Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hva slags lim vil holde best på gummihansker?


Anbefalte innlegg

Bruker gummihansker på sjøen, og disse får gjennomgå en del. Prøver å lime hullene istede for å kaste. Holder dem en runde eller to ekstra så har jeg redusert avfallsmengden min ganske betydelig. Problemet er at jeg egentlig har veldig lite greie på lim og det som finnes i den jungelen der. Hva vil egentlig holde best på gummihansker som har en glatt overflate og blir utsatt for mye bevegelse og slitasje? Silikon, MS polymer, epoxy eller noe helt annet? Burde jeg dabbe litt aktivator på området først?

Det jeg har gjort så langt er å væte en bit scotch brite i avfetting for så å rengjøre/slipe området rundt hullet før jeg legger på en dæsj Tec7.

 

IMG_9823.thumb.jpeg.d53248ae63cb3d124d274011525314f7.jpegIMG_9825.thumb.jpeg.ed058cb4b5f22e8296c0b76c4dcdfad8.jpegIMG_9824.thumb.jpeg.f97616af5e181429996f072fd8204249.jpeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
RaymondK skrev (12 minutter siden):

Lapper må vel limes dem å, eller misforstår jeg?

Lapper som er limt på er nok det best måten å reparere slikt på. Det kan være en bit fra en annen hanske som du kan bruke som lapp også. Men kan se for meg at det er vanskelig å få det til å holde.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...