Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Isabel Raad (29) ønsker seg barn


Anbefalte innlegg

Den biologiske klokken tikker for alle jenter i fruktbar alder og den optimale alderen for å bli mor er lavere enn mange innser. Isabels signaler til unge jenter er derfor gode og fornuftige:

https://www.vg.no/rampelys/i/rlX1dw/isabel-raad-roeper-baby-planer-vil-ha-barn

Men jeg lurer på om hun har filosofert litt rundt hvorfor hun ikke har en fast partner som kan oppfylle ønsket hennes.
Kan det være fordi oppegående menn skyr overfladiskheten, mangelen på jordnærhet og donaldleppene som pesten ?

Under også på om hun innser at botox, fillers, silikon og en usunn livsstil ikke akkurat er optimalt for et lite barn.

Jeg mener at spermdonasjon burde inneholde krav om å fjerne fremmedelementer og minimumskrav om livsstil før insemineringen innvilges.

Hva mener du ?

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dassen skrev (2 minutter siden):

Trodde vi var ferdige med eugenikk? Nei takk. La folk få så mange unger de vil. Det er deres liv, deres valg.

Barn velger ikke foreldre.

Er det for mye forlangt at samfunnet stimulerer til at barn skal få en optimal start og oppvekst av ansvarsbevisste foreldre ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (2 minutter siden):

Er det for mye forlangt at samfunnet stimulerer til at barn skal få en optimal start og oppvekst av ansvarsbevisste foreldre ?

La oss sette absolutt alle mennesker i norge på prevensjon, og så setter vi opp et utvalg der folk må søke om å få barn og må gjennomgå masse tester og undersøkelser bare for å få lov til å fjerne prevensjonen. Høres det bra ut?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Inspector skrev (3 minutter siden):

Barn velger ikke foreldre.

Er det for mye forlangt at samfunnet stimulerer til at barn skal få en optimal start og oppvekst av ansvarsbevisste foreldre ?

Du applauderer Danmarks spiralskandale på Grønland, du eller? 

Det er så mange problemer med ideen. Hvem skal bestemme grensen på hvem som skal få barn? Hvordan vil det håndheves? Og hva om noen ved en feiltagelse går over grensen? Kanskje de ikke engang visste at de var gravide til å begynne med? Skal man frata dem barnet?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
51 minutes ago, Inspector said:

Stråmannsargumentasjon gidder jeg ikke å kommentere……

Stråmannsargumentet her er det jo du som kommer med når du bruker denne ene kommentaren som unnskyldning for å ikke svare på noen av de andre motargumentene som kom. Det ble vel for vrient da når folk tok seg tid til å gi deg gode svar som gikk imot din mening.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Phantom Software skrev (2 minutter siden):

Stråmannsargumentet her er det jo du som kommer med når du bruker denne ene kommentaren som unnskyldning for å ikke svare på noen av de andre motargumentene som kom. Det ble vel for vrient da når folk tok seg tid til å gi deg gode svar som gikk imot din mening.

Hvor har jeg forsvart innsetting av spiral for intetanende 14-åringer på Grønland ?

Min tråd handler om å bevisstgjøre og ansvarliggjøre voksne mennesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Skandinav skrev (14 minutter siden):

Hvis man seriøst ønsker å bidra til å bedre miljøet på denne kloden, avstår man helt og holdent fra å sette nye barn til verden. 

Skal man gå den retningen er vel litt folkemord og tvangskastrering enda bedre. Kanskje selvmord er tingen? Bare bli kvitt alt av mennesker så blir det himmel på jord.

Lenke til kommentar
Skandinav skrev (20 minutter siden):

Hvis man seriøst ønsker å bidra til å bedre miljøet på denne kloden, avstår man helt og holdent fra å sette nye barn til verden. 

Eller så oppdrar man barn som kan gjøre en større positiv endring enn de andre barna som gjør en negativ endring? Barn kommer til å bli født uansett, da er det ikke bedre at de som er miljøbevisst ikke får barn. Da er det kun de som driter i miljøet igjen til slutt. En person kan gjøre en større positiv endring enn den negative effekten de har ved å være født og bruke ressurser. Til slutt så driter jorden i hva vi gjør. Naturen går sin gang. Så gjør hva man vil tenker jeg.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest fd35d...e62
Inspector skrev (5 timer siden):

Den biologiske klokken tikker for alle jenter i fruktbar alder og den optimale alderen for å bli mor er lavere enn mange innser. Isabels signaler til unge jenter er derfor gode og fornuftige:

https://www.vg.no/rampelys/i/rlX1dw/isabel-raad-roeper-baby-planer-vil-ha-barn

Men jeg lurer på om hun har filosofert litt rundt hvorfor hun ikke har en fast partner som kan oppfylle ønsket hennes.
Kan det være fordi oppegående menn skyr overfladiskheten, mangelen på jordnærhet og donaldleppene som pesten ?

Under også på om hun innser at botox, fillers, silikon og en usunn livsstil ikke akkurat er optimalt for et lite barn.

Jeg mener at spermdonasjon burde inneholde krav om å fjerne fremmedelementer og minimumskrav om livsstil før insemineringen innvilges.

Hva mener du ?

Hun har sikkert sine grunner. Å være gravid, føde og oppdra et barn er den største oppgaven en kvinne vil ta tak i. Slik jeg har skjønt det har Raad et godt forhold til familien sin og en god mor, som vil hjelpe henne på veien.

Jeg vet du ikke liker å høre dette, men kvinnen trenger ikke en mann for å være gravid, føde og oppdra et barn i dag. Hun trenger sæden hans for å bli gravid, men ellers kan hun klare seg selv. Om hun velger å få barn som 21-åring eller 30-åring er opp til henne selv. Det er ikke alle det passer for å få barn når de er unge, og i samfunnet vi lever i dag er det hensiktsmessig å ha utdannelse og jobb på plass først. Kvinnen trenger å være etablert og vite at hun klarer seg selv, for hun kan ikke stole på at mannen vil være der til evig tid å ta vare på seg eller barnet. Slik var det selvsagt ikke før i tiden, da var mor hjemme med barn og hus (og kvinnen hadde lite til ingen valg uansett). Det blir vanskelig å opprettholde i dag. Enkelte gjør det og er fornøyd med det. 

Det kan diskuteres om det er så bra for et barn å vokse opp med bare en mor eller bare en far. Jeg tenker at det beste for et barn vil nok være å ha en mor og en far, eller to mødre og to fedre. At man er to sammen om det. Samtidig er ikke det "bulletproof" heller - mange lever i ulykkelige forhold og destruktive forhold som også går utover barnas liv. De fleste forhold ender i skilsmisse som også påvirker barnet. 

Det som er enda verre er at folk med slike holdninger som deg selv, gjerne har barn og viderefører dårlige holdninger til barna sine. Det ser jeg på som et større "samfunnsproblem" enn kvinner som får barn via spermdonor. Det at Raad får barn alene påvirker ikke deg og ditt liv på noen som helst måte, men din holdning kan negativt påvirke andres liv. Tenk litt over det. 

Anonymous poster hash: fd35d...e62

Lenke til kommentar
Gjest fd35d...e62
Comma Chameleon skrev (5 timer siden):

Så her skal du shame menn som liker den looken som mindre oppegående? Ikke særlig hyggelig gjort. Alle har sin smak. Jeg liker heller ikke Isabel Raad, men hva er poenget med å være frekk mot de som gjør det?

Vet ikke hvor usunn livsstilen er, men botox fillers og silikon er ikke arvelig så det burde ikke ha noe å si. Jeg tror ikke det er noen kausalitet at slike ting gjør at man er dårligere egnet som mor. Det at hun vil ha barn er jo et tegn på at hun kanskje blir å være en god mor. Det er mange som får barn som egentlig ikke vil.

Hvorfor da? Hva i all verden skal det gjøre? Tror du at hun blir mer egnet som mor? Tror du silikon og botox går opp i hjernen og gjør folk til sosiopater?

Mange grunner til at jeg ikke liker Isabel Raad, og jeg blir like skuffet hver gang jeg ser slike folk dukke opp i VG, men selvfølgelig er det ingen grunn til å nekte henne å få barn.

Husk: Det er ingen som stopper noen fra å bare ligge rundt og få seg et barn med hvem som helst. Du *kan* ikke stoppe noen fra å få barn hvis de vil og har en partner som er villig. Og uansett hvor ufyselig Isabel er så er det nok mange som gjerne hadde gitt henne en unge hvis inseminering ikke var en ting.

 

edit: Meningen din er så langt ut på jordet at du faktisk får meg til å forsvare Isabel Raad. Det hadde jeg aldri trodd jeg ble å gjøre

Kult innlegg. Trodde aldri jeg skulle forsvare Isabel Raad selv, men her er jeg og gjør det samme, hehe. 

Se på Kardashian-gjengen. De har fått mange barn. Disse barna vokser opp i trygge hjem med ubegrenset tilgang på ressurser. Folk flest vil kanskje betegne frøken Kim Kardashian som et fehode, men hun er en ganske smart forretningskvinne som har vokst seg stor av en grunn. Hun har visst hvilke knapper hun skal trykke på. Jeg kan ikke se at barna hennes får en dårligere oppvekst enn den vanlige gutten/jenta i gata. 

Bare fordi Raad har silikon i puppene og fillers i leppene betyr ikke det at hun er en dårlig mor med usunne verdier og interesser. Som jeg påpekte, denne typen holdninger er mer skadelig for et samfunn enn barn som blir født etter befruktning av spermdonor.... 

Anonymous poster hash: fd35d...e62

Lenke til kommentar
6 hours ago, Inspector said:

Barn velger ikke foreldre.

Er det for mye forlangt at samfunnet stimulerer til at barn skal få en optimal start og oppvekst av ansvarsbevisste foreldre ?

Alt for mye forlangt. Kvinner skal ha ha ha og ha, og vi andre skal betale denne egoistike tankegangen deres over skatteseddelen. De er så ego, at de skal ha et barn, like lett som de ønsker seg en hund for å tilfredsstille sitt hule indre. 

Takler du ikke, evner du ikke, å skape en god relasjon med en partner å få barn med, bør du rett og slett ikke få barn. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Dassen skrev (6 timer siden):

La folk få så mange unger de vil. Det er deres liv, deres valg.

Hva med planeten Jorden da? Nå er vi 8 milliarder mennesker, og kurven har vært eksponentielt stigende i det siste...
Hadde det vært en annen art som hadde spredd seg slik som oss, så hadde vi definert dem som skadedyr og en trussel mot miljøet og utryddet dem. Men siden det er "oss" så er det "greit"...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest fd35d...e62
itgrevelin skrev (17 minutter siden):

Alt for mye forlangt. Kvinner skal ha ha ha og ha, og vi andre skal betale denne egoistike tankegangen deres over skatteseddelen. De er så ego, at de skal ha et barn, like lett som de ønsker seg en hund for å tilfredsstille sitt hule indre. 

Takler du ikke, evner du ikke, å skape en god relasjon med en partner å få barn med, bør du rett og slett ikke få barn. 

😂😂

Anonymous poster hash: fd35d...e62

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...