Gå til innhold

Gå til første uleste innlegg fungerer ikke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
TheKims skrev (På 29.4.2023 den 23.56):

9 av 10 ganger så fungerer ikke denne funksjonen og jeg ender opp med å måtte bla meg igjennom leste innlegg. Enkelte ganger havner jeg både 2 og 3 sider bakover. 

Er dette en kjent feil, eller er det noe som er feil på min ende?

Vi har nå oppdatert til en nyere versjon hvor dette kanskje inntreffer sjeldnere. 

Hvis dere fortsatt opplever problemer ønsker jeg at dere tester å merke hele forumet som lest. Det er en lenke "Merk alt lest" som dere kan bruke til dette. På PC: på brødsti-linjen. Ganske høyt oppe på siden, til høyre. Mobil: nesten nederst i mobilmenyen. 

Dette vil naturligvis være en ulempe på kort sikt siden man vil miste hvor langt man faktisk har lest i en del tråder. Det vil da ta utgangspunkt i tidspunktet du merket hele forumet som lest. Håpet er at det løser problemet på lang sikt, og at årsaken til at dere opplever problemer kan være på grunn av "korrupte data" knyttet til brukerkontoen deres. 

Lenke til kommentar

Jeg gjorde en ‘Merk alt som lest’ (‘MASL’) for ~en time siden men stjerne/bulletpoint til venstre endrer seg ikke selv om jeg går inn i samme uleste (etter MASL) tråd flere ganger -> Ingen forskjell, så vidt jeg kan se 🤔 Som nevnt tidligere, manuell refresh oppdaterer stjerne/bulletpoint. 

Forøvrig, når jeg trykket meg inn i denne tråden så lå Uderzo’s innlegg  øverst av det som vises;

 

 

image.thumb.jpeg.d59e05643968da43b893c6790d4969de.jpeg

Testet akkurat med ny Incognito/Privat fane, logget inn på forumet på nytt og så inn i denne tråden, samme opplevelsen.

 

Edit: lagret og gikk ut av tråden, den dukket ikke opp øverst på første side (av Siste innlegg) før jeg manuelt refreshet.

 

 

Inn i denne tråden igjen og får ikke mitt eget innlegg som øverst på siden (før jeg manuelt scroller opp/ned på mobilen) men halvparten av siden er fra forrige innlegg:

image.thumb.png.2611e00a01911cc5876065356c9e0214.png

Endret av NoBo
Oppdatert post.
Lenke til kommentar

Funksjonen fungerte topp hos meg helt til den siste store oppdateringen av forumet. Nå er det som oftest som det skal når det er en stund siden jeg var innom, typisk når jeg ikke har lest i tråden tidligere på dagen. Har fått en ny fiffig strek som markerer skillet ved uleste poster, men det er jo en mager trøst.

image.png.79741503c198a006cf398d5c0f156206.png

Lenke til kommentar
TSP skrev (På 10.5.2023 den 17.53):

Hvis dere fortsatt opplever problemer ønsker jeg at dere tester å merke hele forumet som lest. Det er en lenke "Merk alt lest" som dere kan bruke til dette. På PC: på brødsti-linjen. Ganske høyt oppe på siden, til høyre. Mobil: nesten nederst i mobilmenyen. 

Hadde ingen effekt hos meg :( 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
toreae skrev (1 time siden):

Når blir det orden på at å trykke på sirkel eller stjerne faktisk går til første uleste innlegg?

image.thumb.jpeg.e4c60ba4b9a33bd26bab2b89fa5764ff.jpeg

Man havner (som oftest) like i nærheten. Men mistenker at reklame eller annen interaktiv embedded media-innhold (Twitter/YouTube/etc.) skyver siden opp etter sidelast. 

Derfor må vi scrolle litt oppover for å finne første innlegg. Absolutt irriterende! 

Hvorvidt det er enkelt å fikse eller ei, er jeg usikker på. Kan godt være det krever såpass mye omskriving at det blir heller vrient?

Lenke til kommentar
qualbeen skrev (15 minutter siden):

Man havner (som oftest) like i nærheten. Men mistenker at reklame eller annen interaktiv embedded media-innhold (Twitter/YouTube/etc.) skyver siden opp etter sidelast. 

Derfor må vi scrolle litt oppover for å finne første innlegg. Absolutt irriterende! 

Hvorvidt det er enkelt å fikse eller ei, er jeg usikker på. Kan godt være det krever såpass mye omskriving at det blir heller vrient?

Vil ikke si at jeg havner i nærheten. I russlands-invasjon-av-ukraina-ny-tråd-les-førstepost havner jeg på ditt innlegg for 16 timer siden. i mellomtiden er det ca 5 sider med innlegg.

Lenke til kommentar
49 minutes ago, qualbeen said:

Man havner (som oftest) like i nærheten. Men mistenker at reklame eller annen interaktiv embedded media-innhold (Twitter/YouTube/etc.) skyver siden opp etter sidelast. 

Derfor må vi scrolle litt oppover for å finne første innlegg. Absolutt irriterende! 

Hvorvidt det er enkelt å fikse eller ei, er jeg usikker på. Kan godt være det krever såpass mye omskriving at det blir heller vrient?

Nei. I veldig aktive tråder er det snakk om flere sider bak. Og det varer i flere timer slik at du åpner tråden for å lese det nyeste innlegget på side 42, også lastes side 38 inn. Du finner det nyeste innlegget på side 42, leser det å forlater tråden.

10 minutter senere er det et nytt innlegg.  Du trykker deg inn i tråden igjen og er tilbake på side 38.

Veldig slitsomt i populære tråder som Ukraina krigen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
toreae skrev (2 timer siden):

Vil ikke si at jeg havner i nærheten. I russlands-invasjon-av-ukraina-ny-tråd-les-førstepost havner jeg på ditt innlegg for 16 timer siden. i mellomtiden er det ca 5 sider med innlegg.

Egoet mitt liker å tro at AI'en forumet benytter, synes innlegget mitt et såpass bra, at dette må leses igjen — og igjen. Selv om du har lest det før. 😛😄

Men nei; når jeg tenker etter, så har jeg opplevd det samme. Men det skjer ikke så ofte. De gangene jeg opplever dette, leser jeg svært populære tråder, hvor det hele tiden renner inn med nye innlegg. I slike tråder tar det lang tid før programvaren klarer å holde tritt med  hvor langt jeg har lest. Og jeg havner på samme sted hver eneste gang jeg følger linken. 😩

 

Lenke til kommentar
qualbeen skrev (26 minutter siden):
toreae skrev (3 timer siden):

Vil ikke si at jeg havner i nærheten. I russlands-invasjon-av-ukraina-ny-tråd-les-førstepost havner jeg på ditt innlegg for 16 timer siden. i mellomtiden er det ca 5 sider med innlegg.

Egoet mitt liker å tro at AI'en forumet benytter, synes innlegget mitt et såpass bra, at dette må leses igjen — og igjen. Selv om du har lest det før. 😛😄

Men nei; når jeg tenker etter, så har jeg opplevd det samme. Men det skjer ikke så ofte. De gangene jeg opplever dette, leser jeg svært populære tråder, hvor det hele tiden renner inn med nye innlegg. I slike tråder tar det lang tid før programvaren klarer å holde tritt med  hvor langt jeg har lest. Og jeg havner på samme sted hver eneste gang jeg følger linken. 😩

Er nok AI-en som er på ville veier. 😜

Dette har virket før. Vi har hatt 4-kantet brukerikoner, nummerering på innlegg. Gi dette forumet noen oppdateringer til, og ingen kan bruke det lengre... 😪

Lenke til kommentar
TSP skrev (På 10.5.2023 den 17.53):

Vi har nå oppdatert til en nyere versjon hvor dette kanskje inntreffer sjeldnere. 

Hvis dere fortsatt opplever problemer ønsker jeg at dere tester å merke hele forumet som lest. Det er en lenke "Merk alt lest" som dere kan bruke til dette. På PC: på brødsti-linjen. Ganske høyt oppe på siden, til høyre. Mobil: nesten nederst i mobilmenyen. 

Dette vil naturligvis være en ulempe på kort sikt siden man vil miste hvor langt man faktisk har lest i en del tråder. Det vil da ta utgangspunkt i tidspunktet du merket hele forumet som lest. Håpet er at det løser problemet på lang sikt, og at årsaken til at dere opplever problemer kan være på grunn av "korrupte data" knyttet til brukerkontoen deres. 

Har prøvd, fungerer ikke.
Er dette problemet noe som dere jobber med?

Lenke til kommentar
qualbeen skrev (7 minutter siden):

For min del oppleves problemet som løst. Kan ikke erindre å ha havnet på feil sted/innlegg de siste dagene. 🥳

Jeg trodde det var løst, men i går eller forrige dagen var det helt tullete igjen. Det virker som det skjer i veldig aktive tråder, dvs. om det kommer mange nye innlegg på kort tid så henger den rett og slett ikke med. En stund var funksjonen en hel side på etterskudd. 

Endret av :utakt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...