Gå til innhold

Hvor kjøpe vifte med HØY lyd?


Anbefalte innlegg

Jeg bor i et eldre hus nær en vei som har fått drastisk økt trafikk de senere år. 

For å overdøve dette noe, har jeg hver dag på vifter. Men, jeg trenger vifte med enda høyere (men jevn) during.

Så: Hvor får man kjøpt viften med høyest, men jevn, during? 🙂

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
s109558 skrev (På 22.4.2023 den 8.56):

Jeg bor i et eldre hus nær en vei som har fått drastisk økt trafikk de senere år. 

For å overdøve dette noe, har jeg hver dag på vifter. Men, jeg trenger vifte med enda høyere (men jevn) during.

Så: Hvor får man kjøpt viften med høyest, men jevn, during? 🙂

I følge Miljødirektoratet sitt miljøstatuskart, så bor jeg innen for rød sone når det kommer til veistøy. E6 som går inn i Vålerengatunnelen ligger 100 meter fra soveromsvinduet mitt. Rett utenfor samme vindu ligger Helsfyr t-banestasjon, hvor de aller fleste Oslo-bussene går fra. Jeg hadde store bekymringer da jeg flyttet hit, men etter 3 uker var man blitt vandt til støyen, og jeg sover nå helt fint med vinduene åpne, sommer som vinter.

Poenget er at støyen blir en vane, og jeg ville absolutt ikke ha brukt tid eller penger på å OVERGÅ støyen fra veien... Jeg ville også tatt en titt her: https://www.vegvesen.no/fag/fokusomrader/klima-miljo-og-omgivelser/stoy-fra-trafikk/tiltak-mot-stoy/

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...