Gå til innhold

Gamer.no-skribent Øystein Furevik får nynorskpris


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gratulerer! Jeg er ikke spesielt glad i nynorsk. Men syntes allikevel det er bra at det skrives om spill på nynorsk. Også er jo uansett Øystein en glimrende skribent. Som gjør at det blir mye lettere å lese hans nynorskartiklar enn enkelte andre steder.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gratulerer så mye Øystein! Det er bare å fortsette den gode jobben du gjør!

P.S.

Som en innvandrer , har jeg aldri forstått "hatet" mot nynorsk. Jeg kan ikke snakke det, men jeg kan godt lese det uten store problemer. Å forstå det når jeg hører folk snakke det kan også være utfordrene, men det produserer ikke noe hat. 

Jeg synes det er fint at norsk språk har denne variasjonen. Det gjør språket rikere etter min mening. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Guybrush 3pwood said:

Nynorsk er kun et skriftspråk, man kan ikke snakke nynorsk, derfor heller ikke høre det. Det du tenker heter dialekt ;) 

Quote

Ivar Andreas Aasen var ein norsk språkforskar og diktar. Han samla inn og systematiserte dialektar og skapte det han kalla landsmålet, og la såleis grunnlaget for det moderne nynorske skriftspråket.

https://snl.no/Ivar_Aasen#:~:text=Ivar Andreas Aasen var ein,er grunnleggjaren av norsk dialektologi.

 

poteito potato

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
16 minutes ago, Guybrush 3pwood said:

🙄

du har selvsagt helt rett, dette er mer ett høna og egget problemstilling enn agrikultur i utlandet

Du har sjølvsagt heilt rett, ditta her er meir eit høna og egget problemstilling enn agrikultur i utlandet

Endret av germanwhip
Lenke til kommentar

Hater å lese ny-norsk. Synes det er tungt å lese.

Men blir det samme som dialekt. Skal være rom for det. Og jeg gjør det da enkelt. Jeg leser ikke repotasjene på ny-norsk.

Skulle ønske det hadde vært en repotasje på ny-norsk og en på bokmål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...