Gå til innhold

Trump: jeg kan få slutt på krigen i Ukraina på 24 timer


Anbefalte innlegg

Trump ble for noen dager siden intervjuet på cnn. Der kom de inn på krigen i Ukraina.

Trump sa at han ønsker at ingen flere skal dø i krigen og at han kunne fått slutt på den i løp av 24 timer om han var president.

Jeg tror at dette stemmer. Fordi det som holder krigen i gang er at vesten tvinger Ukraina til å krige frem til de har tatt tilbake alle områdene de har mistet. De får ikke lov å akseptere våpenhvile.

Trump sa også at: vi må slutte å drepe disse menneskene!

Jeg leser med stor forskrekkelse på trådene her på forumet, der folk mer eller mindre koser seg mens de konkurrerer om å applaudere vold, død og drap. Vi skal sende evig med penger slik at flest mulig skal dø. Psykopater hele gjengen! Skam dere!

Endret av Sokr
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
WiiBoy skrev (8 minutter siden):

Så du mener at stormakter skal fritt forsyne seg av landområder, og dersom noen går i mot så er det deres skyld at det blir krig/drepte???

Det er spørst hva som har skjedd. Vesten utførte i 2014 et statskupp i Ukraina, mot en russiskvennlig demokratisk valgt regjering. Russland reagerte på det ved å først ta krimea (for å beskytte sine millitærbaser og svartehavsflåten). Så viste det seg at det nye vestligkontrollerte regimet ville nekte russiskspråklige å bruke språket sitt i østlige deler av Ukraina. Det førte til opprør og at utbryterrepublikker ble formet. I 2022 hadde vestlige land sendt store mengder våpen til Ukraina med mål om at disse utbryterrepublikkene skulle bli erobret. Da gikk Russland inn for å forsvare disse og prøvde seg på sitt eget statskupp som feilet.

All død som skjer i Ukraina er vesten sin feil og er ikke en forsvarskrig. Det er en del av et stormaktsspill der USA har ett eller annet mål, trolig bare å ødeleggelse (som i midtøsten).

Endret av Sokr
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Sokr skrev (2 timer siden):

Trump ble for noen dager siden intervjuet på cnn. Der kom de inn på krigen i Ukraina.

Trump sa at han ønsker at ingen flere skal dø i krigen og at han kunne fått slutt på den i løp av 24 timer om han var president.

Jeg tror at dette stemmer.

Særdeles dårlig valg å tro på noe av det Trump sier eller skriver.

Muligens nytt for deg, men fyren har en tendens til å lyve inniblant.

Endret av nightowl
  • Liker 8
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 5/14/2023 at 7:50 PM, Sokr said:

Trump ble for noen dager siden intervjuet på cnn. Der kom de inn på krigen i Ukraina.

Trump sa at han ønsker at ingen flere skal dø i krigen og at han kunne fått slutt på den i løp av 24 timer om han var president.

Jeg tror at dette stemmer. Fordi det som holder krigen i gang er at vesten tvinger Ukraina til å krige frem til de har tatt tilbake alle områdene de har mistet. De får ikke lov å akseptere våpenhvile.

Trump sa også at: vi må slutte å drepe disse menneskene!

Jeg leser med stor forskrekkelse på trådene her på forumet, der folk mer eller mindre koser seg mens de konkurrerer om å applaudere vold, død og drap. Vi skal sende evig med penger slik at flest mulig skal dø. Psykopater hele gjengen! Skam dere!

Hva med å lese noe annet enn RaZZisk propaganda?! Det som er kvalmende i.f.m. denne krigen er dere som gjentar RaZZisk propaganda og løgner som sannheter til tros for at løgnene er tilbakevist GANG PÅ GANG PÅ GANG PÅ..... Ofte så er det "tilfeldigvis" folk LAAAAAAAAAAAAAANGT ute på venstre/høyresiden politiskt og som hater USA over allt på jord som fullstendig blindt svelger alternative forklaringer og konspirasjonsteorier ene og alene fordi USA svartmales!!! Om har sine feil og mangler og USA LANGT i fra er ufailbarlige, så er de mildest talt å oretrekke milevis fremfor RaZZland og andre diktaturer!!!

Ukraina kastet den RaZZiske marionetten som styrte og foretok et demokratiskt valg. Og det var ene og alene RaZZland som angrep Ukraina i 2014 og så eskalerte 24.02.2022 og gikk til fullskala invasjon mot Ukraina! Men du tror kanskje at USA har overnaturlige krafter og presset Putler med telepati til å innvadere Ukraina 😒:wallbash:?!

Og det er BARE hvis RaZZland og Putler kastes ut av Ukraina at det kan bli fred i Ukraina og folkemordet og krigshandlingene RaZZland og Putler utfører der tar slutt at det kan bli fred i Ukraina. Alternativet er at undertrykkingen og folkemordet i Ukraina mot ukrainere fortsetter om Ukraina underkaster seg RaZZland og Putler!!!

Endret av Gjest MKII
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, Sokr said:

Jeg leser med stor forskrekkelse på trådene her på forumet, der folk mer eller mindre koser seg mens de konkurrerer om å applaudere vold, død og drap. Vi skal sende evig med penger slik at flest mulig skal dø. Psykopater hele gjengen! Skam dere!

Russia Ukraine update: Word 'children' painted outside ...

image.thumb.png.6930227f9fba85978db76bb7a31575c5.png

Er dette ok? Skal vi la Russere ødelegge byer, voldta og plyndre noen andre sitt land?

Ja, jeg godter meg over at de som angriper Ukraina får en rakett oppi ræva. De skulle ikke vært der i det hele tatt. De skulle holdt seg på Russisk territorie og jobbet med å forbedre sitt eget land, fremfor å rasere andres.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Gjest MKII skrev (8 minutter siden):

Tillat meg å korrigere deg:

"Muligens nytt for deg, men fyren har en tendens til å bare snakke sannt inniblant."

Siden det er det at Trump snakker sannt som er unntaket mener jeg... 😉

Tenkte jeg skulle være litt snill, siden fyren sliter med mange (kommende) rettssaker for tiden. Han er jo den mest uskyldige personen noensinne, aldri gjort en flue fortred.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, nightowl said:

Tenkte jeg skulle være litt snill, siden fyren sliter med mange (kommende) rettssaker for tiden. Han er jo den mest uskyldige personen noensinne, aldri gjort en flue fortred.

Tatt i betraktning måten han fullstendig feilhåndterte koronapandemien i USA med konspirasjonsteoriene sine, hvordan han oppfordret til opprøret mot kongressen og så videre burde han betegnes som en av verdenshistoriens største massemordere... Dødstallene etter korona ligger langt over de fleste/alle sammenlignbare land, og til og med flere land som USA over hodet ikke burde sammenlignes med... (Hvis man forstår hva en logaritmisk skala innebærer, så kan både X- og Y-aksen endres til det, men det gir et galt bilde av forholdet hvis man ikke helt ut forstår hva en logaritmisk skala er og hvordan det påvirker fremstillingen!):

https://ourworldindata.org/grapher/total-confirmed-deaths-due-to-covid-19-vs-population?xScale=linear&yScale=linear&time=2023-03-03&country=TZA~AIA~ATG~ABW~BHS~BRB~BLZ~BMU~BES~VGB~CAN~CYM~CRI~CUB~CUW~DMA~DOM~SLV~GRL~GRD~GLP~GTM~HTI~HND~JAM~MTQ~MEX~MSR~NIC~PAN~PRI~KNA~LCA~MAF~SPM~VCT~SXM~TTO~TCA~USA~VIR~NOR

  • Liker 4
Lenke til kommentar
16 minutes ago, Gjest MKII said:

Tatt i betraktning måten han fullstendig feilhåndterte koronapandemien i USA med konspirasjonsteoriene sine, hvordan han oppfordret til opprøret mot kongressen og så videre burde han betegnes som en av verdenshistoriens største massemordere... Dødstallene etter korona ligger langt over de fleste/alle sammenlignbare land, og til og med flere land som USA over hodet ikke burde sammenlignes med... (Hvis man forstår hva en logaritmisk skala innebærer, så kan både X- og Y-aksen endres til det, men det gir et galt bilde av forholdet hvis man ikke helt ut forstår hva en logaritmisk skala er og hvordan det påvirker fremstillingen!):

Fakta er at under Trumps administrasjon ble flere svært effektive vaksiner utviklet på rekordtid. Trump oppfordret folk til å ta vaksinen, bruke munnbind og holde avstand. Samtidig som viruset herjet tross Trumps oppfordringer fikk venstresidens BLM-gatepøbler det for seg at de skulle holde store massedemonstrasjoner uten munnbind og uten avstand, brenne ned bydeler. plyndre og drepe folk. Trump kunne ikke laget regler som vi hadde i Norge uansett hvor mye han ville, det ville ikke ha vært mulig i USA. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 5/14/2023 at 10:39 PM, nightowl said:

Herregud da mann.

Ta det med ro: Jeg tilla deg ikke å være tilhenger av Trump, og jeg mener ikke at han fortjner en plass høyt oppe på en liste av massemordere. Men det er ingen tvil om at han helt unødvendig er direkte skyld i at en mengde med liv er gått tapt i USA på grunn av feilhåndteringen hans. Stormingen av kongressen førte forsåvidt ikke til at mange liv gikk tapt, men det førte til at mange liv ble ødelagt.

Endret av Gjest MKII
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Som president i USA (eller ei anna stormakt) er det lett å avslutte krigen, det som er vanskeleg er å gjere det på ein fornuftig måte. 

USA kan ikkje åleine slutte å levere våpen og anna støtte, då mykje av dette kjem frå NATO og ikkje USA åleine. 

Men det USA kan gjere er å donere åpen til Russland i staden for, det er likevel svært tvilsomt at det er gjennomførbart å tvinge Ukraina til å overgi seg på under 24 timar. 

Alternativt kan Trump gå til den andre ekstreme sida ved å donere atomvåpen og langdistanserakettar til Ukraina. Dette er sjølvsagt også galskap, men ved å tvinge Russland ut i ein atomkrig så kan det sjølvsagt være at Russland gir seg for å ikkje bli atombomba. 

Det er uansett totalt useriøst å tru at ein kan få avslutta krigen på under eit døgn, også når vi tek høgde for at Trump er russlandvenleg nok til å foreslå ganske så ekstreme forslag. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
9 minutes ago, debattklovn said:

Fakta er at under Trumps administrasjon ble flere svært effektive vaksiner utviklet på rekordtid.

Det er ganske tvilsomt om noen vaksine hadde blitt utviklet raskere eller tregere under noen annen president. Og "under" Trump er heller ikke helt riktig. Nå var jo den mest vanlige vaksinen, Comirnaty, utviklet i Tyskland av Pfizer og BioNTech.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 6
Lenke til kommentar
4 minutes ago, The Avatar said:

Som president i USA (eller ei anna stormakt) er det lett å avslutte krigen, det som er vanskeleg er å gjere det på ein fornuftig måte. 

USA kan ikkje åleine slutte å levere våpen og anna støtte, då mykje av dette kjem frå NATO og ikkje USA åleine. 

Men det USA kan gjere er å donere åpen til Russland i staden for, det er likevel svært tvilsomt at det er gjennomførbart å tvinge Ukraina til å overgi seg på under 24 timar. 

Alternativt kan Trump gå til den andre ekstreme sida ved å donere atomvåpen og langdistanserakettar til Ukraina. Dette er sjølvsagt også galskap, men ved å tvinge Russland ut i ein atomkrig så kan det sjølvsagt være at Russland gir seg for å ikkje bli atombomba. 

Det er uansett totalt useriøst å tru at ein kan få avslutta krigen på under eit døgn, også når vi tek høgde for at Trump er russlandvenleg nok til å foreslå ganske så ekstreme forslag. 

Atomvåpen er kanskje den eneste måten krigen kan avsluttes på under 24 timer. Og Trump er forsåvidt en fyr som foreslo å bruke atomvåpen mot orkaner, så hvem vet...

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Den eneste realistiske måten USA kan stoppe krigen på 24 timer er å bombe i stykker ett av landene, og mtp at det er Trump det er snakk om, så er det neppe sin kollega i russland som blir bombet..

Erntross alt en fyr som lurte på om man kunne sprøyte inn klor intravenøs for å stoppe virus, eller bruke sollys inni kroppen..

Endret av aklla
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest MKII skrev (1 time siden):

Tillat meg å korrigere deg:

"Muligens nytt for deg, men fyren har en tendens til å bare snakke sannt inniblant."

Siden det er det at Trump snakker sannt som er unntaket mener jeg... 😉

Nå var du da i overkant snill mot Trump. Så må korrigere deg og: “Trump har en meget sjelden gang en tendens til å snakke sant. Heldigvis-siden det selvsagt er ett rent uhell som ikke burde skje i følge han sjøl-skjer det svært svært sjelden. Ja så og si aldri”.

Endret av Olek1970
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...