Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Insektsnett som tåler gjennomtrekk (altan og hovedinngang)?


Anbefalte innlegg

Spørsmål:
Noen som har erfaring med insektsnett som plasseres foran hoveddør/altandør og som ikke blåses vekk ved det minste gjennomtrekk?

 

 

Bakgrunn:
Sommeren kommer, og med det fluene. Siste årene har det kommet betraktelig mye her, aner ikke hvorfor, men eg trenger gjennomtrekk siden eg bor i en ny leilighet som fungerer som et jævla drivhus.

Åpner eg for gjennomtrekk, så har eg 20+ fluer inne selv om det er strøkent, og det ser ut til å være et problem lokalt da det er mye natur her.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hatredFan911 skrev (3 timer siden):

Noen som har erfaring med insektsnett som plasseres foran hoveddør/altandør og som ikke blåses vekk ved det minste gjennomtrekk?

Før i tiden spikret man nettet til en ramme, som passet i døråpningen. Og satte denne i døråpningen på varme sommerdager. Ikke umulig at noe slikt kan kjøpes, men det beste er selvlagd...

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte et nett fra 3M på Jernia i fjor. Her fester man striper med selvklebende borrelås i vindu/døråpningen.

Det sugde. Nettet falt altfor lett av, og det er ingen god løsning for å åpne og lukke.

Ville gått for å lage en ramme som passer hånd i hanske selv, som Nepa er inne på. Så kan du eventuelt bruke for eksempel kroker, magneter eller sterkere borrelås for enkel festing så den ikke blåser ned.

Lenke til kommentar

Sånn gult limpapir som brukes i drivhus holder bestanden litt i sjakk - uten å bruke gift (de setter seg fast og sulter til døde).

Det vil ikke unngå at det kommer nye insekter til, men kanskje at bestanden "vokser ut over alle grenser".

Et par fluer som summer på stua tenker jeg er sånt man kan leve med.

-k

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...