Gå til innhold

Forsterker til Klipsch RP-160M Premiere


Anbefalte innlegg

Hei! Ser komplett har et flott tilbud på disse: https://www.komplett.no/product/839427/tv-lyd-bilde/hoeyttalere-hi-fi/hoeyttalere/klipsch-rp-160m-premiere-1-par-sort

 

Det jeg trenger hjelp med er et fornuftig kjøp av forsterker. Har ikke tenkt å legge et alt for stort budsjett i det og hadde håpet på kanskje et forslag til en evt sub om det er nødvendig.

Blir primært brukt til film med kona og barna og eventuelt litt spill osv.

Håper noen der ute som kan hjelpe en som er heeeelt blank på lyd 🤭

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil i utgangspunktet si jo større forsterker jo bedre.

Men viktigere for lydopplevelsen er kanskje å holde horndiskantene til Klipsch litt i sjakk. Dermed ville jeg nok valgt forsterker fra Yamaha eller Marantz, som begge er kjent for noe mer varm og lun lyd. Sammen med disse høyttalerne kan det bli en bra kombinasjon, med både dynamikk og behagelig lyd.

Lenke til kommentar
25 minutes ago, Pop said:

Vil i utgangspunktet si jo større forsterker jo bedre.

Men viktigere for lydopplevelsen er kanskje å holde horndiskantene til Klipsch litt i sjakk. Dermed ville jeg nok valgt forsterker fra Yamaha eller Marantz, som begge er kjent for noe mer varm og lun lyd. Sammen med disse høyttalerne kan det bli en bra kombinasjon, med både dynamikk og behagelig lyd.

Grunnen til at Klipsch er kjent for "skarp" lyd er ganske enkelt at diskantene spiller flere dB høyere enn bass/mellomtone. Dette er ikke noe en forsterker som markedsføres med "varm" lyd kan gjøre noe med. Her må det EQ eller tonekontroller til.

Så mitt råd vil være å finne en forsterker som i det minste har tonekontroller (bass/diskant) eller mer avansert EQ som feks. romkorreksjon.

Endret av Smule8o
Lenke til kommentar

 

Jeg kjøpte ett par av disse Klipsch'ene fra Komplett til 1990 kroner og de leveres neste uke. 

Har kjøpt en Bluesound Powernode Edge som jeg fikk for en "rimelig" penge (4000 kroner) og er spent på hvordan de 40 wattene den leverer kan måle seg mot Sonos Amp'en jeg bruker i stuen. 

Høyttalerne skal stå i en mindre TV-stue og erstatte en Sony lydplanke med subwoofer og trådløse bakhøyttalere som har levert middelmådig lyd både på TV og musikk. 

Om det er veldig forskjell i favør Sonos Amp'en så kommer jeg til å bite i det sure eplet og kjøpe en slik men jeg håper Powernode Edge'en gjør en god nok jobb med å levere bra musikk og TV-lyd ved moderat volum og tåler at man skrur opp litt ved festligere lag. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...