Gå til innhold

utkast til nye gaming-pc komponenter, ser dette bra ut?


Anbefalte innlegg

Har et ca budsjett på ca 12-14k, eg tenker egentlig mest mulig stabil fps for pengene.

Eg har kabinett og strømforsyning (650w).

Utkastet:
komplett upgrade 5 - Intel i5-12600KF, B660, 16GB RAM DDR4

ASUS Dual GeForce RTX 4070

Eg har ikke noen særlig god skjerm, så det blir neste investering, så penger eg kan spare går til dette.

Eg er også åpen for radeon og amd, men noen av testene eg har sett for blant annet av 6950xt er at low fps 0.1% av tiden, er helt nede i 1fps, mens nvidia dykker bare ned til f.eks 50.

Er åpen for det meste, må ikke være upgrade pakke fra komplett (eller komplett), og eg vil ikke bruke "tilpass" funksjonen til komplett, den har eg hørt mye rart om (priser ting helt feil i deres favør).

PS: Eg vil helst ikke ha noe coil whine og sånt piss fra skjermkortet, og hovedkortet bør være bra på lyd, og ikke overpriset med tanke på overklokking (dette gidd eg ikke).

Endret av hatredFan911
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • hatredFan911 endret tittelen til utkast til nye gaming-pc komponenter, ser dette bra ut?

Det ser ganske greit ut. 4070 skal kunne klare det meste i 1440p. Men det e riktignok en K prosessor, og ett hovedkort-chipset som ikkje støtta overklokking.

 

Den vil nok også trekke rundt 525-575w max. So det kan være smart å kjøpe ei litt kraftigare strømforsyning, men det skal nok gå fint.

Endret av Uferdig Setnin
Lenke til kommentar
4 hours ago, Uferdig Setnin said:

Det ser ganske greit ut. 4070 skal kunne klare det meste i 1440p. Men det e riktignok en K prosessor, og ett hovedkort-chipset som ikkje støtta overklokking.

 

Den vil nok også trekke rundt 525-575w max. So det kan være smart å kjøpe ei litt kraftigare strømforsyning, men det skal nok gå fint.

Lurer på, hva er egentlig forskjellen på skjermkortet eg linket over, dual fan, kontra dette med 3 vifter og litt mer lengde:

https://www.komplett.no/product/1244009/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/msi-geforce-rtx-4070-ventus-3x-oc?q=msi geforce rtx 4070

Eg har rikelig med plass i det store kabinettet viss det er kun pga plassmangel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...