Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Alene for alltid, hva er vitsen med å fortsette livet?


Gjest 12af8...dfa

Anbefalte innlegg

Gjest 12af8...dfa

For en del år siden gikk jeg gjennom et samlivsbrudd. Han jeg var sammen med var utro. Jeg hadde allerede vansker med dårlig selvtillit og depresjon. Har ikke vært i mange forhold, men jeg trodde at jeg den gangen klarte å velge en mann som ikke ville gjøre noe sånt mot meg. Vi snakket om det i begynnelsen av forholdet og jeg var tydelig på at om han var utro, så ønsket jeg veldig gjerne at han var ærlig om det slik at vi kunne jobbe med det, eventuelt at han bare gjorde det slutt før det gikk så langt. Dessverre måtte jeg finne det ut selv og konfrontere han. Endte med brudd etter hvert, jeg klarte ikke bygge opp tillit til han igjen. 

Etter dette har jeg visnet fullstendig. Jeg har lest om dating på nettet, da på forumer som reddit, diskusjon, kvinneguiden og har også vært innom appen jodel. Spurt om råd her og der, lest hva menn tenker og mener. Når han der Andrew Tate ble en greie begynte jeg å lytte til han også. Fulgt med i debatten om markedsverdi. 

Skal være dønn ærlig. Jeg gråter hver eneste dag. Det er så tydelig for meg at jeg ikke vil oppleve et forhold igjen. Jeg er ikke 20 år lenger, og det som var mine beste år i følge menn, kastet jeg bort på to lengre forhold hvor jeg ikke visste at jeg var en forbruksvare. Det er som om virkeligheten har slått meg skikkelig hardt i ansiktet og jeg strever med å komme meg over dette. 

Har prøvd å snakke med psykolog, men har bare hatt kvinnelige psykologer og syns det er vanskelig å snakke om dette til en kvinne som er 40 eller 50 selv. Jeg vil ikke gå til en mannlig psykolog, for jeg er redd for sannheten. Han sier nok ting som det er og det hadde vært jævla tøft å fått slengt i trynet, men som dere ser vet jeg jo allerede hvordan det fungerer. 

Skulle ønske jeg levde i den naive, godtroende boblen min som jeg var i for litt under 10 år siden. Nå klarer jeg ikke tanken på dating. Jeg drømmer om forhold, sex, å være nær noen og ha en mann i livet mitt hver eneste dag, men jeg kan ikke få det. Jeg er ikke vakker nok, feminin nok, glad nok, bra nok. Om du lurer på hvilke krav jeg har til en mann, jeg har ikke noen, for det er ikke slik at jeg kan velge en mann inn i livet mitt. Jeg leser hva mennene vil ha, de vil ha mye sex, med mange kvinner, de vil ha nydelige og vakre kvinner. Noe jeg ikke kan være. 

Før brukte jeg å smile til fremmede, jeg var ikke "redd" for menn og så på de som helt vanlige mennesker. Nå blir jeg nervøs hver gang jeg får blikkontakt for jeg orker ikke tanken på hvor mye de dømmer meg eller tenker negativt om meg. Å laste ned tinder og vite at de sveiper meg til høyre fordi de tenker jeg bare er godt nok for et knull er jævlig vondt. 

Denne sorgen er så tung å bære at jeg snart ikke orker mer. Det er ingen grunn til å bli ensom og gammel alene. Jeg har ingenting å leve for, det er lett å si "lev for deg selv" men hvorfor skal jeg det? Jeg har ikke barn, jeg vil aldri få barn. Jeg vil gjerne spørre om hjelp til å takle dette, men jeg aner ikke hvem jeg skal spør og jeg skal innrømme at jeg holder på å bli gal. Jeg er så lei meg. 

Anonymous poster hash: 12af8...dfa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 12af8...dfa skrev (1 time siden):

For en del år siden gikk jeg gjennom et samlivsbrudd. Han jeg var sammen med var utro. Jeg hadde allerede vansker med dårlig selvtillit og depresjon. Har ikke vært i mange forhold, men jeg trodde at jeg den gangen klarte å velge en mann som ikke ville gjøre noe sånt mot meg. Vi snakket om det i begynnelsen av forholdet og jeg var tydelig på at om han var utro, så ønsket jeg veldig gjerne at han var ærlig om det slik at vi kunne jobbe med det, eventuelt at han bare gjorde det slutt før det gikk så langt. Dessverre måtte jeg finne det ut selv og konfrontere han. Endte med brudd etter hvert, jeg klarte ikke bygge opp tillit til han igjen. 

Anonymous poster hash: 12af8...dfa

Flere fisk i havet. Forsøk å finn en annen.

Gjest 12af8...dfa skrev (1 time siden):

Etter dette har jeg visnet fullstendig. Jeg har lest om dating på nettet, da på forumer som reddit, diskusjon, kvinneguiden og har også vært innom appen jodel. Spurt om råd her og der, lest hva menn tenker og mener. Når han der Andrew Tate ble en greie begynte jeg å lytte til han også. Fulgt med i debatten om markedsverdi. 

Skal være dønn ærlig. Jeg gråter hver eneste dag. Det er så tydelig for meg at jeg ikke vil oppleve et forhold igjen. Jeg er ikke 20 år lenger, og det som var mine beste år i følge menn, kastet jeg bort på to lengre forhold hvor jeg ikke visste at jeg var en forbruksvare. Det er som om virkeligheten har slått meg skikkelig hardt i ansiktet og jeg strever med å komme meg over dette. [...] Jeg vil ikke gå til en mannlig psykolog, for jeg er redd for sannheten. Han sier nok ting som det er og det hadde vært jævla tøft å fått slengt i trynet, men som dere ser vet jeg jo allerede hvordan det fungerer. [...] Jeg er ikke vakker nok, feminin nok, glad nok, bra nok. [...] Jeg leser hva mennene vil ha, de vil ha mye sex, med mange kvinner, de vil ha nydelige og vakre kvinner. Noe jeg ikke kan være. 

Anonymous poster hash: 12af8...dfa

Sprøyt alt sammen. 🙂 

Det er klart noen tenker jo slik - dette ligner på det man tror i Red Pill Community, hvor menn har inntatt offerrollen og er svært mistenksomme til kvinner. For å si det mildt. Ordet "markedsverdi" brukt om kvinner, høres i hvertfall ut som noe de kunne brukt. Ikke at jeg er noen ekspert akkurat.

De har forsåvidt et og annet godt poeng, når det gjelder kvinnepsykologi. Men det blir så overdrevet og tatt ut av kontekst. Samtidig tar de ikke noe ansvar selv, når ting har gått skeis. Mye bitterhet, stolthet, manglende ydmykhet og ignoranse blant menn i denne gruppen. Og de har dessverre funnet sammen og dannet sitt eget lille ekkokammer.

Jeg så noen Red Pill YouTube-klipp for noen år siden, hvor menn satt og klaget over hvor fælt de hadde hatt det. Fokuset var 100% på hvor utspekulerte kvinner er, og at alt er tilrettelagt for dem.

Men å operere med absolutter fungerer dårlig. Verden er ikke hvit eller svart (eller rød). Man kan ikke la tidligere erfaringer radikalisere synet man har på alle kvinner. (Dette gjelder forsåvidt andre ting også i livet.)

Som kvinne, hvis man møter på slike holdninger, må man bare holde seg for nesen og bevege seg videre. 🙂👍 For dette er slettes ikke noe alle menn tror på. Ikke alle er så enkle.

Gjest 12af8...dfa skrev (1 time siden):

Å laste ned tinder og vite at de sveiper meg til høyre fordi de tenker jeg bare er godt nok for et knull er jævlig vondt.

Anonymous poster hash: 12af8...dfa

Tinder er vel kjøttmarked? Mye brukt for ONS? Jeg aner ikke, aldri brukt appen da jeg ser ut som et troll. 🙂

Gjest 12af8...dfa skrev (1 time siden):

det er lett å si "lev for deg selv" men hvorfor skal jeg det? Jeg har ikke barn, jeg vil aldri få barn. Jeg vil gjerne spørre om hjelp til å takle dette, men jeg aner ikke hvem jeg skal spør og jeg skal innrømme at jeg holder på å bli gal. Jeg er så lei meg. 

Anonymous poster hash: 12af8...dfa

Jepp. Sånn er det.

Men det hjelper å komme seg ut døra og møte folk ansikt til ansikt. Å treffe likesinnede. Før du aner det har du truffet noen du liker. Bare ikke stress for mye med det.

Endret av nightowl
  • Innsiktsfullt 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (26 minutter siden):

Tviler jeg sterkt på. Ellers hadde du lett funnet en trofast mann som behandlet deg pent, men som for de fleste kvinner er nok bortimot 80% av alle menn tilnærmet usynlig for deg. Nå har du brent deg på Chad, og forhåpentligvis lært av dette. Men jeg tviler, når du kommer hit for sympati for din "nød".

Tar man utgangspunkt i det hun skriver så virker det heller som hun har trukket seg unna, i møte med andre menn. Og hun skriver at hun ikke har så mye krav.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Utroskap er det styggeste som finnes. Det er så grusomt gjort mot den andre personen. Man er et helt avskyelig og moralsk bankerott menneske dersom man er utro. Veldig leit at du måtte oppleve det.

Når det er sagt tror jeg du har et bilde på menn som ikke stemmer. Jeg er mann, og det er ikke et menneske jeg ser på som mer usselt og stakkarslig enn Andrew Tate. Han representerer ikke oss.

Hvis du vil se hvordan en ekte mann er, anbefaler jeg deg å lese om Pierce Brosman, og hvordan han responderer når noen kommenterte på at kona hans hadde lagt på seg mye vekt. Et utdrag:

"I strongly love every curve of her body. She is the most beautiful woman in my eyes. And also because she had our five children".

"In the past, I truly loved her for her person, not only for her beauty, and now I’m loving her even more that she is my children’s mother. And I am very proud of her, and I always seek to be worthy of her love."

  • Liker 6
Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (53 minutter siden):

Tviler jeg sterkt på. Ellers hadde du lett funnet en trofast mann som behandlet deg pent, men som for de fleste kvinner er nok bortimot 80% av alle menn tilnærmet usynlig for deg. Nå har du brent deg på Chad, og forhåpentligvis lært av dette. Men jeg tviler, når du kommer hit for sympati for din "nød". 

PS! Kall meg gjerne redpill, kvinnehater eller incel med mer for å mene dette. Jeg har sluttet å bry meg for lenge siden. 

Skal ikke kalle deg noen av de tingene. Men veldig trasig at du har så mye sinne. Håper du får hjelp for det. Det finnes et bedre liv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Felvinter skrev (14 minutter siden):

Utroskap er det styggeste som finnes. Det er så grusomt gjort mot den andre personen. Man er et helt avskyelig og moralsk bankerott menneske dersom man er utro. Veldig leit at du måtte oppleve det.

Når det er sagt tror jeg du har et bilde på menn som ikke stemmer. Jeg er mann, og det er ikke et menneske jeg ser på som mer usselt og stakkarslig enn Andrew Tate. Han representerer ikke oss.

Hvis du vil se hvordan en ekte mann er, anbefaler jeg deg å lese om Pierce Brosman, og hvordan han responderer når noen kommenterte på at kona hans hadde lagt på seg mye vekt. Et utdrag:

"I strongly love every curve of her body. She is the most beautiful woman in my eyes. And also because she had our five children".

"In the past, I truly loved her for her person, not only for her beauty, and now I’m loving her even more that she is my children’s mother. And I am very proud of her, and I always seek to be worthy of her love."

Noen du også ville sett at Tate langt på vei også mener, dersom du hadde sett mer enn bittesmå utdrag av det han sier tatt helt ut av kontekst. 

Men ja, han sier at en gjennomsnittlig dame som dater en superstjerne ikke burde bli overrasket dersom mannen er utro eller finner en ny når utseendet hennes begynner å tape seg. Tenk så forferdelig det er å påpeke slike faktum? 

Endret av ITtraktor
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Felvinter skrev (9 minutter siden):

Skal ikke kalle deg noen av de tingene. Men veldig trasig at du har så mye sinne. Håper du får hjelp for det. Det finnes et bedre liv

hvor leser du ut fra det han skriver at det er masse sinne i livet hans?
Alt han skriver er hvordan ekstremt mange har opplevd datingverden.
Jeg har selv opplevd akkurat det samme som mange andre.
Jeg har til og med fått bekreftet at jeg har blitt avvist for at jeg ikke var millionær, (fikk høre det fra venninna som lurte på hva som var galt med kvinnfolket) av ei som for øvrig nå er alenemor til 2 barn med 2 forskjellige fedre. (tror jeg slapp unna noe her)
Denne "Chad" som damene ofte møter på under en ferietur i tidlig 20årene har ødelagt mye for oss vanlige men som ligger midt på skala utseendemessig og ikke er mangemillionærer.

Og nei jeg er ikke en enslig incel.
Jeg er i et fint forhold med ei dame som tar meg for den jeg er og jeg er ekstremt glad i.
Jeg var så heldig å møte på ei fra asia som var i Norge som au pair etter hun var ferdig med utdanningen sin.
Så jeg har nå ei som liker meg for meg, og som faktisk tjener mer en meg siden hun har mastergrad og jeg bare har VGS.
Men det betyr ikke noe for henne.

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 12af8...dfa
nightowl skrev (2 timer siden):

Flere fisk i havet. Forsøk å finn en annen.

Sprøyt alt sammen. 🙂 

Det er klart noen tenker jo slik - dette ligner på det man tror i Red Pill Community, hvor menn har inntatt offerrollen og er svært mistenksomme til kvinner. For å si det mildt. Ordet "markedsverdi" brukt om kvinner, høres i hvertfall ut som noe de kunne brukt. Ikke at jeg er noen ekspert akkurat.

De har forsåvidt et og annet godt poeng, når det gjelder kvinnepsykologi. Men det blir så overdrevet og tatt ut av kontekst. Samtidig tar de ikke noe ansvar selv, når ting har gått skeis. Mye bitterhet, stolthet, manglende ydmykhet og ignoranse blant menn i denne gruppen. Og de har dessverre funnet sammen og dannet sitt eget lille ekkokammer.

Jeg så noen Red Pill YouTube-klipp for noen år siden, hvor menn satt og klaget over hvor fælt de hadde hatt det. Fokuset var 100% på hvor utspekulerte kvinner er, og at alt er tilrettelagt for dem.

Men å operere med absolutter fungerer dårlig. Verden er ikke hvit eller svart (eller rød). Man kan ikke la tidligere erfaringer radikalisere synet man har på alle kvinner. (Dette gjelder forsåvidt andre ting også i livet.)

Som kvinne, hvis man møter på slike holdninger, må man bare holde seg for nesen og bevege seg videre. 🙂👍 For dette er slettes ikke noe alle menn tror på. Ikke alle er så enkle.

Tinder er vel kjøttmarked? Mye brukt for ONS? Jeg aner ikke, aldri brukt appen da jeg ser ut som et troll. 🙂

Jepp. Sånn er det.

Men det hjelper å komme seg ut døra og møte folk ansikt til ansikt. Å treffe likesinnede. Før du aner det har du truffet noen du liker. Bare ikke stress for mye med det.

Takk for et fint svar. Kan jeg sende deg en pm for å skrive litt mer om dette? 

nightowl skrev (1 time siden):

Tar man utgangspunkt i det hun skriver så virker det heller som hun har trukket seg unna, i møte med andre menn. Og hun skriver at hun ikke har så mye krav.

Har ikke vært med en mann på en god del år nå. Vært i to lengre forhold med helt vanlige menn. 

Felvinter skrev (44 minutter siden):

Utroskap er det styggeste som finnes. Det er så grusomt gjort mot den andre personen. Man er et helt avskyelig og moralsk bankerott menneske dersom man er utro. Veldig leit at du måtte oppleve det.

Når det er sagt tror jeg du har et bilde på menn som ikke stemmer. Jeg er mann, og det er ikke et menneske jeg ser på som mer usselt og stakkarslig enn Andrew Tate. Han representerer ikke oss.

Hvis du vil se hvordan en ekte mann er, anbefaler jeg deg å lese om Pierce Brosman, og hvordan han responderer når noen kommenterte på at kona hans hadde lagt på seg mye vekt. Et utdrag:

"I strongly love every curve of her body. She is the most beautiful woman in my eyes. And also because she had our five children".

"In the past, I truly loved her for her person, not only for her beauty, and now I’m loving her even more that she is my children’s mother. And I am very proud of her, and I always seek to be worthy of her love."

Vel, du gir meg litt håp, så takk for det. Kan jeg sende deg en melding også og skrive om dette videre? Bare for å få råd og sånt. Jeg ser hvor tråden tar veien så jeg vil ikke utdype så mye mer om situasjonen min her. 

Anonymous poster hash: 12af8...dfa

Lenke til kommentar
Gjest 12af8...dfa skrev (8 minutter siden):

Har ikke vært med en mann på en god del år nå. Vært i to lengre forhold med helt vanlige menn. 

Definer gjerne "helt vanlige menn". Du mener altså selv at du ikke har sjans på menn med en eller flere av følgende "skavanker"? Kort, lettere overvektig, feil farge, skalla, mangler høyere utdanning, tjener mindre enn deg osv. 

Endret av ITtraktor
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 12af8...dfa
nightowl skrev (14 minutter siden):

PM = OK. Fyr løs! 🙂

Sender når jeg kommer hjem.

ITtraktor skrev (6 minutter siden):

Alle hadde ikke ubetinget sympati for deg? 

Nei. Sympati trenger jeg ikke. Det er veldig tydelig i innlegget mitt hva problemstillingen er og det er heldigvis noen her som har fanget opp. Jeg klarer ikke relatere til det du og den andre brukeren skriver. 

ITtraktor skrev (15 minutter siden):

Definer gjerne "helt vanlige menn". Du mener altså selv at du ikke har sjans på menn med en eller flere av følgende "skavanker"? Kort, lettere overvektig, feil farge, skalla, mangler høyere utdanning, tjener mindre enn deg osv. 

Vet ikke hva du mener med feil farge. Eksene mine hadde ikke høyere utdanning. Jeg tjente bedre enn beggd. Begge var under gjennomsnittet høye. En vekslet mellom svært overvektig og overvektig. Han andre var normal. Elsket begge himmelhøyt. Begge hadde hår på hodet, han ene var usikker på seg selv fordi håret var begynt å tyntes - kunne ikke brydd meg mindre... Utseende har ikke vært den største faktoren i valg av partner for meg, men god kjemi, felles interesse og hobby og bra sex. Felles verdier (som dessverre viste seg å ikke være lik likevel..). Dette hadde jeg med disse to. 

Slik datingmarkedet har utviklet seg i dag, og en del menn har tilsvarende holdning og selvbilde som du har, så ser jeg mørkt på det, ja. En vanlig mann er det jeg vil ha - forutsett at han er lojal. Det er vanskelig å finne. Slike "chads" du snakker om har jeg ingen erfaring med, men beklager at de har såret deg. 

Anonymous poster hash: 12af8...dfa

Lenke til kommentar
Gjest 12af8...dfa skrev (22 minutter siden):

Sender når jeg kommer hjem.

Nei. Sympati trenger jeg ikke. Det er veldig tydelig i innlegget mitt hva problemstillingen er og det er heldigvis noen her som har fanget opp. Jeg klarer ikke relatere til det du og den andre brukeren skriver. 

Vet ikke hva du mener med feil farge. Eksene mine hadde ikke høyere utdanning. Jeg tjente bedre enn beggd. Begge var under gjennomsnittet høye. En vekslet mellom svært overvektig og overvektig. Han andre var normal. Elsket begge himmelhøyt. Begge hadde hår på hodet, han ene var usikker på seg selv fordi håret var begynt å tyntes - kunne ikke brydd meg mindre... Utseende har ikke vært den største faktoren i valg av partner for meg, men god kjemi, felles interesse og hobby og bra sex. Felles verdier (som dessverre viste seg å ikke være lik likevel..). Dette hadde jeg med disse to. 

Slik datingmarkedet har utviklet seg i dag, og en del menn har tilsvarende holdning og selvbilde som du har, så ser jeg mørkt på det, ja. En vanlig mann er det jeg vil ha - forutsett at han er lojal. Det er vanskelig å finne. Slike "chads" du snakker om har jeg ingen erfaring med, men beklager at de har såret deg. 

Anonymous poster hash: 12af8...dfa

Det høres ut som om du faktisk er unntaket her, i så fall beklager jeg at jeg var litt krass. Men som du kan se er ikke jeg den eneste mannen som sitter med denne opplevelsen av damer. Jeg er på ingen måte såret, så ingenting å beklage. Og jeg ønsker genuint at det ordner seg for deg. Men det er nå desverre slik at mange kvinner er særdeles virkelighetsfjerne og trenger en realitetsorientering. 

Tro det eller ei, men jeg passer nok beskrivelsen din over hva du sier du ønsker mer enn du skulle tro. Men jeg sitter nå her kort, skalla, med feil farge og alene. Å være lojal, hjelpsom og snill er det desverre få kvinner som virkelig verdsetter i en partner. Selv om det er det alle sier de ønsker. Veldig praktisk å ha i vennesonen da...

Endret av ITtraktor
Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (11 minutter siden):

Det høres ut som om du faktisk er unntaket her, i så fall beklager jeg at jeg var litt krass.

Flott at du beklager, men… Du har en fæl og stigmatiserende holdning. Du skylder på hudfargen din, men det er personligheten din som er det verste ved deg. Det går frem av måten du skriver på. 

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (17 minutter siden):

Flott at du beklager, men… Du har en fæl og stigmatiserende holdning. Du skylder på hudfargen din, men det er personligheten din som er det verste ved deg. Det går frem av måten du skriver på. 

Takk for den. Ja, jeg er nok et forjævelig menneske og ingen kvinner bryr seg om hudfarge. Alt er min egen feil, som med de fleste menn i dag som får null oppmerksomhet på datingmarkedet. Jeg skal huske å minne meg selv på dette når jeg står å måker snø gratis for sameiet, uten at noen sier så mye som takk. Eller når den hvite kusina mi, som jeg hjalp med å flytte, ikke en gang sa takk for tilbudet om å låne leiligheten min når hun ikke hadde noe sted å bo, fordi det bor så mange med feil farge i området her. 

Endret av ITtraktor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...