Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Alene for alltid, hva er vitsen med å fortsette livet?


Gjest 12af8...dfa

Anbefalte innlegg

13 minutes ago, Guest 12af8...dfa said:

Jeg burde kunne leve for meg selv. Det føles bare vanskelig å gi meg selv anerkjennelse når jeg ikke får det andre steder. Går konstant med en følelse av at det er noe alvorlig galt med meg og at jeg lever livet "feil". Så skal det jo sies at jeg virkelig savner nærhet med en mann og tryggheten i det, samtidig så vet jeg at usikkerheten min er et stort problem og jeg hadde nok trolig ikke fungert i et forhold slik ting er nå. Hadde konstant vært redd for utroskap og vært usikker på om han faktisk liker meg, for jeg ser lite som er verdt å lite.

Når det kommer til personligheten min vet jeg av erfaring og møter med andre at jeg er lett å stole på, lett å være seg selv med og enkel å snakke med. Dette er ikke "bra nok" for et forhold, jeg må jo ha mer å by på. Jeg vet ikke om menn kan like utseendet mitt. Jeg syns jeg er skikkelig stygg. Får tanker om at en mann må skjemmes om han får meg som kjæreste, jeg tror ikke jeg er noe han vil vise frem til kompisene sine liksom. Når jeg leser hvordan menn beskriver kjærestene sine og tidligere flørter så er det konstant snakk om hvor pene de har vært eller hvor bra kropp de har. Og så sitter jeg her da... Har ikke det jeg. Det svir noe sinnssykt. Det er jo det man forfører menn med, utseendet. Det er det som vekker interesse og det som frister. Jeg vet hvor viktig det er og jeg vet hvor mye mangler jeg har på den fronten, jeg blir fysisk kvalm bare av tanken. 

Anonymous poster hash: 12af8...dfa

Spørs om ikke usikkerheten din virkelig setter skylapper på deg, og det å være alt for opphengt i utseendet er nok ikke så lurt for noen. Man er ofte mye mer kritisk og opphengt i sine egne skjønnhetsfeil enn det andre er også, og jeg vet om SÅ mange fantastisk flotte mennesker som sier det samme du gjør her. De tar feil og klarer ikke se det vakre i seg selv.

Mennesker er så mye mer enn det man ser på overflaten, og jeg skal love deg at det er utrolig mange flere faktorer som forfører folk enn en eller annen form for subjektive utseendepreferanser. For det er subjektivt som bare rakkern, dette her med utseende og attraksjon. Folk er forskjellige og har ulik smak, og sjelden i stand til å se på seg selv med ukritiske eller objektive øyne. 🙂

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eskove skrev (17 timer siden):


Denne "Chad" som damene ofte møter på under en ferietur i tidlig 20årene har ødelagt mye for oss vanlige men som ligger midt på skala utseendemessig og ikke er mangemillionærer.

Det er så rart å skylde på både damer og andre menn fordi man selv er klein sosialt eller hva det måtte være.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (17 timer siden):

Noen du også ville sett at Tate langt på vei også mener, dersom du hadde sett mer enn bittesmå utdrag av det han sier tatt helt ut av kontekst. 

Men ja, han sier at en gjennomsnittlig dame som dater en superstjerne ikke burde bli overrasket dersom mannen er utro eller finner en ny når utseendet hennes begynner å tape seg. Tenk så forferdelig det er å påpeke slike faktum? 

Hør på deg selv. Første avsnitt prøver du å forsvare krapylet, så følger du opp med et avsnitt som forklarer hvorfor han er et krapyl. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Felvinter skrev (3 minutter siden):

Hør på deg selv. Første avsnitt prøver du å forsvare krapylet, så følger du opp med et avsnitt som forklarer hvorfor han er et krapyl. 

Nei, jeg følger opp med et avsnitt der han belyser kalde harde fakta, som en del kvinner er for virkelighetsfjerne til å forstå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 12af8...dfa skrev (21 timer siden):

Spurt om råd her og der, lest hva menn tenker og mener. Når han der Andrew Tate ble en greie begynte jeg å lytte til han også.

Ser du har bygget opp noen heftige fordommer mot menn, kanskje ikke så rart om du hører på en søppelperson som tate. De verdier som den søpla der preker er ikke normale. 

 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Felvinter skrev (2 timer siden):

Det er så rart å skylde på både damer og andre menn fordi man selv er klein sosialt eller hva det måtte være.

Hvor kommer disse personangrepene fra?

Jeg er langt fra klein og har hatt flere korte og langvarige forhold.

Det jeg skriver er hva folk faktisk opplever.

Jeg sier ikke at men er bedre. Jeg skriver hva folk faktisk opplever 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Eskove skrev (17 minutter siden):

Hvor kommer disse personangrepene fra?

Jeg er langt fra klein og har hatt flere korte og langvarige forhold.

Det jeg skriver er hva folk faktisk opplever.

Jeg sier ikke at men er bedre. Jeg skriver hva folk faktisk opplever 

Bare fordi noen anekdotisk opplever noe betyr det ikke at det er sant.

Det er dessverre sånn at de personene jeg har møtt i livet som snakker som deg, uten unntak har vært problemet i ligningen, men har ikke hatt selvinnsikt nok til å vite det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
20 minutes ago, Felvinter said:

Bare fordi noen anekdotisk opplever noe betyr det ikke at det er sant.

Det er dessverre sånn at de personene jeg har møtt i livet som snakker som deg, uten unntak har vært problemet i ligningen, men har ikke hatt selvinnsikt nok til å vite det. 

Disse noen er nok flere enn det man vil like å innrømme og føre oversikt over. Bedre å tie det ihjel og legge skylden på disse individene. Har man ikke vært aktiv i datingmarkedet med samme utfordringer, så er det veldig vanskelig å sette seg inn i hva disse individene går igjennom, og hvordan andre reagerer på de. Utfordringen disse har forsvinner ikke av å stemple dem som det mest nedrige man kan tenke seg. 

Utviklingen har vært fantastisk og det er mer fantastisk for alle parter den dag i dag, sies det. Men, frigjøringen så langt det rekker til et visst punkt. At noen skal få kunne arbeide med sin kropp som tjeneste, vil ikke godtas, fordi da kunne frigjøringen også kommet individer nederst på rangstigen til gode.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Felvinter skrev (2 timer siden):

Det er dessverre sånn at de personene jeg har møtt i livet som snakker som deg, uten unntak har vært problemet i ligningen, men har ikke hatt selvinnsikt nok til å vite det. 

Her er det du som dømmer uten å vite noe.
Jeg har ALDRI hatt problemer om jeg bare vil ha meg ei dame hjem en helg.
Jeg er ikke noe knotete og er langt fra noe incel eller redpill.

Det som jeg derimot flere ganger har opplevd er at i det øyeblikket det har blitt seriøst stikker dem.
Som hun jeg nevnte som stakk for at jeg ikke var millionær.
Etter 2mnd med dating ghosta hu meg.
Møtte på ei venninne av hu, spurte hva skjer? joda hun ville enten ha en millionær eller en playboy.
Så for henne var jeg bare et leketøy.

Og jeg kjenner MANGE enslige men i 30-60årene som bare ønsker seg et langvarig forhold, og som ikke gidder mer tilfeldige saker, men som blir avvist så snart dem hinter til noe seriøst.
Vil dem bare ha noe for en helg null problem, men noe fast er bare å glemme.
Jeg kjenner også mange enslige damer i 30-40årsalderen, som klager på at dem ikke finner noen, og nesten alle har urealistiske krav.
Dette er ikke bare et problem i Norge, men i store deler av kloden.

Men er ikke noe en dame trenger lengre.
Dem klarer seg fint helt alene, og dem kan få barn helt alene, så da er dem ekstra kresen om dem skal ha noe seriøst og langvarig.

Nå er det langt fra alle damer som er på det viset, men det er så mange at det faktisk er begynt å bli et samfunnsproblem.




 

Lenke til kommentar

Til trådstarter:

Nekter forresten å tro på at du ser så ille ut og er så ille som du påstår. Du har tross allt hatt to langvarige forhold bak deg. Jeg tviler STERKT på at de har vært sammen med deg over lang tid om de ikke hadde likt flere sider ved deg. Og uten å kjenne deg kan jeg "garantere" deg at det er flere menn der ute som ser det positive i deg slik som de gjorde, men som vil behandle deg ordentlig slik som majoriteten av oss menn ville gjort hvis du åpner opp for det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 12af8...dfa
Gjest MKII skrev (36 minutter siden):

Til trådstarter:

Nekter forresten å tro på at du ser så ille ut og er så ille som du påstår. Du har tross allt hatt to langvarige forhold bak deg. Jeg tviler STERKT på at de har vært sammen med deg over lang tid om de ikke hadde likt flere sider ved deg. Og uten å kjenne deg kan jeg "garantere" deg at det er flere menn der ute som ser det positive i deg slik som de gjorde, men som vil behandle deg ordentlig slik som majoriteten av oss menn ville gjort hvis du åpner opp for det!

Takk for fine ord. Jeg håper du har rett. Har innsett at jeg ikke kan fortsette å lese så mye på nettet, det gjør meg skikkelig ille til mote. Begynner jo nesten å tvile på meg selv også når jeg leser så mange negative antagelser om meg selv som jeg ikke føler stemmer. Jeg kan ikke få et slikt svart/hvitt syn på verden. Jeg hadde det ikke før, og selv om jeg alltid har hatt det vanskelig med psyken, selvtillit og diverse har det blitt markant dårligere de siste par årene. Så ille at det nesten ikke er til å holde ut. 

Så ja, jeg logger av nettet og logger på livet. Så får jeg bare ta livet med ro og satse på at kjærligheten finner meg en dag. Jeg skal lete litt, men som sagt ta det med ro. 

Shirmah skrev (17 timer siden):

Spørs om ikke usikkerheten din virkelig setter skylapper på deg, og det å være alt for opphengt i utseendet er nok ikke så lurt for noen. Man er ofte mye mer kritisk og opphengt i sine egne skjønnhetsfeil enn det andre er også, og jeg vet om SÅ mange fantastisk flotte mennesker som sier det samme du gjør her. De tar feil og klarer ikke se det vakre i seg selv.

Mennesker er så mye mer enn det man ser på overflaten, og jeg skal love deg at det er utrolig mange flere faktorer som forfører folk enn en eller annen form for subjektive utseendepreferanser. For det er subjektivt som bare rakkern, dette her med utseende og attraksjon. Folk er forskjellige og har ulik smak, og sjelden i stand til å se på seg selv med ukritiske eller objektive øyne. 🙂

Dette er noe jeg i et godt øyeblikk ville sagt selv også. Så jeg er enig. Takk for at du gir meg "bekreftelse" på dette tankesettet. Tro det eller ei, men det du skriver her hører jeg sjeldent og leser sjeldent, så... 

Anonymous poster hash: 12af8...dfa

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Guest 12af8...dfa said:

Takk for fine ord. Jeg håper du har rett. Har innsett at jeg ikke kan fortsette å lese så mye på nettet, det gjør meg skikkelig ille til mote. Begynner jo nesten å tvile på meg selv også når jeg leser så mange negative antagelser om meg selv som jeg ikke føler stemmer. Jeg kan ikke få et slikt svart/hvitt syn på verden. Jeg hadde det ikke før, og selv om jeg alltid har hatt det vanskelig med psyken, selvtillit og diverse har det blitt markant dårligere de siste par årene. Så ille at det nesten ikke er til å holde ut. 

Så ja, jeg logger av nettet og logger på livet. Så får jeg bare ta livet med ro og satse på at kjærligheten finner meg en dag. Jeg skal lete litt, men som sagt ta det med ro. 

Dette er noe jeg i et godt øyeblikk ville sagt selv også. Så jeg er enig. Takk for at du gir meg "bekreftelse" på dette tankesettet. Tro det eller ei, men det du skriver her hører jeg sjeldent og leser sjeldent, så... 

Anonymous poster hash: 12af8...dfa

Statistiskt sett undervurderer kvinner seg selv, og som jeg har skrevet tidligere: Basert på formuleringsevnen din og rettskrivningen din fremstår du som oppegående og utdannet. Det er egenskaper som garantert flere enn jeg setter pris på! Klatre opp av hullet du har gravd deg ned i, husk at du har familie som er glad i deg, skaff deg venninder/ta kontakt med venninder du har hatt og innse at du undervurderer deg selv. Skaff deg en hobby hvor du treffer menn som for eksempel i Turistforeningen/Røde Korsd/annet du kan tenke deg og hvor det er menn, og la ting skje naturlig...

Skylapper er jo en annen metafor for hullet jeg har nevnt, så da er vi to som forteller deg i prinsippet det samme, som igjen er en indikasjon på at det er noe i det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Felvinter skrev (På 7.5.2023 den 17.15):

...anbefaler jeg deg å lese om Pierce Brosman, og hvordan han responderer når noen kommenterte på at kona hans hadde lagt på seg mye vekt. Et utdrag:"I strongly love every curve of her body. She is the most beautiful woman in my eyes. And also because she had our five children"."In the past, I truly loved her for her person, not only for her beauty, and now I’m loving her even more that she is my children’s mother. And I am very proud of her, and I always seek to be worthy of her love."

Sånn snakker bare en superkjekk superstar som puler i vei med en haug med unge deilige Pierce Brosman-fans...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 12af8...dfa skrev (På 7.5.2023 den 13.29):

For en del år siden gikk jeg gjennom et samlivsbrudd. Han jeg var sammen med var utro. Jeg hadde allerede vansker med dårlig selvtillit og depresjon. Har ikke vært i mange forhold, men jeg trodde at jeg den gangen klarte å velge en mann som ikke ville gjøre noe sånt mot meg. Vi snakket om det i begynnelsen av forholdet og jeg var tydelig på at om han var utro, så ønsket jeg veldig gjerne at han var ærlig om det slik at vi kunne jobbe med det, eventuelt at han bare gjorde det slutt før det gikk så langt. Dessverre måtte jeg finne det ut selv og konfrontere han. Endte med brudd etter hvert, jeg klarte ikke bygge opp tillit til han igjen. 

Etter dette har jeg visnet fullstendig. Jeg har lest om dating på nettet, da på forumer som reddit, diskusjon, kvinneguiden og har også vært innom appen jodel. Spurt om råd her og der, lest hva menn tenker og mener. Når han der Andrew Tate ble en greie begynte jeg å lytte til han også. Fulgt med i debatten om markedsverdi. 

Skal være dønn ærlig. Jeg gråter hver eneste dag. Det er så tydelig for meg at jeg ikke vil oppleve et forhold igjen. Jeg er ikke 20 år lenger, og det som var mine beste år i følge menn, kastet jeg bort på to lengre forhold hvor jeg ikke visste at jeg var en forbruksvare. Det er som om virkeligheten har slått meg skikkelig hardt i ansiktet og jeg strever med å komme meg over dette. 

Har prøvd å snakke med psykolog, men har bare hatt kvinnelige psykologer og syns det er vanskelig å snakke om dette til en kvinne som er 40 eller 50 selv. Jeg vil ikke gå til en mannlig psykolog, for jeg er redd for sannheten. Han sier nok ting som det er og det hadde vært jævla tøft å fått slengt i trynet, men som dere ser vet jeg jo allerede hvordan det fungerer. 

Skulle ønske jeg levde i den naive, godtroende boblen min som jeg var i for litt under 10 år siden. Nå klarer jeg ikke tanken på dating. Jeg drømmer om forhold, sex, å være nær noen og ha en mann i livet mitt hver eneste dag, men jeg kan ikke få det. Jeg er ikke vakker nok, feminin nok, glad nok, bra nok. Om du lurer på hvilke krav jeg har til en mann, jeg har ikke noen, for det er ikke slik at jeg kan velge en mann inn i livet mitt. Jeg leser hva mennene vil ha, de vil ha mye sex, med mange kvinner, de vil ha nydelige og vakre kvinner. Noe jeg ikke kan være. 

Før brukte jeg å smile til fremmede, jeg var ikke "redd" for menn og så på de som helt vanlige mennesker. Nå blir jeg nervøs hver gang jeg får blikkontakt for jeg orker ikke tanken på hvor mye de dømmer meg eller tenker negativt om meg. Å laste ned tinder og vite at de sveiper meg til høyre fordi de tenker jeg bare er godt nok for et knull er jævlig vondt. 

Denne sorgen er så tung å bære at jeg snart ikke orker mer. Det er ingen grunn til å bli ensom og gammel alene. Jeg har ingenting å leve for, det er lett å si "lev for deg selv" men hvorfor skal jeg det? Jeg har ikke barn, jeg vil aldri få barn. Jeg vil gjerne spørre om hjelp til å takle dette, men jeg aner ikke hvem jeg skal spør og jeg skal innrømme at jeg holder på å bli gal. Jeg er så lei meg. 

Anonymous poster hash: 12af8...dfa

Vel, du har min medfølelse i alle fall. Du får bare prøve å overse endel kasus her inne, dessverre endel bitre menn her som ser etter noen å skylde på for egne problemer. Det er et gjentakende problem i denne delen av forumet. For min del undres jeg og provoseres over hvordan det går an å bli så sint at man tilsynelatende mister empatien helt. Man er heller ikke den smarteste kniven i skuffen dersom man tror man vet masse om hvordan du "egentlig" er – igjen et gjentakende problem her.


Selv har jeg vært alene i mange år, uten at jeg har ønsket det. Jeg vet endel om hvorfor, men å fly rundt å skylde på alt av hunkjønn for at det har blitt sånn holder jeg meg for god for. Kanskje vil jeg aldri finne noen, men jeg har da alltids mye i livet å være takknemlig for uansett. Det gjelder å sette pris på de enkle tingene. Jeg er halvveis gjennom livet og om noen år ligger jeg under torva som alle andre. Ensomhet har jeg kjent mye på, spesielt i perioder, men har også vært heldig nok til å ha noen få gode venner hele veien. Jeg kan imidlertid forstå at man kan være uheldig å ikke få til dette. Noe av det kjennes som flaks.

Det høres ut som du ønsker deg en mann som er trofast og oppriktig og det håper jeg du vil finne. De finnes i hvertfall, det skal du ikke tvile på. Ellers så er det jo viktig å ha noen å prate med. I perioder har jeg brukt DPS i kommunen der jeg bor, så jeg ikke må belaste mine få venner med mine daglige problemer. Det kan være god støtte. Tør å motta hjelp, du er verdt det. Lykke til <3

Endret av Aiven
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 12af8...dfa skrev (21 timer siden):

Det "synet" jeg har fått på menn og forhold de siste årene er formet av det jeg har lest på nettet, som nevnt på forumer, reddit, jodel og lignende. De erfaringene jeg har, er at menn sier en ting men gjør noe annet.

Både menn og kvinner ser nok i noen grad på tidlig sjekking som et «spill» hvor man sier en ting og mener noe annet. Og det spillet spiller man kanskje best ved selv å delta.

På et eller annet punkt er spillet over og jobben dreier seg om å fungere sammen. Jeg sier ikke at man er 100% ærlig om alt i et forhold, men man bør være ganske ærlig om de viktige tingene. Utroskap er en viktig ting.

Jeg vet ikke hvorfor du har møtt så mye motbør. Jeg synes ikke du fortjener det. Noen ganger kan det virke som om potensielle partnere «lukter» hva vi har vært utsatt for før, og vi tiltrekker oss akkurat det vi ikke vil ha. Kanskje utstråler du en slags usikkerhet som drittsekker plukker opp?

-k

Lenke til kommentar
Eskove skrev (3 timer siden):

Her er det du som dømmer uten å vite noe.
Jeg har ALDRI hatt problemer om jeg bare vil ha meg ei dame hjem en helg.
Jeg er ikke noe knotete og er langt fra noe incel eller redpill.

Det som jeg derimot flere ganger har opplevd er at i det øyeblikket det har blitt seriøst stikker dem.
Som hun jeg nevnte som stakk for at jeg ikke var millionær.
Etter 2mnd med dating ghosta hu meg.
Møtte på ei venninne av hu, spurte hva skjer? joda hun ville enten ha en millionær eller en playboy.
Så for henne var jeg bare et leketøy.

Og jeg kjenner MANGE enslige men i 30-60årene som bare ønsker seg et langvarig forhold, og som ikke gidder mer tilfeldige saker, men som blir avvist så snart dem hinter til noe seriøst.
Vil dem bare ha noe for en helg null problem, men noe fast er bare å glemme.
Jeg kjenner også mange enslige damer i 30-40årsalderen, som klager på at dem ikke finner noen, og nesten alle har urealistiske krav.
Dette er ikke bare et problem i Norge, men i store deler av kloden.

Men er ikke noe en dame trenger lengre.
Dem klarer seg fint helt alene, og dem kan få barn helt alene, så da er dem ekstra kresen om dem skal ha noe seriøst og langvarig.

Nå er det langt fra alle damer som er på det viset, men det er så mange at det faktisk er begynt å bli et samfunnsproblem.




 

Dette underbygger bare poenget mitt. Det at noen ser på deg som et greit valg for en kveld eller kortere periode, men ikke anser deg som aktuell for noe langsiktig, sier nok dessverre mer om deg enn partnerene du velger. 

Spørsmål, hva er dine tanker om Jordan Peterson?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...