Gå til innhold

Å lime inn tekst fungerer dårlig pga. formatering som følger med

Anbefalte innlegg

Kan ikke forumet innføre en enkelt font og fontstørrelse? Å kopiere og paste tekst er totalt bingo og resultatet ligner ikke grisen. Det burde være unødvendig å måtte «vaske» paste-bufferet ved å gå innom andre apper som ikke støtter rik tekstformattering?

På datamaskiner finnes det work-arounds, og også på iOS, men det virker unødvendig å måtte ta flere steg for noe som burde være default uansett.

https://apple.stackexchange.com/questions/354992/how-to-copy-and-paste-as-plain-text-on-ios

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Annonse

[1] Random productId 5250941 from global

knutinh skrev (5 timer siden):

Kan ikke forumet innføre en enkelt font og fontstørrelse? Å kopiere og paste tekst er totalt bingo og resultatet ligner ikke grisen. Det burde være unødvendig å måtte «vaske» paste-bufferet ved å gå innom andre apper som ikke støtter rik tekstformattering?

På datamaskiner finnes det work-arounds, og også på iOS, men det virker unødvendig å måtte ta flere steg for noe som burde være default uansett.

https://apple.stackexchange.com/questions/354992/how-to-copy-and-paste-as-plain-text-on-ios

-k

La meg introdusere deg for min venn Ctrl-Shift-V ;)

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (3 minutter siden):

Jeg ser ut til å mangle den knappen her.

Du er på mobil? Prøv å holde telefonen horisontalt og last siden på nytt. Det fikk hvertfall frem knappen her på min Samsung. Den var ikke synlig først (holdt telefonen loddrett / portrett / "vanlig"). 

Er det per design at den knappen for "fjern formatering" ikke er synlig for standard mobilvisning? @TSP

Når du limer inn tekst fra eksterne kilder kommer det også en svart linje nederst i editoren "Du har limt inn tekst med formatering, klikk her for å fjerne formateringen". Den ser jeg titt og ofte på mobilen, den funksjonen funker fint. 

Lenke til kommentar
:utakt skrev (18 minutter siden):

Du er på mobil? Prøv å holde telefonen horisontalt og last siden på nytt. Det fikk hvertfall frem knappen her på min Samsung. Den var ikke synlig først (holdt telefonen loddrett / portrett / "vanlig"). 

Er det per design at den knappen for "fjern formatering" ikke er synlig for standard mobilvisning? @TSP

Når du limer inn tekst fra eksterne kilder kommer det også en svart linje nederst i editoren "Du har limt inn tekst med formatering, klikk her for å fjerne formateringen". Den ser jeg titt og ofte på mobilen, den funksjonen funker fint. 

Jeg holdt mobilen horisontalt i screenshoten jeg sendte inn (vertikalt er det enda færre knapper).

Både «klikk for å fjerne formateringen» og å mellom-paste i en annen applikasjon fungerer. Men hvis du limer inn et sammendrag (10 enkelt-setninger fra en tekst) så er det «klunky». Spesielt siden sida «henger» litt. Sammenlignet med en «jeg vil aldri ha rik tekst. Noensinne.» som ville ha vært min foretrukne løsning.

-k

Lenke til kommentar

Som dere har vært inne finnes det forskjellige muligheter for å lime inn som ren tekst: 

• Lime inn med Ctrl+Shift+V i stedet for Ctrl+V (ikke tilgjengelig på mobil)

• Markere tekst og bruke tekstverktøy-knappen "Fjern formatering" (ikke tilgjengelig på mobil)

• Etter å ha limt inn: nederst i innskrivingsfeltet vil det dukke opp en meldingsboks som sier man har limt inn en tekst med formatering, klikk på lenken i meldingen for å lime inn uten formatering i stedet. 

IMG_4450.jpg

Enn så lenge er det ikke mulig for brukere å velge standardoppførsel ved innliming av tekst. Vi kunne i teorien satt opp at alt skal limes inn som ren tekst, men da mister man helt muligheten til å lime inn med formatering, og det ønsker vi heller ikke. Det mangler dessverre en mellomløsning.

:utakt skrev (På 9.5.2023 den 13.17):

Tanken har vært at man ikke ønsker å fylle opp mobil med flere linjer knapper, siden plassen er begrenset - og det er ganske begrensa hvor mye formatering man gidder å gjøre fra mobil uansett. Sånn jeg forstår @knutinh mener han nok at det å bruke den knappen (hvis den kom på mobil) også ville vært "klunky", så sånn sett høres det ikke ut som det ville gjort noe lettere.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...