Gå til innhold

hva har Telenor knotet til med Tv-Guiden nå? (T-We boks II)


Anbefalte innlegg

flere som hat sett at programtitler/feltene i Tvguide-oversikten blir blanket-ut etterhvert som man beveger seg rundt i menyen?

Må ha vært en programvare oppdatering nylig som har fu***d det opp, for kan neppe være meningen det skal være slik. Nå synes riktignok programtittel helt øverst på skjermen, men er fryktelig irriterende/skuffende slik det er blitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mr.M skrev (16 minutter siden):

flere som hat sett at programtitler/feltene i Tvguide-oversikten blir blanket-ut etterhvert som man beveger seg rundt i menyen?

Samme hos meg, har også T-We-boks II (4K). Regner med det blir fikset i løpet av kort tid. Ikke ofte jeg ser på TV, så ikke viktig for meg.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 2 uker senere...
Mr.M skrev (På 11.10.2023 den 7:30 PM):

andre som opplever at favorittkanal-liste (rekkefølgen man har sortert) ikke funker pr.nå?

Ser ut som min T-We (I) ble oppdatert i dag. Dermed viste TV-guide en helt annen sortering enn før.
Var enkelt å fikse, trykker på Options-knapp, ser at 'Alle kanaler' er valgt, endrer til 'Favoritter'.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hårek skrev (På 25.10.2023 den 11:22 PM):

Ser ut som min T-We (I) ble oppdatert i dag. Dermed viste TV-guide en helt annen sortering enn før.
Var enkelt å fikse, trykker på Options-knapp, ser at 'Alle kanaler' er valgt, endrer til 'Favoritter'.

ja må være pga. en oppdatering

fikk fikset der her også ved å flytte tilbake fra Alle kanaler til Favoritter, men tok litt tid før jeg fant hvor settings var. Rotet først inne på dekoder-innstillinger og alt mulig rart.

btw, hvilken knapp sikter du til med "Options"? Jeg fant det på knapp-22 nederst til høyre (men mulig det er navnet på knappen da)

t0HQdGI.png

https://www.telenor.no/kundeservice/tv/dekodere-og-fjernkontroller/t-we-boks-ii/fjernkontroll/

Lenke til kommentar
Mr.M skrev (6 timer siden):

btw, hvilken knapp sikter du til med "Options"?

Gjorde det kanskje ikke helt klart at jeg har den eldre T-We (I) boksen. Den har en annen fjernkontroll.

Denne boksen blir bare tregere og tregere for hver oppdatering. Opptaksmenyen er blitt nesten ubrukelig. Når man skal slette en fil, og trykker piltast og velger det som var 'Slett' da man kommer inn i menyen, så starter avspilling! Det er fordi ikonene endrer seg etter noen sekunder.
Jeg lurer på om Telenor gjør dette med vilje, for å få brukere til å gi opp og heller abonnere på den nye boksen. Men den er jo håpløst overpriset.
Skal uansett bytte til Altiboks snart, de kom med tilbud om TV & internett for kr 699/mnd i 2 år.

 

Lenke til kommentar
Hårek skrev (1 minutt siden):

Jeg lurer på om Telenor gjør dette med vilje, for å få brukere til å gi opp og heller abonnere på den nye boksen. Men den er jo håpløst overpriset.
Skal uansett bytte til Altiboks snart, de kom med tilbud om TV & internett for kr 699/mnd i 2 år.

 

Det er slik med gammel elektronikk, både TVer, strømmebokser, mobiler, nettbrett og PCer. Med mer krevende programvare vil maskinvaren nå en grense for når det er praktisk brukbart. Jeg har T-We Boks 2, den er lynrask i bruk, og talestyringen funker greit nok. For det meste.

Sameiet der jeg bodde tidligere byttet fra Telenor til Altibox, og det ble ramaskrik. Nettet var det ikke stor forskjell på, men TV-tjenesten var svært mye dårligere.

Lenke til kommentar
zanta skrev (18 minutter siden):

men TV-tjenesten var svært mye dårligere.

Har hatt Altiboks ett års tid. Fant TV-tjenesten grei nok. Omtrent samme utvalg av kanaler (men vil savne Kunnskapskanalen). Den store forskjellen mot T-We (I) er sømløs overgang mellom direktesending og streaming. Med bufring klarer Altiboks å navigere frem og tilbake i streaming like bra som T-We gjør med avspilling av opptak. 
En ulempe er at når man slår på Tv så kommer man til en Altiboks portal. Er mye greiere at TV-kanalen holder seg der man forlater den. Og tungvindt at alt må gjøres i en meny, mye greiere på T-We med dedikerte knapper på fjernkontrollen for f.eks TV-guide.
Altiboks Modell A hadde noen bugs. Var ikke så veldig plaget selv, men hørte om flere som var veldig frustrerte.
T-We (I)
er definitivt den mest stabile dekoder jeg har hatt. Alt fungerte veldig bra da de var Canal Digital.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hårek skrev (6 minutter siden):

T-We (I) er definitivt den mest stabile dekoder jeg har hatt. Alt fungerte veldig bra da de var Canal Digital.

Jeg sitter i styret i et stort sameie, hvor vi har Telenor som leverandør av TV og internett. Har ikke fått en eneste klage fra beboerne på verken løsning, stabilitet eller kundeservice.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...