Gå til innhold

Anmeldelse: The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom


Anbefalte innlegg

Anfieldtheplacetobe skrev (6 timer siden):

Virker som at fansen (som er rimelige mange!!) er fornøyde, og det er det viktigste!

Jeg likte ikke botw i hele tatt, så var skeptisk til å plukke det opp. Synes det definitivt virker mer givende å spille dette, men allerede etter 5-6 timer merker jeg at fatiguen med de samme fiendene som sist og samme materialer osv begynner å merke seg. Kan ikke understreke hvor mye jeg hater weapon durability, men det viste jeg når jeg gikk inn. Gleden av å utforske er liksom ikke der når man vet at det man finner vil gå istykker uansett..

Skal gi det 10+ timer til. Utrolig kult med ultrahand og de andre powerne hvertfall!

Poenget med at våpen går i stykker er at du må prioritere.
Nå må du også bruke det du finner for å gjøre våpen bedre. 
Når man har bygget seg opp og vet hvilken våpen man vil ha så er det aldri noe problem lenger.
Det er våpen overalt.

Man trenger heller ikke sloss med alt man ser. Bare til å springe forbi. 
De er bare plagsomme på veien.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Comma Chameleon skrev (6 timer siden):

Har også PS5 og PC (dog 3080) og jeg koser meg fint med TOTK, men det er frustrerende at jeg må ha en Switch kun for 2 spill (BOTW og TOTK) og bli tvunget til en dårligere opplevelse enn det man kunne hatt. Jeg klarer å nyte spillet, men jeg kan ikke glemme hvor mye bedre det kunne vært.

Jeg er enig, det er kjipt at Nintendo handikapper sine egne utviklere på denne måten. Spillet er fantastisk på alle måter, men tanken på hvordan det kunne blitt ett endra bedre spill om utviklerne hadde fått moderat moderne hardware er litt depressivt. For di av oss som har gått over til OLED TVer er det å spille på Switch blitt en meget kjip opplevelse, panelene er rett og slett for responsive og spill som dipper under 30 FPS blir nærmest ett slideshow, det er og svært tydelig når spillet bruker den dynamiske oppløsningen sin via FSR da det er en temmelig grosal og tydelig colorbanding om du er i litt mørkere områder, som igjen blir veldig synlig på en OLED. Det er noe som hvertfall for meg tar mye ut av opplevelsen.

En kunne gjerne behold samme grafikken, samme stilen og de samme systemene men det er et unektelig faktum at spillet hadde vært en mye mer fornøyelig opplevelse med en stabil 60FPS og i det minste en låst 1080P eller 1440P oppløsning om ikke 4K. Dessverre umulig å få til på et spill av denne størrelsen og kompleksitet på en spillkonsoll som bruker en mobil chip fra 2015.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Markiii skrev (7 timer siden):

Så dette er mer en "Breath of the Wild Expansion Pack" da?

Og våpen blir fortsatt ødelagt under bruk?

Det er ett eget spill som ikke hadde fungert i Botw.
Alt man kjente som gjorde det til Botw er tatt bort.
Alt av gamle story, quest og oppgaver er borte. Samt masse annet som sier seg selv.
Hadde det vært DLC så hadde alt dette fulgt med videre. 

Det er også enda mer story og ting å gjøre enn Botw hadde med sine to DLC til sammen. 
 

Lenke til kommentar
Markiii skrev (13 timer siden):

Så dette er mer en "Breath of the Wild Expansion Pack" da?

Og våpen blir fortsatt ødelagt under bruk?

Nei, det er en direkte oppfølger... Var Doom 2 en DLC av Doom 1 selv om det er veldig mye likt? 

Og nei, det er ingen problem at våpen degraderes. Det gjør også at du ikke går rundt med det samme våpenet hele tiden(vel helt til du får master sword:)). Fusing av våpen er genialt, så mange muligheter.
Jeg hadde litt samme tankegang som deg på BOTW i begynnelsen, men det var ingen problem der heller. 

Prøv spillet, det er helt føkkings fabelaktig!!

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
MrMKE skrev (16 timer siden):

Hadde det vært DLC så hadde alt dette fulgt med videre. 

Ikke nødvendigvis, akkurat som BOTW har "master mode" så kunne det vært et eget menyvalg for TOTK. For min del er det ikke noe problem at de lanserer det som et eget spill, men det er betraktelig mye mindre arbeid lagt i TOTK kontra BOTW som måtte lage alt av systemer og assets. Men det er mulig det var budsjettert inn allerede når de startet BOTW.

Tror de fleste er enige til at det er mer enn nok content til at det går som et eget spill selv om det kunne vært en stor expansion teknisk sett. Når spill i en serie henger så tett sammen så blir de ofte litt lik, noen mer enn andre. Skal de slippe et tredje spill i samme "serie" så vil de nok måtte gjør enda større endringer.

Fordelen med å ha det som et separat spill er at du kan selge spillet videre når du er ferdig, noe du ikke kan med en DLC. Dermed blir spillet billigere.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Jeg må si at dette spillet sto til forventningene, og vel så det. 

Gaming ble egentlig en saga blott for min del etter jeg fikk barn, men nå er ungene såpass store at de spiller Zelda selv. 

Vi spilte BOTW sammen såpass mye, at 8-åringen fullførte spillet i mastermode, og 5-åringen gruser Lynels på egen hånd. 

Etter mange års venting, og etterhvert TOTK trailere på sengekanten før legging, spiller vi TOTK sammen, og jeg elsker det. 

Får ikke like mange timer på kort tid som mange andre, men et par timer her, og et par timer der mellom fotballtreninger, bursdager osv, er gull verdt! Jeg kan ikke forstå noe annen karakter enn 10/10

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
20 minutes ago, Sersjant SEGA said:

digg for switch-spillere at de ikke ervant med 60 fps og tåler at ting chugger i 30fps uten å bry seg

Jeg er vant med 300+ fps i F.eks Battlefield 2042, og Quake. Dog er det ingen problem å nyte Zelda med switch på tv i 30fps :)

 

 

 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Sersjant SEGA skrev (1 time siden):

digg for switch-spillere at de ikke ervant med 60 fps og tåler at ting chugger i 30fps uten å bry seg

Hmm, jeg har ikke rørt Switchen min siden Super Mario Odyssey kom ut, er vant til å spille spill i gud veit hvor mange fps på min PS5 til vanlig og kan ikke si at jeg synes ting chugger noe mer i det nye Zelda enn i andre spill. Synes spillet både ser og føles fantastisk ut i 30fps. Jeg har merket noen framedrops et par ganger, men man skal jo være ganske totalt nørd og rane seg selv for en god spillopplevelse om noe så betydningsløst er det som får en til ikke å spille et spill :) 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev:
MrMKE skrev (16 timer siden):

Hadde det vært DLC så hadde alt dette fulgt med videre. 

Ikke nødvendigvis, akkurat som BOTW har "master mode" så kunne det vært et eget menyvalg for TOTK. For min del er det ikke noe problem at de lanserer det som et eget spill, men det er betraktelig mye mindre arbeid lagt i TOTK kontra BOTW som måtte lage alt av systemer og assets. Men det er mulig det var budsjettert inn allerede når de startet BOTW.

Tror de fleste er enige til at det er mer enn nok content til at det går som et eget spill selv om det kunne vært en stor expansion teknisk sett. Når spill i en serie henger så tett sammen så blir de ofte litt lik, noen mer enn andre. Skal de slippe et tredje spill i samme "serie" så vil de nok måtte gjør enda større endringer.

Fordelen med å ha det som et separat spill er at du kan selge spillet videre når du er ferdig, noe du ikke kan med en DLC. Dermed blir spillet billigere.

I tillegg til at du går rundt i den samme verdenen (der alle områdene er endret/ser annerledes ut) og at samtlige NPCer har fått ny dialog, så har de altså programmert inn nye "naturlover" som fundamentalt endrer hvordan ting kan henge sammen. Legg til at det utover den allerede ganske dramatisk endrede verden er lagt til 1,5 verdenskart til (spillet er altså 2,5 ganger så stort i utstrekning som det forrige), så mener jeg det på ingen måte er grunnlag for å kalle dette en DLC
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (4 timer siden):

Ikke nødvendigvis, akkurat som BOTW har "master mode" så kunne det vært et eget menyvalg for TOTK. For min del er det ikke noe problem at de lanserer det som et eget spill, men det er betraktelig mye mindre arbeid lagt i TOTK kontra BOTW som måtte lage alt av systemer og assets. Men det er mulig det var budsjettert inn allerede når de startet BOTW.

Tror de fleste er enige til at det er mer enn nok content til at det går som et eget spill selv om det kunne vært en stor expansion teknisk sett. Når spill i en serie henger så tett sammen så blir de ofte litt lik, noen mer enn andre. Skal de slippe et tredje spill i samme "serie" så vil de nok måtte gjør enda større endringer.

Fordelen med å ha det som et separat spill er at du kan selge spillet videre når du er ferdig, noe du ikke kan med en DLC. Dermed blir spillet billigere.

Nei, Botw hadde to DLC. 

Se hvor mye Botw DLC endret spillet.  De la kun på mer innhold og fjernet ingenting. Endret heller ikke fysiske lover. Prisen for Botw DLC er 250 kr. 

Nintendo har aldri laget en DLC som fjerner innhold. Samtidig som den legger til innhold med 200-300 timer.  

Botw DLC ga 5-10 timer ekstra innhold. Men da bygget på samme våpen, runer og story.

Totk overrasker meg hele tiden. Om dette ikke blir film snart så vet ikke jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Erlink skrev (4 timer siden):

 

MrMKE skrev (3 timer siden):

 

Som jeg skrev så er jeg helt enig i at innholdet er nok til at dette er et separat spill. Jeg mente bare at det teknisk sett mest sannsynlig er likt nok til at det kunne vært en egen meny i BOTW. Det er jo samme motor og samme konsoll og alt. Det er færre endringer her enn i f.eks. nye GTA-utgivelser, eller mellom RDR1 og RDR2. Men det er helt fint. Som nevnt så er jeg glad at de selger dette som et eget spill, det gjør at jeg kan selge det videre når jeg er klar. Samme som jeg gjorde med BOTW (2 ganger faktisk).

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (7 timer siden):

Som jeg skrev så er jeg helt enig i at innholdet er nok til at dette er et separat spill. Jeg mente bare at det teknisk sett mest sannsynlig er likt nok til at det kunne vært en egen meny i BOTW. Det er jo samme motor og samme konsoll og alt. Det er færre endringer her enn i f.eks. nye GTA-utgivelser, eller mellom RDR1 og RDR2. Men det er helt fint. Som nevnt så er jeg glad at de selger dette som et eget spill, det gjør at jeg kan selge det videre når jeg er klar. Samme som jeg gjorde med BOTW (2 ganger faktisk).

Jeg tror teknisk sett det ikke er mulig.
Veldig mye er tatt bort og endret på en slik måte at Botw ville ha krasjet.
De har endret koden overalt i spillet. Det er ikke bare en patch. 
Jeg ser måten du sammenligner på, men de har løst det på sin måte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
PanserJohan skrev:

Jeg må si at dette spillet sto til forventningene, og vel så det. 

Gaming ble egentlig en saga blott for min del etter jeg fikk barn, men nå er ungene såpass store at de spiller Zelda selv. 

Vi spilte BOTW sammen såpass mye, at 8-åringen fullførte spillet i mastermode, og 5-åringen gruser Lynels på egen hånd. 

Etter mange års venting, og etterhvert TOTK trailere på sengekanten før legging, spiller vi TOTK sammen, og jeg elsker det. 

Får ikke like mange timer på kort tid som mange andre, men et par timer her, og et par timer der mellom fotballtreninger, bursdager osv, er gull verdt! Jeg kan ikke forstå noe annen karakter enn 10/10

Dette er morro lesning! Håper 2 åringen blir noe interessert i spill. Men mamman hennes har hest og jeg har gaming, så the odds are not in my favor
Lenke til kommentar

Om man likte BotW, så er det først når man spiller Tears at man begynner å forstå hvor elendig forgjengeren egentlig er som et Zelda spill. En svak beta-versjon av Tears, om man skal være snill.

Hvordan er Tears? Tja, det lever kanskje ikke opp til hypen, men et dårlig spill ér det virkelig ikke. Som et Zelda spill det skal være tenker jeg 7-8/10. Godt å kjenne at Nintendo kan når de vil, og kjekt å spille et spill man hadde alt annet enn forventninger til. Godt 100 timer nå, og det kan fort bli 3-4 ganger flere kjenner jeg 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Sacro skrev (På 8.6.2023 den 16.49):

Om man likte BotW, så er det først når man spiller Tears at man begynner å forstå hvor elendig forgjengeren egentlig er som et Zelda spill. En svak beta-versjon av Tears, om man skal være snill.

Hvordan er Tears? Tja, det lever kanskje ikke opp til hypen, men et dårlig spill ér det virkelig ikke. Som et Zelda spill det skal være tenker jeg 7-8/10. Godt å kjenne at Nintendo kan når de vil, og kjekt å spille et spill man hadde alt annet enn forventninger til. Godt 100 timer nå, og det kan fort bli 3-4 ganger flere kjenner jeg 😅

Med å følge din logikk så kan man si det samme om alt som eksisterer men om dårlig så: "De vil aldri overgå Botw"  "Det vil aldri komme en bedre mobil" "Internett var best før Google kom" 

Er storfornøyd med Totk, men uten Botw ingen Totk. Gleder meg til å spille Botw også Totk etterpå som pensjonist. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...