Gå til innhold

Jeg føler noe er feil. Hva mener dere?


Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å starte en forum side. Siden heter crazyforum.no 

Nå føler jeg navnet på siden ikke passer i Norge. 

Men jeg får ikke trafikk på siden. Har brukt en god del penger på markedsføring men det funker ikke. 

Derfor jeg kommer hit, kanskje noen andre kan se hva jeg ikke ser. Slik at jeg kan rette opp i det. 

Håper noen her kan hjelpe meg. 

Takk på forhånd. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du holder ytringsfriheten høyt, så kan du prøve å ta med deg folk fra dogmeforum, f.eks kvinneguiden. Folk kaster jo bort mye potensial i livet sitt hvis de holder seg i dogmearenaer.

Kjapt forslag: Du kunne lagd en kort tik tok, eller annen video, der du viser hvordan alle emner du vil snakke om blir banna med en gang på kvinneguiden, og etterpå peke til ditt bedre alternativ. Forslag til tittel: "Jeg ble BANNA her!!!"  -Og ett bilde av en fyr som blir tapet for munnen med en ekstra sterk teip.

Lenke til kommentar

Å lykkes med noe på nett er krevende.

Så på siden, ga variabelt seriøst inntrykk. Særlig med å kunne vinne en mobil ved å opprette flere tråder mm. Når er trekningen? Neste år? 

Tråder virker desperat skrevet for å kunne få en premie og norsken er variabel. Litt som at det skulle vært maskinoversatt fra engelsk til norsk. 

Profilering er viktig. Hvem er målgruppen? Språket fra admin er preget av at dette er forum for ungdommer. 

Ser nå hva nettstedet viser til. Profilering til de i videregående skole er en ide:

Velkommen til Crazyforum.no

Er du litt crazy? i så fall er du på riktig sted. Spør andre medlemmer om dine villeste spørsmål.

Eller fortell dine villeste vitser. 

Ønsker deg lykke til, tøft og spennende å tørre å satse på nett. Finn målgruppen. Forstår ikke helt målgruppen til forumet. 

TS har jo allerede fått noe svar på sin forrige post om dette 

 

Endret av plankeby
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Virker mest som en random installasjon av noe forumsoftware hvor det er opprettet noen ustrukturerte kategorier og lagt det på et tilgjengelig domene. Det virker som det ligger lite jobbing bak dette og dermed er det nok også svært få som ser noe poeng å bytte fra et forum som man allerede bruker.

Tror nok du har best sjanse ved å treffe en nisje ingen andre dekker på en god måte.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det viktigste spørsmålet er, hvorfor i svarte skulle jeg være der?

Du har kjøpt et halvteit domenenavn for å spille på det å være litt Crazy, men hva betyr egentlig det?

Bare se på tredje svaret på velkomstposten du har laget. Ikke noe sted definerer du hva Crazyforum er, og når folk er gærne nok til å faktisk gidde å kaste bort tid på å registrere seg, og så nærmest spør rett ut hva greia er, er de crazy nok, så får de ikke svar. 

Siden har ikke noen identitet, ikke noe formål, og leser man overskriftene på alle postene, så er det i alle fall ingen ting som jeg anser som crazy. Ok, det er litt Crazy at nesten alle postene er opprettet av samme person, men, det er jo ingen ting som gjør at jeg gidder å bruke tid på det som i praksis er en blåkopi av diskusjon.no med en lame tittel. 

Selfuniverse over her skriver noe om å være mer åpen for "ytringsfrihet", er det konseptet med crazy? Jeg tenker at om du klarer å bli bannet fra diskusjon.no eller kvinneguiden eller hvor det er du skriver diverse oppgulp så er det hverken forumet eller ytringsfriheten det er noe feil med. Men for all del, kjør på for min del, men da er all tematikk på postene så langt total skivebom. 

Jeg sier steng ned skiten, gå tilbake til tenkeboksen, og finn ut hva som identifiserer akkurat dette forumet. Hva er crazy, og legg opp løpet deretter, eller hva er formålet, finn et riktig navn, og legg opp løpet deretter. Hva vil dere være?

Scooterforum.no et er eksempel på et forum med et formål, en nisje. 

Diskusjon.no er noe bredere, jeg tror det er det du vil være, men det er ikke noe poeng i å lage diskusjon2.no Og det kommer i alle fall ikke av seg selv og et teit domenenavn. 

Bare pass på å kaste bort pengene på mobilen dere har lovet ut først. 

 

 

Endret av Serpentbane
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Flere har vært inne på det... hva er poenget med forumet? Hvorfor skal jeg bruke det? Et tilfeldig forum uten mål og mening har ingen verdi, i det minste ikke når det ikke er andre medlemmer.

Det er antakelig veldig vanskelig å lykkes med et forum uansett, men jeg kan tenke meg at å starte som et nisjeforum som dekker et reelt behov vil være en bedre vei å gå. Da kan man skape en brukerbase, om enn med ganske smale interesser. Men så kan forumet utvides til å omhandle andre emner, og kanskje kommer det flere til da dersom det er bra informasjon og interessante diskusjoner der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et nisjeforum krever at admin der har nisjekunnskap om tema. Altså mye tid fra admin i starten og gode innlegg som gir reel verdi og nytte.

Store mer generelle forum i Norge er lagt ned siste 10 år. Da med store millionkonsern bak. 

Crazy er en nisje, men finnes markedet? Da får admin der komme med masse crazy bidrag. Ikke bare setninger på tre ord.

Det kan ta år før man lykkes. 

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...