Gå til innhold

Anmeldelse: The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hyrule er det uheldigste landet altså.. Den ene mørke forbannelsen etter den andre, og jeg er den godtrogne superhelten som stepper opp for hver gang! Vel nå har jeg gjort det i snart 40 år så jeg må vel bare til pers igjen.. Link som er min trofaste høyre hånd mens jeg er hjernen.. jeg har kjøpt spillet og bare fått tid til noen timer in. Men det er som vanlig ikke skuffende. Jeg må si at dette er nok den eneste spillserien som har klart å gi konsist bedre innhold og utvikling på historien til nå. Eneste jeg savner er en konsoll fra nintendo som gir bedre krefter til grafikkmotoren så den kan holde tritt med våre moderne tv aparater. Jeg mener det er standard med 4k og litt mer realisme i spillene nå. Men med spillet er jeg fornøyd hittil!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er vel "den umulige anmeldelsen" for dere, men respekt for at dere kjører på med samme anmelder som sist. Hadde det vært noe som helst under 8 så hadde det blitt ramaskrik som sist, men med med 9-10 så er det sikkert noen som påstår det kun er fordi det ble så mye drama sist.

Utifra hva som er mulig på Switch er nok dette et 10/10 for meg, som BOTW, men når man tar høyde for hva andre konsoller og PC kan så ser man hvor mye bortkastet potensiale det i spillet her. Tenk at Nintendo lager noe som er så bra, men legger en latterlig begrensning ved å lansere det på en 6 år gammel konsoll som var utdatert når den kom.

Tenk hvor mye mer innlevende og fantastisk spillet kunne vært om det fikk lov å vise litt muskler. Tenk hvor mye bedre mekanikkene hadde føltes om det fikk kjøre i 60 eller 120 fps framfor 30 fps i 900p.

Se for dere Elden Ring redusert til 720-900p og 20-30 fps. Og ja de har forskjellig stil, sier ikke at Zelda skal se fotorealistisk ut, men de kunne fylt verden med så mye mer og hatt flottere visuelle effekter o.l.

Som et Switch spill: 10/10. Tar man høyde for hvor bra det kunne vært på hvilken som helst annen konsoll: 7/10

PS: Dette er ting som påvirker gameplay direkte så ikke kom og mas med "buhu dere klager bare over grafikk".

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det hele med "dette kunne ha blitt bedre på sterkere hardware" er egentlig et teit argument. Jeg ser poenget, misforstå meg riktig her, men disse utviklerene tok sine valg og muligheter og gjorde det de kunne med hardwaren de har foran seg og det er jo ekte kunst. Det kan lett hende de hadde tatt andre valg og laget noe anderledes spill om de hadde andre verktøy.

Det finner vel aldri ut av, men fra mitt perspektiv er det egentlig ganske logisk. De er gode og kreativ utviklere, det kan ikke argumenteres en gang,

Når alt det er sagt: Faen som jeg gleder meg til dette!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Elsker spillet.

At dette spillet kjører på en Switch er fantastisk.

TotK er stor, stor kunst, og de har jobbet innenfor veldig strenge begrensinger med tanke på hardware, men likevel klart å pulle off noe som hevder seg blant, for ikke å si overgår andre moderne titler som kjører på langt kraftigere maskinvare.

Og det gjør spillet og teamet bak desto mer imponerende.

Hatten av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt enig i at Switch er helt tullete svak!

Med det sagt, så gir det utviklerne en del pusterom ifht open world spill. Optimalisering og art direction blir jo noe vanskeligere naturligvis, men asset produksjon og world building blir mye mye billigere for slik hardware. Da får de mye tid/penger til overs til å bruke på andre ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter flere år med PS5-spilling på en svær 4K-tv har jeg faktisk ikke et eneste sekund tenkt noen ting over ytelse eller gigafucks eller hva disse tingene heter i Tears of the Kingdom. Synes spillet kjører helt flott og føles glatt og bra - faktisk bedre enn en del PS5-spill. Det ser også utrolig vakkert ut, i likhet med forgjengeren. Så dette er ikke en gang en problemstilling for min del i hvert fall.

Må si meg enig i de som nevner at dette er stor kunst. Jeg er kanskje halvveis i historien, og så langt tror jeg muligens dette er det mest imponerende spillet jeg har noen gang har spilt. Helt fantastisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (24 minutter siden):

Etter flere år med PS5-spilling på en svær 4K-tv har jeg faktisk ikke et eneste sekund tenkt noen ting over ytelse eller gigafucks eller hva disse tingene heter i Tears of the Kingdom. Synes spillet kjører helt flott og føles glatt og bra - faktisk bedre enn en del PS5-spill. Det ser også utrolig vakkert ut, i likhet med forgjengeren. Så dette er ikke en gang en problemstilling for min del i hvert fall.

Må si meg enig i de som nevner at dette er stor kunst. Jeg er kanskje halvveis i historien, og så langt tror jeg muligens dette er det mest imponerende spillet jeg har noen gang har spilt. Helt fantastisk.

Enig!

 

Har selv PS5 og PC med 4090 og storkoser meg allikevel med TOKTK på switch uten å ofre en tanke til ytelse problemer e.l
Helt klart det beste spillet jeg noen gang har spilt og den letteste 10/10 jeg noen gang kunne gitt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Markiii skrev (51 minutter siden):

Så dette er mer en "Breath of the Wild Expansion Pack" da?

Og våpen blir fortsatt ødelagt under bruk?

Enkelt og kort svar, ja. Forskjellen er ikke like stor som mellom Ocarina of Time og Majora's Mask, men det er betydelig mer enn en expansion og i tillegg tror jeg ikke det hadde vøre mulig heller uten at jeg skal spoile noe.

Endret av svenka
Lenke til kommentar
KriZZ skrev (1 time siden):

Har selv PS5 og PC med 4090 og storkoser meg allikevel med TOKTK på switch uten å ofre en tanke til ytelse problemer e.l

Har også PS5 og PC (dog 3080) og jeg koser meg fint med TOTK, men det er frustrerende at jeg må ha en Switch kun for 2 spill (BOTW og TOTK) og bli tvunget til en dårligere opplevelse enn det man kunne hatt. Jeg klarer å nyte spillet, men jeg kan ikke glemme hvor mye bedre det kunne vært.

Lenke til kommentar

Om kraftig maskinvare er et ønske har nok ikke Nintendo vært et tema på veldig lang tid. Hva de får ut av konsollene sine er nesten mirakler. Jeg har hatt desidert minst problemer med spillene til Nintendo og konsollene dems. Kan nesten virke som at begrensningene får det beste ut av utviklere.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Virker som at fansen (som er rimelige mange!!) er fornøyde, og det er det viktigste!

Jeg likte ikke botw i hele tatt, så var skeptisk til å plukke det opp. Synes det definitivt virker mer givende å spille dette, men allerede etter 5-6 timer merker jeg at fatiguen med de samme fiendene som sist og samme materialer osv begynner å merke seg. Kan ikke understreke hvor mye jeg hater weapon durability, men det viste jeg når jeg gikk inn. Gleden av å utforske er liksom ikke der når man vet at det man finner vil gå istykker uansett..

Skal gi det 10+ timer til. Utrolig kult med ultrahand og de andre powerne hvertfall!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...