Gå til innhold

Kan vi få en egen forumseksjon under data dedikert til maskinlæring (AI) ?


Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle opprette en tråd om bruk av forskjellige modeller, både til bildegenerering og tekstgenerering, men jeg ser ikke hvor dette vil passe under rent tematisk. Tror det hadde vært en ide å opprette et eget underforum for AI spesifikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Ingen av disse trådene passer da diskusjoner om maskinvare som kreves for å kjøre forskjellige modeller faller utenfor "programvare" og "annen teknologi og vitenskap" er alt for generelt til et så spesifikt emne.

Lenke til kommentar

Hvis det er ren maskinvare så er det jo flere kategorier under Data som kan være relevant.

Gjest slettet-ld9eg7s96q skrev (7 minutter siden):

"annen teknologi og vitenskap" er alt for generelt til et så spesifikt emne.

Hvis tråden kun gjelder maskinvare ja, da ville jeg nok valgt en av data-kategoriene, men det er ikke super-nødvendig å ha en nisje-kategori for alt tenker jeg. 

Det er godt mulig at vi trenger en AI-seksjon etterhvert, men jeg vet ikke hvor mange tråder du har tenkt å opprette rundt dette? Hvis det bare er 1-3 så trenger man ikke en ny kategori enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Så anbefalingen din er at jeg sprer masse tråder over hele forumet alt ettersom hvilken kontekst emnet faller under, innenfor AI? Det vil jo gjøre ting uoversiktlig og ikke akkurat innby til engasjement rundt emne(ne).

Hadde det vært en "Generell teknologi" kategori under "Teknologi og Vitenskap" så hadde det ikke vært noe problem. Men siden man har valgt å kun organisere tråder i underforum som er veldig spesifike er jo det utelukket.

E:

Sitat

Det er godt mulig at vi trenger en AI-seksjon etterhvert, men jeg vet ikke hvor mange tråder du har tenkt å opprette rundt dette? Hvis det bare er 1-3 så trenger man ikke en ny kategori enda.

Ingen som gidder å opprette masse tråder om dette når man må spre det utover flere kategorier, så da er det jo uaktuelt.

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar

Det kommer jo an på hva hovedtemaet er. AI er jo så mangt. Maskinvare, matematikk, programmering, bruk av ai, nyheter, anmeldelser osv. Hvis du skal ha en tråd som kun gjelder for å finne best maskinvare til AI så er jo det først og fremst en maskinvare-tråd, dernest en AI-tråd.

Du kan fint være uenig, det er ikke så veldig viktig for meg, men i tiden jeg og du har vært her så ser man jo at de forsøker å unngå for spesifikke underkategorier der det er relativt lite aktivitet. Ting har heller gått mot å slå ting sammen framfor å splitte de opp.

Kanskje en av de mer passende kategoriene kan renames litt til å inkludere AI.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
Comma Chameleon skrev (31 minutter siden):

Det kommer jo an på hva hovedtemaet er. AI er jo så mangt. Maskinvare, matematikk, programmering, bruk av ai, nyheter, anmeldelser osv. Hvis du skal ha en tråd som kun gjelder for å finne best maskinvare til AI så er jo det først og fremst en maskinvare-tråd, dernest en AI-tråd.

Hadde dette handlet om kun "å finne best maskinvare til AI" hadde jeg aldri opprettet denne tråden. Nå tror jeg du går bevisst ut for å missforstå meg og går litt på tomgang her. Dette gjelder da flere aspekter.

AI begynner også å bli mer og mer mainstream, så at dette er et "nisje" tema som vil få lite bruk og trafikk er heller ikke noe argument.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...