Gå til innhold

Hvor kjøpe vifte med HØY lyd?

Anbefalte innlegg

Jeg bor i et eldre hus nær en vei som har fått drastisk økt trafikk de senere år. 

For å overdøve dette noe, har jeg hver dag på vifter. Men, jeg trenger vifte med enda høyere (men jevn) during.

Så: Hvor får man kjøpt viften med høyest, men jevn, during? 🙂

Lenke til kommentar
Annonse

[1] Random productId 7054034 from global

s109558 skrev (På 22.4.2023 den 8.56):

Jeg bor i et eldre hus nær en vei som har fått drastisk økt trafikk de senere år. 

For å overdøve dette noe, har jeg hver dag på vifter. Men, jeg trenger vifte med enda høyere (men jevn) during.

Så: Hvor får man kjøpt viften med høyest, men jevn, during? 🙂

I følge Miljødirektoratet sitt miljøstatuskart, så bor jeg innen for rød sone når det kommer til veistøy. E6 som går inn i Vålerengatunnelen ligger 100 meter fra soveromsvinduet mitt. Rett utenfor samme vindu ligger Helsfyr t-banestasjon, hvor de aller fleste Oslo-bussene går fra. Jeg hadde store bekymringer da jeg flyttet hit, men etter 3 uker var man blitt vandt til støyen, og jeg sover nå helt fint med vinduene åpne, sommer som vinter.

Poenget er at støyen blir en vane, og jeg ville absolutt ikke ha brukt tid eller penger på å OVERGÅ støyen fra veien... Jeg ville også tatt en titt her: https://www.vegvesen.no/fag/fokusomrader/klima-miljo-og-omgivelser/stoy-fra-trafikk/tiltak-mot-stoy/

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...