Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

3 spørsmål angående dating (ignorant 30 årig mann)


Gjest cb7db...4bb

Anbefalte innlegg

Gjest cb7db...4bb

Howdy

Jeg ble nettopp 30 år gammel, og helt til nå har jeg ikke følt behovet for kjærlighet, intimitet og nærhet.
Men for 3 uker siden var det plutselig noe som "klikket på plass". Og nå føler jeg at jeg er klar til å finne noen å dele livet med.
Jeg føler behovet for å gi og motta kjærlighet og glede med noen (romantisk).
Kall det en biologisk fase om du vil. Vet at det kan virke litt "taper" aktig å ikke ha datet før en er på denne alderen,
men jeg bryr meg fint lite. Heller bedre å faile enn å ikke ha prøvd.
Jeg tror grunnen til jeg føler meg klar er fordi de siste årene har jeg fokuserte signifikant på å utvikle meg selv som person,
etablere en økonomi, lære nye ferdigheter (som jeg vurderer å tjene på)
og så vel som klart å kurere meg selv fra en spiseforstyrrelse uten profesjonell hjelp

Men anyways, angående ignoranse innenfor dating....
Litt av denne sosiale uvitenheten kan vel delvis skyldes på min autisme, men det er ikke noe jeg sliter særlig med
og det definerer meg ikke. Jeg har hørt at folk sier at jeg burde se etter en dame som også har autisme.
Det gjør meg egentlig litt pissed fordi jeg føler de sier at jeg burde finne meg en annen "taper".
Fordi jeg mener at jeg og vi (høytfungerende autister) ikke er tapere.
Dessuten så har jeg gjennom livet hatt best kjemi og kommunikasjon med nevrotypiske folk.
Andre autister gir meg av og til en.....uncanny følelse. Dessuten foretrekker jeg en utfordring,
og det får jeg ved å kommunisere med nevrotypiske. Utfordring av den gode typen, den typen jeg føler videreutvikler mine
kommunikasjonsevner osv. Men det er et annet tema.
Derfor har jeg tre spørsmål....

Det jeg er mer bekymret over er hvor eksplisitt jeg skal følge de endeløse
dating/flørte rådene som det florerer av på Youtube og artikler. Føler det er overveldende.
Jeg har egentlig lyst til å bare være meg selv og ikke gjør daten til en acting gig.
Synes det er bedre å bli avvist for den jeg er enn at dama "forelsker" seg i en falsk doppelganger lol.
Men det ser visst ikke ut som at damer liker au naturel.
Så det var spørsmål 1/3. Hvor mye burde jeg lytte til de råda? Jeg personlig er skeptisk

Spørsmål 2/3:
Jeg har hørt at damer også utfører forskjellige "tester" på menn i dating-fasen som for eksempel
Confidence Test, Jealousy Test osv. Jeg har hovedsakelig ikke noe problem med slik i et par minutter.
Ser på det mer som et spill (jeg er dessuten videospilldesigner) der jeg får trent kommunikasjonen og reaksjonene mine.
Men før eller senere så vil tålmodigheten min ta slutt. Jeg synes tanken av å måtte konstant være på vakt
for slike tester høres slitsomt ut. Da får jeg ikke tid og energi til å spørre dama spørsmål for å bli kjent med henne osv.
Så litt usikker på hva jeg skal gjøre der. Hvis du som leser er kvinne, fortell meg om desse testene er sant,
eller om det bare er noe kødd som internett sier. For å være helt ærlig så synes jeg dette høres skikkelig
barsnlig ut ala high-school greie. Jeg foretrekker bare å kommunisere vanlig og bli kjent på den "gamledagse"
måten som våre foreldre og de som kom før dem, gjorde. Men kanskje jeg bare er ignorant.
Så det var spørsmål 2. Eduker meg

Spørsmål 3/3 er: når synes dere det er "akseptabelt" å spør kritiske spørsmål som
om hun vil ha barn, bo sammen, hva hu ser etter i et forhold osv? (generelt, ikke med meg)
Jeg vet da seff at man ikke skal plaffe det ut etter håndhilsingen lol.
Men ja, når mener du det er best? Det er vel lurt å få slikt unnagjort slik at vi ikke kaster vekk tid og ressurser

Det var alt jeg lurte på. Bortsett fra desse tingene, så har jeg ingen vansker eller engstelser for å snakke med damer.
Introduksjons-muren kan være litt skummel, men så snart den blir hamret ned så er jeg veldig smooth og elokvent i samtaler
og kan enkelt gjøre humor ut av awkward silence, noe som ironisk nokk fører til dialog.
NB: min elokvens er ikke godt representert i skriftlig format. Jeg tar meg selv mindre seriøst her haha

Håper på å høre fra dere

Anonymous poster hash: cb7db...4bb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest cb7db...4bb skrev (6 timer siden):

Så det var spørsmål 1/3. Hvor mye burde jeg lytte til de råda? Jeg personlig er skeptisk

Absolutt ingenting i det hele tatt. Noen råd kan sikkert være helt greie, men i total så har datingmarkedet på mange måter blitt ødelagt av den ene eller andre ekstreme siden. Vær deg selv, gjør det du føler er best i situasjonen, det er enklest og vil gi best resultater.

Angående spørsmål 3 så er det etter min erfaring noe man naturlig kommer innpå ganske fort. Om dere ikke kommer innpå det innenfor det du synes er rimelig tid så er det ikke noe i veien for å bare spørre rett ut når du føler for det. Det finnes ikke en fasit. Noen ganger passer det å snakke om på første date, andre ganger er det ikke noe som kommer opp i det hele tatt før den ene tar insiativ til å spørre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest cb7db...4bb skrev (6 timer siden):

Jeg har egentlig lyst til å bare være meg selv...

Dette er koden for å komme videre. Vær deg selv, og ignorer det meste av "tips" du finner. Jeg tror mange som lager datingråd på nett aldri har vært på date selv, men overkompliserer før de kommer så langt 🙂

Lenke til kommentar
Gjest 74999...378

Noen "kjører" slike tester, andre ikke. Det er nok mer uvanlig enn det er vanlig. En kvinne med et trent øye og hode klarer fort å finne ut om du er en sjalu, manipulerende drittsekk. Men disse er også ganske få. De trenger ikke kjøre tester. Kommer an på aldersgruppen du dater. Unge jenter er dårligere på dette, men de er kjent med såkalte "tester". Kommer også an på om du dater en tik tok-generasjon eller noen som ikke bryr seg så mye om sosiale medier og andre folk sine meninger. Saken er at om du dater seriøst og møter mange kvinner så vil du se at alle er forskjellige. Jeg tror at slike tester ikke er normalt å støte på. Kvinnen vurderer deg nok på andre måter enn å kjøre tester, for å si det sånn, akkurat som at du vurderer henne som potensiell partner. 

De datingrådene ville jeg ikke lyttet så mye til. Prøv deg frem og vær deg selv. Hva tenker du er greit å si/gjøre på en date? Er du en "gentleman" eller er du laid-back? Seriøse og kritiske spørsmål tenker jeg bør være på vent til du vet om du føler tilknytning til henne. For noen kan slike spørsmål komme naturlig allerede på første date, for andre vil det ta tid. Jeg tenker det er ikke så lurt å bringe det på bane med en gang, greit å sjekke om der er tiltrekning først. Samtidig er det greit å ha det avklart også. Dette må du føle på selv. For eksempel ønske om barn er stort og viktig, og det kan være greit å avklare raskt, om du eller hun ønsker barn og om deres ønsker samsvarer eller krasjer. Samtidig er dette noe som kan endre seg. Kanskje hun eller du er usikre. Ikke godt å si! 

Vil være forsiktig med å ta imot datingråd fra alle og enhver. Se hvem det er du tar datingråd fra. Er det mennene som jager etter flest mulig ligg med de peneste damene eller er det mennene som ønsker et fast forhold, og hva appellerer best til deg? Hva vil du ha ut av datingen? Et forhold? Da dater du kvinner som vil det samme. Jeg ser for meg at rådene er ulike. Om det kun er sex og moro du vil ha, så vil nok målet være å komme til sengs så raskt som mulig. Om et fast forhold er ønsket, vil det være lurt å bli godt kjent før man tar det steget. Sexen er som oftest strålende om den personlige kjemien er på plass fra før uansett. ;) 

Dette fikser du, masse lykke til. Ha det gøy og kos deg, prøv deg frem. Du blir bedre kjent med deg selv i prosessen også. Ikke ta avvisninger personlig og vær ærlig med deg selv. 

Anonymous poster hash: 74999...378

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...