Gå til innhold

Hvis du vil kan du få push-varsler fra Diskusjon.no på mobil og nettbrett!


Hva synes du om at du kan få push-varsler fra Diskusjon.no?  

49 stemmer

  1. 1. Hva synes du om at du kan få push-varsler fra Diskusjon.no?

    • Jippi, ENDELIG! 🥳
      4
    • Kult, dette skal testes ut 😎
      12
    • Fint at de som vil ha varsler får muligheten, men vil nok ikke bruke det selv 😊
      19
    • Dette har man jo ikke bruk for! 😖
      12
    • Samma for meg / vet ikke 🤷
      2


Anbefalte innlegg

Vi oppdaterte forumet i dag og Diskusjon.no kan nå levere push-varsler til de fleste smarttelefoner og nettbrett! Det krever at du tar deg tid til å sette det opp og har et oppdatert operativsystem.

Instruksene nedenfor viser hvordan man kan sette det opp på iPhone. For å sette det opp på iPhone må man ha iOS-versjon 16.4 eller nyere. Fremgangsmåten skal være ganske lik på andre typer smarttelefoner.

Si gjerne fra hva du synes om dette i tråden! Hvorfor kommer du til å bruke det/ikke bruke det, har du andre spørsmål eller relevante innspill og kommentarer?

Instrukser iPhone (iOS 16.4)

Del 1: Legg til på Hjem-skjerm:

Hvis du har en slik snarvei fra før må du legge den til på nytt. 

  • Gå inn på Diskusjon.no og trykk på dele-ikonet.
  • I delevalgene velger du "Legg til på Hjem-skjerm" (nesten nederst i listen).
  • Trykk "Legg til" på siden du tas til. Hvis du vil kan du endre navn på appen.

Se bilder nedenfor. Instruksene fortsetter under bildene.

IMG_4438.PNG

IMG_4439.PNG

IMG_4440.PNG

 

Del 2: Logg inn i "appen" og endre varslingsinnstillinger

Nå har du fått en Diskusjon.no-snarvei på hjemskjermen din, og denne fungerer som en separat web-app med sine egne innstillinger. Du må derfor logge inn i appen.

  • Åpne web-appen for Diskusjon.no som du la til på Hjem-skjermen din
  • Åpne mobilmenyen på Diskusjon.no (oppe til høyre) og logg inn
  • Åpne mobilmenyen, trykk på bjelleikonet og trykk "Varslingsinnstillinger"
  • Gå et stykke ned på siden og trykk "Aktiver i denne nettleseren" under Push-varsel
  • Godta når mobilen spør deg om du vil motta varslinger fra Diskusjon.no
  • På siden med forumets varslingsinnstillinger må du nå velge hvilke typer varsler som skal gi deg push-varsel. Åpne for eksempel "Omtaler og mitt innhold" og velg "Varslingsliste + mobilvarsel".

Noen bilder av stegene nedenfor. Teksten fortsetter under bildene.

IMG_4441.PNG

IMG_4442.PNG IMG_4443.PNG

IMG_4444.PNG IMG_4445.PNG

IMG_4449.PNG

IMG_4448.jpg

Gratulerer! Du har nå satt opp push-varsler fra Diskusjon.no. 

Noen ting å merke seg eller kjente feil

  • Å klikke på varselet sender deg ikke til riktig sted: dette er en kjent feil som fikses i en kommende versjon av iOS.
     
  • Manglende tilbakemelding på at siden lastes: du kan oppleve å trykke på noe i forumet med web-appen uten at noe ser ut til å skje, men sannsynligvis er siden i ferd med å lastes inn. Problemet er at web-appen ikke gir noen tilbakemelding om at siden holder på å lastes inn, så om noen sider er trege til å laste inn kan det virke som at man ikke trykket. 

Det er nyeste versjon av forumprogramvaren vi benytter oss av som introduserte denne muligheten til iOS 16.4. Det har allerede vært støtte for push-varsler til andre typer enheter en stund. Retting av feil og forbedringer vil ev. komme ved senere forumoppgraderinger.

 

Si gjerne fra hva du synes om dette i tråden! Hvorfor kommer du til å bruke det/ikke bruke det, har du andre spørsmål eller relevante innspill og kommentarer?

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OC-Freak skrev (14 minutter siden):

Push varsler er det værste jeg vet, og sider som spør om å aktivere det prøver jeg å unngå.

Det er mer enn nok mas på telefonen allerede.

Da er det godt å vite at du må gjøre et aktivt valg for at det skal dukke opp for deg. Vi kommer ikke til å spørre om å aktivere, eller sende push-varsler, med mindre man tar et aktivt valg rundt det :)

Lenke til kommentar
  • TSP endret tittelen til Hvis du vil kan du få push-varsler fra Diskusjon.no på mobil og nettbrett!

Push-varsler er fin teknologi. Tipper de fleste som hater det gjør det fordi de ikke klarer å begrense hvilke apper som sender varsler. Det verste er når apper ikke gir deg spesifikke innstillinger på hvilke type varsler man ønsker. Sier du ja til varsler rundt bestillingen din på Foodora så sier du samtidig ja til reklame-varsler. Det burde ikke være slik, og var nok til at jeg avinstallerte foodora.

Når det kommer til push-varsler fra forumet så blir jeg å ha de av, men det er et bedre alternativ enn mail-varsler synes jeg og godt at de som ønsker det får brukt det. Kunne tenkt meg å bruke de hvis det er en tråd der det er veldig tidssensitiv informasjon, men det har jeg ikke hatt behov for i mine år her enda.

Fint at det er på plass! :) 

Lenke til kommentar
TSP skrev (43 minutter siden):

Si gjerne fra hva du synes om dette i tråden! Hvorfor kommer du til å bruke det/ikke bruke det, har du andre spørsmål eller relevante innspill og kommentarer?

Fullstendig unødvendig for min del. Er det en diskusjon jeg deltar aktivt i sitter jeg jo og følger med i tråden, og sjekker eventuelt innom neste gang jeg er på forumet. Diskusjon er ikke så viktig for meg at jeg trenger varslinger! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...