruke 5k i hvert eller ha det kjipt i et år på grunn av at de andre har oppgradert sine helter og vinner hver kamp, mens du har vært grådig og taper så mye at du kan like gjerne slutte å spille.

Det er kanskje mulig å bli fristet til å bruke noen tusenlapper i året, men rigget for hvaler er det neppe. I forhold til kostnaden for andre aktiviteter i samfunnet er dette lommerusk. Man kjøper neppe rustninger og hester hvis man ikke spiller en del og da har man en stor glede av noen småkroner brukt.

I DIV er det kun kosmetiske kjøp. Så snart man har kjøpt et utseende man kan akseptere er det ikke noe mer behov for å kjøpe alle salgsvarer. De selger ikke helteoppgraderinger man ikke kan være foruten slik i andre spill.

Så kan man håpe at noen av kronene går til videreutvikling av DIV og at ikke alt går til selskap og investorer.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
1 hour ago, Gunfreak said:

Hva gjør dette spillet bedre enn paths of exile.

Den er bedre på historie, men dårligere på endgame. 

Personlig storkoser jeg meg for øyeblikket, men har ingen illusjon av at Blizzard plutselig skal bli flinke på å levere ting etter at en launch er ferdig (snarere tvert imot).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...